Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
??zo jammer de volgende keer koop ik gewoon een max6, als deze blx185 stuk gaat.
Dan heb ik dat probleem ook niet meer ? tenzij Mike er nog een heeft liggen voor een prikkie ?



€ 51,33 | Gratis Verzending Radiolink RC6GS V2 R7FG R6FG R6F 6 Kanalen 6CH Dual Mix Programmeerbare 600M 400M Grond Afstand gyro Geïntegreerde
https://a.aliexpress.com/_dTCkEIp

Heeft iemand hier ervaring mee??
Want Rcdude81 heeft het over de rc4gs en die heeft 400 meter en deze 600 meter ?
Goede ogen of niet? 400meter is je Typhon volgens mij best klein, zeg maar niet zichtbaar laat staan 600 ?.
maar je had toch een Flysky GT5?
 
Nou ik ben er ook nog niet helemaal uit ?want we komen wat problemen tegen die jullie allemaal al omschrijven ?.

In mijn typhon heb ik niet echt ruimte voor een extra batterij. Dus daar is het handiger om het te pakken via mijn balance port ?
Dan zou ik eventueel mijn lvc wat hoger kunnen zetten zodat ik niet mijn lipo leeg trek als lvc wordt geraakt.
Maar ja kan dat met een blx185 of is dat ook software matig verwijderd??

Maar in mijn exb heb je ruimte zat voor een extra batterij erin ? maar ik kan ook 8s rijden met mijn exb ?en dat is veelste veel stroom voor de ventilators ?dus dan is een extra batterij wel weer handig.

Ik ben nog niet handig genoeg om er een bec of al die andere oplossingen waar jullie meekomen in te zetten ?
Het moet een simpele plug and play set up worden dat iedereen het kan gebruiken ?en als het klaar is ook willen hebben ?
Want maak het super duur en die Amerikanen willen het hebben ?

Die surpass ventilators die jij hebt zijn geloof ik ook 8.4v ?en ja die willen wel?28000rpm ?zijn ook mooi van aluminium dus extra heatsink ?en doen het goed?wel duur trouwens ?

Als ik mijn 5v ventilators aansluit op een 2s lipo gaan ze ook als de brandweer ?.en helemaal als ze in een trechter zitten dan wordt dat weer verdubbeld ?als je snapt wat ik bedoel ?

Maar nu zat ik te denken ?dus als jullie wat hoorde kraken dan was ik het?
Nu slaat je auto uit als hij te heet wordt?
Tenminste dat doet hij als je esc te heet wordt.?
Dan kan ik wel een turbo ventilator op mijn esc zetten?maar als je dan geen goede koeling voor je motor hebt? dan kan de temperatuur toch alleen maar oplopen van je motor?
Of zie ik dat verkeerd en is het dan wel zo handig om dat te doen??
Toch is een externe BEC veruit de beste en meest duurzame optie voor wat jij wil.
Ik moet geloof ik maar eens gaan beginnen met een cursus solderen voor dummies!
 
Ik heb de Dumbo versie: RC 6CH met gyro (en je kan het vermogen aanpassen tussen 0-100%). Prima ding voor eurotje of 30. Lampjes kan ik nu met remote aanzetten :). Heb de range (ook rond de 400-600 meter volgens specificaties) niet gecheckt, maar kan inderdaad rijden totdat ik 'em nog net zie. Kreeg erg goede recensies op Youtube. Heb voor een euro van die soort sporttape gekocht en daarmee de handgreep verdikt. Is wat dikker en zachter en die tape plakt niet maar zit toch vast en kan je toch ook weer lostrekken en opnieuw vast 'plakken'. (y)
Toch is een externe BEC veruit de beste en meest duurzame optie voor wat jij wil.
Ik moet geloof ik maar eens gaan beginnen met een cursus solderen voor dummies!
Wanneer begint die cursus?:ROFLMAO:
 
Ja heb ‘m gehad, prima ding, range is goed, geen idee of het 400 of 600 meter is, meer dan 400 meter zie je die hele rc toch niet meer ?
Maar wel keihard plastic allemaal, afwerking zozo.
Vind de FS GT5 fijner.
@Sosnl zeker de FS GT5 pakken! Echt een heel fijn ding voor een hele scherpe prijs!
 
