Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Hoi

Ook ik ben nieuw in de Rc wereld.
Ben sinds afgelopen weekend een zeer blije eigenaar van een Arrma Granite 4x4 Granite. Mijn vraag is of er een mooi verlichtingsset te krijgen is voor in de voor-en achter- bumper. Om lampjes in de kap te zetten ben ik niet zo'n voorstander om dan steeds vast en los te koppelen als de kap erop en eraf gaat.
gr Ari
Hoi Ari,

Welkom op het forum.

Ik heb nog een oud draadje hierover gevonden, misschien iets nuttigs bij, https://www.arrmaforum.com/threads/light-kit.15792/

Polo creations heeft blijkbaar ook kant en klare kits, maar is wel in de usa, https://polocreations.com/products/...-blx-mega-remotely-controlled-full-kit-pc1446
 
Hoi

Ook ik ben nieuw in de Rc wereld.
Ben sinds afgelopen weekend een zeer blije eigenaar van een Arrma Granite 4x4 Granite. Mijn vraag is of er een mooi verlichtingsset te krijgen is voor in de voor-en achter- bumper. Om lampjes in de kap te zetten ben ik niet zo'n voorstander om dan steeds vast en los te koppelen als de kap erop en eraf gaat.
gr Ari
Hoi en welkom op het Nederlandstalige deel van het forum :) .

Er zijn veel verlichtingssetjes te krijgen niet zozeer specifiek voor de Granite misschien. Meeste setjes komen van AliExpres dus zou daar beginnen met zoeken.

om verlichting in je kap te zetten kun je gebruik maken van 4 magneetjes om zo je stroomdraden te verbinden. De magneten zijn dan je gesloten stroomkring bij plaatsing van je body op de bodymounts. Of als je veel stroom trekt deze kant en klare setjes:
https://www.rcmart.com/xtra-speed-s...body-mount-for-scx10-ii-xs-scx230092-00079262
 
Going down the rabbit hole! Vandaag is m'n Big Rock bezorgd.
Wachten tot mijn zoontje klaar was met de Granite duurde me telkens te lang. :)
Gelijk maar een servo upgrade erbij gedaan. Nu nog een servo saver zien te vinden. Iemand suggesties?
 
Hi Flupke, Bison heeft ook rubber repair. Bijna hetzelfde als Shoe goo. Smeert wat minder lekker maar ook geen chemische dampen. Werkt prima.
Mijn experiment met Langlauf Shoe Repair Paste is mislukt. Het bgin leek goed maar dit goedje reageert toch met de verf uiteindelijk.
Heb nu E6000 op Bol.com besteld. Dit zou de europese versie van Shoe Gloo moeten zijn.
Als dit weer nix is ga ik verder met de volgende, Bison ribber Repair.
 
Ik heb de glasvezeltape en Bizon Rubber Seal gebruikt op advies van Sandracer (zie pagina 134). Je kunt het voor veel bodies gebruiken (flinke pot) en was makkelijk om aan te brengen. Ik weet nog niet precies hoe stevig het zal zijn naar verloop van tijd, voor nu ziet het er nog ok uit.
 
Ik heb de glasvezeltape en Bizon Rubber Seal gebruikt op advies van Sandracer (zie pagina 134). Je kunt het voor veel bodies gebruiken (flinke pot) en was makkelijk om aan te brengen. Ik weet nog niet precies hoe stevig het zal zijn naar verloop van tijd, voor nu ziet het er nog ok uit.
Dat ruikt ook zo lekker :yuck:
 
De postbode is geweest. Ik heb zowaar een 25T servo savertje weten te scoren.
De HR servo saver gaat terug naar de chinees, wat een meuk is dat zeg.

20210408_120639.jpg


Vanavond glasvezeltape met @6000 aanbrengen. Hopelijk is dat wat.
Anders door naar de Bison Rubber Seal.
 
