Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Net het lader draadje enigszins doorgenomen, maar ben wat de draad kwijt.Ik heb thuis nog een Yellow RC B6 AC pro lader.

Wat voor laders gebruiken jullie?

Ik kom kleine laders tegen als https://www.rc-freaks.nl/p/skyrc-d100-v2-duo-ac-dc-2x100w

en grote blokken als
https://www.rc-freaks.nl/p/skyrc-t200-duo-ac-dc-lipo-lader-2x100w

Die dan weer beide laden met 2x100w.

Heb ook het idee dat veel laders een kopie van elkaar zijn met andere merkje en kleur.

Op het forum zie ik ook reacties van mensen met PSU gekoppeld aan een lader, waarom zou je dat willen?

Sorry, heb vooral veel vragen en breng nog weinig 🤔
 
het forum zie ik ook reacties van mensen met PSU gekoppeld aan een lader, waarom zou je dat willen?
Sommigen zijn alleen maar DC-laders (gebruiken een accu als krachtbron), en kunnen dus geen AC stroom uit het stopcontact halen. Daarom moet een voeding AC --> DC omzetten
 
A2 zou ideaal zijn. Afgelegen straatje bij mij in de buurt. Maar veel sneller hier gaat niet lukken, dit was echt tot de max.
Wtf 🤯 zo hard gaat mijn eigen auto niet eens 🤣
Net het lader draadje enigszins doorgenomen, maar ben wat de draad kwijt.Ik heb thuis nog een Yellow RC B6 AC pro lader.

Wat voor laders gebruiken jullie?

Ik kom kleine laders tegen als https://www.rc-freaks.nl/p/skyrc-d100-v2-duo-ac-dc-2x100w

en grote blokken als
https://www.rc-freaks.nl/p/skyrc-t200-duo-ac-dc-lipo-lader-2x100w

Die dan weer beide laden met 2x100w.

Heb ook het idee dat veel laders een kopie van elkaar zijn met andere merkje en kleur.

Op het forum zie ik ook reacties van mensen met PSU gekoppeld aan een lader, waarom zou je dat willen?

Sorry, heb vooral veel vragen en breng nog weinig 🤔
Ik gebruik een Hota D6 pro 200w
Topper en niet zo duur via AliExpress maar ik begrijp dat ook daar alles duurder wordt.
 
Iemand interesse in 4 stuks Schumacher Minipin-SC yellow banden op hypermetal Arrma Senton velgen 14 mm? Verlijmd en met foam inserts. Komt van schaal 1/10 af.
Banden en velgen zijn praktisch nieuw.
vrpr €40 ex verzendkosten
 
Ik gebruik hoofdzakelijk 2 tunigy P606. Heerlijk omdat die enkel de balance lead gebruikt om te laden
Jaag je daar ook gewoon 6 ampere door?
rc freaks heeft op de site een exb staan als rtr https://www.rc-freaks.nl/p/arrma-kraton-1-8-exb-rtr-hobbywing-edition ziet er wel oké uit, voor mij wel wat boven de budget cap lol, maar gezien wat ze hebben gedaan is die 850 een leuke prijs?
Ja da's op zich geen slechte prijs, je zou het zelf voor wat minder kunnen doen maar dat is tientjes werk.
 
Last edited:
rc freaks heeft op de site een exb staan als rtr https://www.rc-freaks.nl/p/arrma-kraton-1-8-exb-rtr-hobbywing-edition ziet er wel oké uit, voor mij wel wat boven de budget cap lol, maar gezien wat ze hebben gedaan is die 850 een leuke prijs?
Ik was meer kwijt met alles los aanschaffen😉 heb dan een duurdere Servo en ook iets meer betaald voor die motor combi😉 en een dutje en een datje
Maar je hoeft zelf niet te solderen 👍 scheelt ook weer. Want dat bak werk van mij gaat nergens over 🤣
Maar leuk setje😎heb er zelf ook een 👌
 
Ik had voor mezelf een budget gesteld, lastig om binnen te blijven. Zoveel leuks te vinden 😄. Hoop wel dat ze binnenkort iets naar buiten brengen over de Talion V5. Wil die ook graag meenemen in mijn afweging.
 