Goede ogen of niet? 400meter is je Typhon volgens mij best klein, zeg maar niet zichtbaar laat staan 600 ?.
maar je had toch een Flysky GT5?
?Ik heb nog geen bril?maar ja wat nog niet is kan nog komen ?en klopt helemaal en ben ook wel blij met mijn flysky fs-gt5 ?
Maar ik heb soms dat ik slecht bereik heb?
Ik heb het idee dat ik lang geen 100 meter en als ik op mijn werk rij dan mag blij zijn als ik 50 meter heb?dan schiet hij in eens vooruit ?als je wil keren of ramt vol tegen een auto ??dat je denk dat doen ik helemaal niet.?en heb het draadje uit je reciever box.
Is het een open veld heb ik iets beter bereik ?

Zag die rcdude81 met een foto en misschien is dat wat ?

Toch is een externe BEC veruit de beste en meest duurzame optie voor wat jij wil.
Ik moet geloof ik maar eens gaan beginnen met een cursus solderen voor dummies!
Ik weet het ?en ben ook aan het oefenen ? maar de draadjes worden iedere keer weer korter ??
Dus wanneer begint de cursus??? en hoeveel lesgeld moet ik meenemen ?en kan het ook op zondag????

Want ik heb die Kevin Talbot laatst een bec verloop zien maken ??dat wordt niks als deze jongen dat moet doen ?want hij wil die long jump winnen.

Maar ik zal er nog eens wat meer over lezen want komt iedere keer weer na boven?
Dus dan zal het wel zo zijn?
Misschien is daar ook een plug and play van???
 
Hebben jullie van de 1/7 felony 6s al foto's gezien???

En wat vinden jullie van de nieuwe kleuren??
 
?Ik heb nog geen bril?maar ja wat nog niet is kan nog komen ?en klopt helemaal en ben ook wel blij met mijn flysky fs-gt5 ?
Maar ik heb soms dat ik slecht bereik heb?
Ik heb het idee dat ik lang geen 100 meter en als ik op mijn werk rij dan mag blij zijn als ik 50 meter heb?dan schiet hij in eens vooruit ?als je wil keren of ramt vol tegen een auto ??dat je denk dat doen ik helemaal niet.?en heb het draadje uit je reciever box.
Is het een open veld heb ik iets beter bereik ?

Zag die rcdude81 met een foto en misschien is dat wat ?


Ik weet het ?en ben ook aan het oefenen ? maar de draadjes worden iedere keer weer korter ??
Dus wanneer begint de cursus??? en hoeveel lesgeld moet ik meenemen ?en kan het ook op zondag????

Want ik heb die Kevin Talbot laatst een bec verloop zien maken ??dat wordt niks als deze jongen dat moet doen ?want hij wil die long jump winnen.

Maar ik zal er nog eens wat meer over lezen want komt iedere keer weer na boven?
Dus dan zal het wel zo zijn?
Misschien is daar ook een plug and play van???
Wat jij wil is maatwerk, daar is geen plug&play voor.
Het mooie van een BEC is dat alle voeding via 1 lipo en 1 stekker loopt en je niet hoeft te klooien met balance adapters of extra lipo's.
Eigenlijk is dat gedoemd om te mislukken als je ermee gaat bashen.

Laat zondag maar 's zien wat je plan is (als we gaan) dan kunnen we een goede oplossing zoeken.
 
Hebben jullie van de 1/7 felony 6s al foto's gezien???

En wat vinden jullie van de nieuwe kleuren??

Nieuwe kleuren? Van de 3s lijn?
Not interested!