Vandaag alvast mijn verjaardags cadeau binnen gekregen 😎
View attachment 131473View attachment 131474
View attachment 131475

Is een inruil auto bij een winkel van iemand die de auto ingeruild heeft (ongebruikt).
De upgrades zijn andere wielen, flysky afstandsbediening, betere servo en verschillende exb onderdelen. Super blij mee! ☺️
Die had ik gezien en ook bijna gekocht. Zat te twijfelen tussen die en een outcast 8s. Toch de Outcast geworden. Maar was een goede aanbieding 👍
 
Hi All!

Especially to the Dutch Arrma Drivers..

In a recent thread i found out there are, at least a couple more, Dutch guys on here!
So, im tryin to get those all in the same thread.. So we can share some local stuff.. Like LHS, bashing locations and off-road tracks..

So, if its okay with the admins, i would suggest we continue this thread in dutch..!
Hoi Reinoud hier,
Mijn Typhon 3s komt als het goed is binnen vandaag (feest!!). Woon in Noordwijk. Hebben jullie nog suggesties wat ik absoluut moet doen voordat ik zand ga rijden? Ik las al iets over zand dat de motor in kan komen, en dat Arrma dat deel nog niet goed heeft afgesschermd fabriek af.

Groeten!
 
@Sanderw1974: Ja was echt een goede deal :)
Totaal anders dan een kraton en mojave, die auto's zijn gewoon log vergeleken met de typhon. Dat is ook de reden waarom ik graag een typhon wilde omdat het de lichtste 6S auto is v.s. mojave de zwaarste 6S auto.

Maar de outcast 8S is nog veel zwaarder dan de mojave en een heel ander beest, erg gaaf! :cool:
Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen met deze auto. Ik lees dat de armen nogal snel afbreken, ongetwijfeld door het gewicht van ruim 10kg. Dat zie ik niet als probleem maar als uitdaging ;). Carbon fiber onderdelen zou perfect zijn voor je outcast, alleen zie ik die nog niet te koop (te nieuw model of niet populair genoeg?) Waarschijnlijk is het niet al te moeilijk om de tower brace (die aluminium buizen) te vervangen door zelf gemaakte carbon buizen, scheelt denk ik zo'n 100g gezamelijk... Bijvoorbeeld hier.

@ReinD: Welkom hier! 🤠
Heb geen ervaring met de 3S typhon, maar wel met de 6S. De 6S typhon is op zich al heel goed afgeschermd tegen vuil, totaal anders dan de mojave (vuilstofzuiger :ROFLMAO:). Maar als dat echt een probleem is met de 3S dan vindt je vast wel je antwoorden hier op het forum.
 
Last edited:
Hoi Reinoud hier,
Mijn Typhon 3s komt als het goed is binnen vandaag (feest!!). Woon in Noordwijk. Hebben jullie nog suggesties wat ik absoluut moet doen voordat ik zand ga rijden? Ik las al iets over zand dat de motor in kan komen, en dat Arrma dat deel nog niet goed heeft afgesschermd fabriek af.

Groeten!
Hallo Reinoud,

de 3s lijn is inderdaad gevoelig voor zand in de gearbox.
Heb een paar jaar geleden een Big Rock 3s gehad en die had daar ook last van.
Weet niet precies wat Arrma ondertussen heeft veranderd, ziet er wel anders uit nu.
Er zat in die van mij idd een gat aan de voorkant van de gearbox maar dat lijkt nu een ander onderdeel te zijn.
 
Ik heb maar 1x op het strand gereden, omdat ik toen mijn ESC stuk maakte. Ik denk wel dat dat aan de ESC lag, en niet aan het strand. Ik heb namelijk heel vaak lang op mul zand in bossen gereden, zonder problemen
 
Heey Dutch Arrma guys...

Bij mijn Kraton V4 heb ik het probleem dat de voorzijde niet helemaal terug omhoog komt na induwen.
Heb al diverse dingen geprobeerd:
- Pivot balls iets losser gezet
- Upper en lower arm bewegen soepel op en neer als alles gemonteerd is
- Nieuwe shock shafts en olie

Hebben jullie nog andere ideeën om dit op te lossen?