Ik had voor mezelf een budget gesteld, lastig om binnen te blijven. Zoveel leuks te vinden 😄. Hoop wel dat ze binnenkort iets naar buiten brengen over de Talion V5. Wil die ook graag meenemen in mijn afweging.
Ja daar zit ik ook op te wachten, de EXB dan eigenlijk. Heb alles al binnen om 'm op te bouwen :ROFLMAO:

Ze hebben bij Toemen trouwens nog wat meer occasions staan zie ik, zit best wat leuks tussen, maar dat had jij waarschijnlijk ook al gezien.
Een gebruikte rc blijft wel altijd een gokje.
Ik was meer kwijt met alles los aanschaffen😉 heb dan een duurdere Servo en ook iets meer betaald voor die motor combi😉 en een dutje en een datje
Maar je hoeft zelf niet te solderen 👍 scheelt ook weer. Want dat bak werk van mij gaat nergens over 🤣
Maar leuk setje😎heb er zelf ook een 👌
Wel veel geleerd toch, ook hoe het niet moet haha
 
Last edited:
Kijk inderdaad zo nu en dan op Toemen voor used. Dit heeft alleen niet mijn voorkeur. Ben bang dat ik over onvoldoende kennis beschik om het echt goed te kunnen inschatten en om eventuele gebreken zelf makkelijk te kunnen fixen. Dus ben wat voorzichtig met die gok.

Vandaar dat ik ook aan het kijken ben voor een rtr. Een gewone exb gaat hem dus normaal gesproken niet worden. Die kant en klare bij rc freaks vind ik dan wel weer nice. Alleen schiet het budget weer flink mee omhoog lol. Aan de andere kant zitten hier natuurlijk wel weer leuke upgrades op, waarvan enkele ook redelijke must haves zijn voor de rtr versie als ik alles zo lees hier op het forum.
 
Kijk inderdaad zo nu en dan op Toemen voor used. Dit heeft alleen niet mijn voorkeur. Ben bang dat ik over onvoldoende kennis beschik om het echt goed te kunnen inschatten en om eventuele gebreken zelf makkelijk te kunnen fixen. Dus ben wat voorzichtig met die gok.

Vandaar dat ik ook aan het kijken ben voor een rtr. Een gewone exb gaat hem dus normaal gesproken niet worden. Die kant en klare bij rc freaks vind ik dan wel weer nice. Alleen schiet het budget weer flink mee omhoog lol. Aan de andere kant zitten hier natuurlijk wel weer leuke upgrades op, waarvan enkele ook redelijke must haves zijn voor de rtr versie als ik alles zo lees hier op het forum.
Gewoon je budget aanpassen, da’s het makkelijkste 👍
 
Kijk inderdaad zo nu en dan op Toemen voor used. Dit heeft alleen niet mijn voorkeur. Ben bang dat ik over onvoldoende kennis beschik om het echt goed te kunnen inschatten en om eventuele gebreken zelf makkelijk te kunnen fixen. Dus ben wat voorzichtig met die gok.
Mag ik wat vragen want heb jij wel eens een rc auto gehad of is dit echt de eerste waar je naar op zoek bent?

Want of je nou een nieuwe of een 2e hands van een oud omaatje hebt gekocht 😉al rij je tegen een boom dan moet je hem toch fixen.
Plus iedere auto heeft onderhoud nodig 😉dus daar ontkom je niet aan.

Al heb jij nog nooit een rc auto gehad begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed waarom je niet eerst een 3s model neemt om een beetje te oefenen 😉zijn makkelijk om aan te sleutelen en een stuk goedkoper.