Felony fotos zijn nog niet gelekt..
Wordt een muscle car.. Vraag is.. Jaren 60/70 of een moderne..? Arrma kennende zal het wel een niet bestaande, zelf ontworpen muscle car zijn..
 
Hebben jullie van de 1/7 felony 6s al foto's gezien???

En wat vinden jullie van de nieuwe kleuren??
Nee nog niet.

Ik vind die zwarte Crew Cab met offset wielen heel vet, die rest heeft nogal een speelgoedlook.
En zie:

- gesealde lagers (eindelijk pfff)
- grotere lip op de motormount (top)
- sliding gear mesh, niet meer dat stomme fixed gebeuren
- een beter gesealde gearbox. Zie niet precies hoe maar was wel nodig.
- beter gesealde shocks
- 4S diffs
- (edit) nieuwe zender en betere servo

Ziet er goed uit allemaal
 
al eens een andere batterij geprobeerd? lijkt alsof hij onmiddellijk in lvc gaat. mss je batterij slecht waardoor hij snel spanningsdip krijgt?
@Allen...
Update die jullie tegoed hadden van mijn zijde aangaande power issues van gisteren avond:
Het goede nieuws is dat ik na al jullie feedback heerlijk een dag heb kunnen knallen in de duinen, was echt top met dit weer.
Wat moeilijker uit te leggen is dat ik de batterijen 4 uur (volledige laadtijd) mocht opladen en dat alles het daarna gewoon weer tip top deed?.... Byzar want ik had ze opgeladen, moet dus iets volledig fout zijn gegaan waardoor ze compleet leeg waren?? Anyway, lekker knullig, "of je stopt de stekker erin" gevoel ??.
Thx voor jullie tips die dus allemaal klopten; de bescherming voor lege batterijen doet het iig prima??
 
@Allen...
Update die jullie tegoed hadden van mijn zijde aangaande power issues van gisteren avond:
Het goede nieuws is dat ik na al jullie feedback heerlijk een dag heb kunnen knallen in de duinen, was echt top met dit weer.
Wat moeilijker uit te leggen is dat ik de batterijen 4 uur (volledige laadtijd) mocht opladen en dat alles het daarna gewoon weer tip top deed?.... Byzar want ik had ze opgeladen, moet dus iets volledig fout zijn gegaan waardoor ze compleet leeg waren?? Anyway, lekker knullig, "of je stopt de stekker erin" gevoel ??.
Thx voor jullie tips die dus allemaal klopten; de bescherming voor lege batterijen doet het iig prima??
Hé da's mooi man!

Ga je wel een betere lader aanschaffen met storage mode? Da's wel echt aan te raden.
 
Laat zondag maar 's zien wat je plan is (als we gaan) dan kunnen we een goede oplossing zoeken.
Ik heb nog niet alles binnen alleen wat ventilators ?
Wacht nog op van alles ?moet overal ook vandaan komen ?.
Maar we hebben het er wel even over.




Wat moeilijker uit te leggen is dat ik de batterijen 4 uur (volledige laadtijd) mocht opladen en dat alles het daarna gewoon weer tip top deed?.... Byzar want ik had ze opgeladen, moet dus iets volledig fout zijn gegaan waardoor ze compleet leeg waren?? Anyway, lekker knullig, "of je stopt de stekker erin" gevoel ??.
Thx voor jullie tips die dus allemaal klopten; de bescherming voor lege batterijen doet het iig prima??
???Nou gelukkig maar ?maar ik zou als ik jou was eerst een andere oplader aanschaffen ?want 4 uur batterijen opladen ?daar begint deze jongen niet meer aan. Want ik ben met een +/- half uurtje klaar en dan heb ik 2x 6500 mah vol?on te knallen ?






Nieuwe kleuren? Van de 3s lijn?
Not interested!