Groeten Ruud
 
Ik denk dat het gewicht van de Karton zelf ervoor zorgt dat het niet helemaal omhoog komt.
Als je de schokdempers en wielen er vanaf haalt, en de RC ondersteboven zet, vallen ze dan zonder weerstand naar beneden?
Als er geen weerstand op zit, en ze vrij vallen, is er helemaal niks mis mee
 
Heey Dutch Arrma guys...

Bij mijn Kraton V4 heb ik het probleem dat de voorzijde niet helemaal terug omhoog komt na induwen.
Heb al diverse dingen geprobeerd:
- Pivot balls iets losser gezet
- Upper en lower arm bewegen soepel op en neer als alles gemonteerd is
- Nieuwe shock shafts en olie

Hebben jullie nog andere ideeën om dit op te lossen?

Groeten Ruud
Hi Ruud,

dat zijn idd de 3 die ik ook zou checken, vooral kromme shock shafts zorgen daarvoor heb ik gemerkt.

Maar als je wil dat ie hoger komt dan wat meer preload erop?
 
Hi Ruud,

dat zijn idd de 3 die ik ook zou checken, vooral kromme shock shafts zorgen daarvoor heb ik gemerkt.

Maar als je wil dat ie hoger komt dan wat meer preload erop?
Met hoeveel preload rijden jullie? Zou het helpen om Tekno veren ipv stock veren te gebruiken?
 
Met hoeveel preload rijden jullie? Zou het helpen om Tekno veren ipv stock veren te gebruiken?
De v4 springs zijn, voor zover ik weet, stijver dan de Tekno's.
Ik heb voor een paar mm preload staan, daarmee staan de armen horizontaal met het chassis (incl. lipo).
Gewoon opschroeven tot ie voor jou het beste rijdt.
 
Sooo m'n lipo kwam binnen en even in de duinen gereden. Wat een feest. De Typhon was super stabiel, hoor veel mensen praten over wheelie bar, maar geen wheelie gemaakt. Vond ik wel chill. Volgens mij heeft degene van wie ik em gekocht heb, wat zwaardere olie in de shocks gedaan, waardoor hij minder springerig wordt. Is dat het geheim? Verder moet ik eerste de auto stil zetten, voordat ik z'n achteruit in kan. Hoe zit dat met hogere sprongen? Moet je dan de esc anders instellen, dat ie meteen in z'n achteruit gaat zodat je de auto kan corrigeren tijdens z'n vlucht? Thnx!
 
Zo, weer aantal stappen verder en natuurlijk weer een nieuw mankement ontdekt 🤣. Blijkbaar aan beide zijden mijn rear hub fors weggesleten tegen binnenzijde velg... (Voorste deel, achterste nog in tact (zie laatste foto). Hmmmmmm... Blijkbaar dus onbewust véél te lichte instelling op mijn achterveren (foto). Vast veel mensen hier ervaring mee 😇. Is dat met name die ring fors verder omlaag schroeven waardoor je veer strakker komt te staan (nog veel ruimte om strakker te zetten) of juist andere olie? Of beiden?

(Ben sowieso aan toe om schokbrekers, difs etc van nieuwe olie te voorzien. Iedereen zegt dat het er om gaat wat je voorkeur heeft maar slechts nog ervaring met "af fabriek olie" dus tips welkom. Destijds bijgekocht op advies Toemen 500 shocks en 30000 voor achter en 75000 midden).

Hoor graag... 👍👍
Wat een heerlijk weer ervoor! Snel weer in elkaar zetten!
Dank Koen

5CA13CBB-74EE-42D9-BB30-436E68E36315.jpeg


3632B078-EB2A-4E44-8092-A6C8596DAE4C.jpeg


2744D31F-3F68-4511-BE20-0F78F6A0718F.jpeg


3C9082D2-A1ED-4615-9F83-67368A13A477.jpeg


8CC683C9-A5CB-480D-B603-0CC9895E3148.jpeg
 
Back
Top