Maar ja iedere auto heeft zo zijn eigen problemen daar ontkom je ook niet aan.
Een 6s is een toch echt ander verhaal en dan wil jij een meteen een exb 😎 wat ik begrijp want het is een monster 🤙🏻

Maar die heeft een tikkeltje te veel vermogen voor iemand die geen ervaring heeft.
Dan kan ik je nu alvast vertellen dat jij vaak op zijn dak zal liggen en schuivers zal maken over de straat 😂
We denken allemaal dat we rich superbash of RC dude81 zijn 🤣maar in praktijk valt dat vies tegen 😂

En ik moet eerlijk zeggen dat ik bij iedere auto ik altijd dik over het budget ben gegaan 🙈 en voorlopig nog niet klaar ben met wat ik wil 😎dus daar gaat nog veel meer in🙈
En je hebt ook knap gereedschap nodig om te sleutelen 😉 dat vergeet ook iedereen en daar gaat ook veel geld in zitten.
Want knap gereedschap is het halve werk.
Maar voor de rest is het een top hobby 😎
 
Jaren geleden een Kyosho buggy gehad. Dus niet helemaal nieuw in de hobby. Zie mezelf nu wel weer als newbie 😃.

Zoek vooral een auto die wat future proof is. Natuurlijk weet ik dat er gesleuteld moet worden.

Het idee was/is een Kraton 6s of Talion 6s, maar dan eerst runnen op 4s lipo en dan later overstappen op 6s lipo.

Van wat ik snap ligt de snelheid van de normale 6s en de gelinkte exb niet zover uit elkaar, is de exb alleen weer wat degelijker.

Zoek geen armada op te bouwen. Max een auto of twee, eentje om mee te crossen en eentje om op een track in de buurt te kunnen rijden.
 
Is ook moeilijk om te kiezen 🤷ze hebben allemaal wel wat😎 maar gelukkig heb je al wat ervaring dat scheelt weer 👍 en gelukkig kan je hier net al je vragen terecht 😉 altijd wel iemand die het weet.

Kwam snelheid zal het niet uitmaken maar het is nogal een grote motor die 4985 als die tenminste in die combi zit.?
Ik heb echt moeite om die power op de weg te krijgen.
Het is de hype om die combi er in te zetten maar eerlijk gezegd heb ik daar ongelooflijk veel spijt van en had beter een 4092 kunnen nemen 👌met een max 6
Maar goed hij zit er nu al in😂
 
Het idee was/is een Kraton 6s of Talion 6s, maar dan eerst runnen op 4s lipo en dan later overstappen op 6s lipo.
Dat doe ik ook als de kids eens willen rijden met het sneller materiaal, en dat werkt prima.


Zoek geen armada op te bouwen. Max een auto of twee, eentje om mee te crossen en eentje om op een track in de buurt te kunnen rijden.
Je moest eens weten hoeveel er met die gedachte aan de hobby beginnen, en nu met plaatstgebrek zitten :p

Geniet ervan!
 
Ik verwacht dat er deze in zit: Hobbywing Ezrun MAX6 Combo SL 4985 1650kV Sensorless.

Ben bang dat als ik een 3s model koop ik daarna snel alsnog een 6s wil. Vandaar een 6s en beginnen met 4s lipo’s. Leek mij een redelijk veilige instapkeus 😅

En al kijkend en lezend is het lastig om niet steeds het budget te plussen. Aan de andere kant zou het zomaar kunne. Dat bik mezelf ook wel wat redenen aan het geven ben om meer uit te geven 😅

Dat de exb als rtr interessanter is geworden heeft te maken met het feit dat ik denk dat upgrades als de aluminium braces, de aluminium servo mount, de bumpers, de achter A arms waar mud guards op kunnen er sowieso zouden komen het eerste jaar.
 
Dat de exb als rtr interessanter is geworden heeft te maken met het feit dat ik denk dat upgrades als de aluminium braces, de aluminium servo mount, de bumpers, de achter A arms waar mud guards op kunnen er sowieso zouden komen het eerste jaar.
Dat exb aluminium is het ook niet hoor en ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat het 7075 is.
Het is waarschijnlijk een hele goedkope variant 🤔.als dat al bestaat.🤷
Want die Talbot heeft het ook in een filmpje erover. Staat hij er op te rammen op een m2c chassis met een hamer of te springen en dat kan je die doen met de spulletjes van arrma want heel gek die buigt wel.
Plus ik heb er ingeboord en ging er door als boter en mijn chassis of shock towers die wel echt 7075 zijn kwam ik niet doorheen🤷
 
Back
Top