Felony fotos zijn nog niet gelekt..
Wordt een muscle car.. Vraag is.. Jaren 60/70 of een moderne..? Arrma kennende zal het wel een niet bestaande, zelf ontworpen muscle car zijn..
Nou ik ga ook niet meer terug naar de 3s lijn?is een mooie instapper.
Maar eenmaal 6s en je kan niet meer terug.
Wel hoop geleerd door die auto ?en leuke tijd mee gehad..

Vindt wel dat ze een goede stap vooruit hebben gedaan ? ook ventilator op motor en ik vindt die velgen wel vet hoor van de typhon ?ziet er goed uit
En betere lagers werd een keer tijd?dus ze luisteren goed naar waar iedereen over klaagt ?
 
@Allen...
Update die jullie tegoed hadden van mijn zijde aangaande power issues van gisteren avond:
Het goede nieuws is dat ik na al jullie feedback heerlijk een dag heb kunnen knallen in de duinen, was echt top met dit weer.
Wat moeilijker uit te leggen is dat ik de batterijen 4 uur (volledige laadtijd) mocht opladen en dat alles het daarna gewoon weer tip top deed?.... Byzar want ik had ze opgeladen, moet dus iets volledig fout zijn gegaan waardoor ze compleet leeg waren?? Anyway, lekker knullig, "of je stopt de stekker erin" gevoel ??.
Thx voor jullie tips die dus allemaal klopten; de bescherming voor lege batterijen doet het iig prima??
Mocht je nog websites zoeken waar ze snel leveren en “goedkoop” zijn (China is goedkoper maar ben je lang aan het wachten)

De Hota D6 Pro (230volt -200watt voeding - 15Amp)
https://quadcoptersenzo.nl/Gereedschap_en_benodigdheden/Battery_chargers/hota-d6-pro-accu-lader

ISDT -D2 (200watt lader - 230volt - 12Amp)
https://www.amazon.de/ISDT-Netzteil...ds=isdt+d2&qid=1596129280&sprefix=isdt&sr=8-2

Zelfde als de ISDT alleen dan Spectrum branded als je alles van hetzelfde merk wilt en niet de premium prijs wil betalen bij de LHS. (Alles HorizonHobby)
https://ronsrc.com/collections/arrma-parts/products/spektrum-s2100-ac-smart-charger-2x100w

Heb een aantal ISDT producten en kan je zeggen dat het kwaliteitsproducten zijn. Toch voor de Hota gekozen door de hogere vermogens en kleine formfactor. (Ding is echt klein voor zijn kunnen)
Nou ik ga ook niet meer terug naar de 3s lijn?is een mooie instapper.
Niet? 3S gaat ook als de brandweer, makkelijk sleutelen, licht, wendbaar. (Goedkoper) zijn genoeg voordelen aan de 3S lijn.

het rijden met de Typhon3S is echt wel leuk, jammer dat de V2 zo’n k*t kwaliteit is (motor en aandrijflijn). Zoals JvG ook al zei ze hebben echt veel dingen aangepakt.

Alle dingen waar ik ook gezeik mee heb. En ja hij was gemaakt door Toemen en ja nu alweer stuk. Hij staat dan wel weer mooi te zijn in de schuur ? En daar wacht ie tot ik het seintje krijg dat ik m kan teruggeven
 
Last edited:
weersverwachting voor zondag in utrecht ziet er al beter uit momenteel!
nieuwe zender en ontvanger zijn gemonteerd en gekalibreerd, en nog even paar kleine onderdeeltjes vervangen, ik ben er helemaal klaar voor! (behalve ter plekke nog even paar fans monteren ?)

ik neem ook nog een maat mee met z'n (kromme) kraton. heeft hem laatste keer ook tegen een boom geplakt dus daar moeten we nog even een paar dingen aan recht plooien ? maar dan zijn we toch al met 5!

Screenshot_20200730-205010_Samsung Internet.jpg
 
Niet? 3S gaat ook als de brandweer, makkelijk sleutelen, licht, wendbaar. (Goedkoper) zijn genoeg voordelen aan de 3S lijn.

Ik had mijn senton 3s omgebouwd naar een typhon 4s? en tikte de 114km aan?
Dus ja hard gaan ze wel?was echt een tank? leuke tijd mee gehad.?hoop van geleerd ?en het sleutelen vindt ik alleen makkelijk op de 6s?moest de hele tijd die hele auto uit mekaar trekken om ergens bij te komen ?

Maar ik heb die ingeruild voor een exb?
De 6s modellen heb toch minder moeite met zand of gras ?..en ik heb kraton onderdelen op mijn typhon dus scheelt weer met onderdelen bestellen ? want groot en deel hetzelfde ?

Maar ik moet ook nog even sleutelen voor zondag ? want die pivot ball is er uit in mijn arm geschoten ?.
En hoorde raar geluidje ?dus hopelijk is het niks. En anders gaat ie zondag in de soep ?.

Ik moet bandjes hebben voor mijn typhon ?maar koop iedere keer de verkeerde ??heeft iemand van jullie een tip.
Die ik nog voor zondag in huis kan hebben ?
 
Last edited:
Ik had mijn senton 3s omgebouwd naar een typhon 4s? en tikte de 114km aan?
Dus ja hard gaan ze wel?was echt een tank? leuke tijd mee gehad.?hoop van geleerd ?en het sleutelen vindt ik alleen makkelijk op de 6s?moest de hele tijd die hele auto uit mekaar trekken om ergens bij te komen ?

Maar ik heb die ingeruild voor een exb?
De 6s modellen heb toch minder moeite met zand of gras ?..en ik heb kraton onderdelen op mijn typhon dus scheelt weer met onderdelen bestellen ? want groot en deel hetzelfde ?

Maar ik moet ook nog even sleutelen voor zondag ? want die pivot ball is er uit in mijn arm geschoten ?.
En hoorde raar geluidje ?dus hopelijk is het niks. En anders gaat ie zondag in de soep ?.

Ik moet bandjes hebben voor mijn typhon ?maar koop iedere keer de verkeerde ??heeft iemand van jullie een tip.
Die ik nog voor zondag in huis kan hebben ?
banden kan ik je niet mee helpen, maar ik kan je enkel aanraden om voor zondag niet meer met je autootje te rijden ?
 
Ik had mijn senton 3s omgebouwd naar een typhon 4s? en tikte de 114km aan?
Dus ja hard gaan ze wel?was echt een tank? leuke tijd mee gehad.?hoop van geleerd ?en het sleutelen vindt ik alleen makkelijk op de 6s?moest de hele tijd die hele auto uit mekaar trekken om ergens bij te komen ?

Maar ik heb die ingeruild voor een exb?
De 6s modellen heb toch minder moeite met zand of gras ?..en ik heb kraton onderdelen op mijn typhon dus scheelt weer met onderdelen bestellen ? want groot en deel hetzelfde ?

Maar ik moet ook nog even sleutelen voor zondag ? want die pivot ball is er uit in mijn arm geschoten ?.
En hoorde raar geluidje ?dus hopelijk is het niks. En anders gaat ie zondag in de soep ?.

Ik moet bandjes hebben voor mijn typhon ?maar koop iedere keer de verkeerde ??heeft iemand van jullie een tip.
Die ik nog voor zondag in huis kan hebben ?
Ik had deze onder de Typhon, top bandjes en zijn op voorraad:

https://www.toemen.nl/louise-uphill-buggy-banden-zeskant-zacht-zwart-verpakt-per-stuks-p-43074.html


 
Top gaan ik die bestellen? alleen niet bij toemen ?want daar gaat het niet zo snel ?

Maar morgen heb ik geen tijd en zaterdag slecht weer?dus ik kan hem tip top in orde maken voor zondag ?
 
Back
Top