Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Van de week maar de Kraton EXB bij RcFreaks besteld voor €450,- nu het nog kan.
Eindelijk weer 's ff bouwen!

Zie links en rechts de voorbumpers breken en ook de front bumper mount.
Iemand daar al last van gehad of is dat alleen bij skateparks e.d.?

Scorched RC heeft wel een mooie

1625916109886.png
 
Het enige wat ik tot nu toe gebroken heb is een Front Upper Suspension Arms en een aantal van die wingmounts 🤣🤣.
Zit nu een rpm op maar dat is wat lastig om die op te krijgen en heeft wat Dremel werk nodig als je die m2c brace erin hebt.

En heb een front hub nut kwijt verloren van m2c dus dat is wel super kut😭

Heb ook nog nooit op een skatebaan gereden maar ja je weet het antwoord al😉 dat is vragen om ellende dus dat sla ik ff over tot ik knap kan landen.
Zand is beter maar dan weet je al😎

IMG_20210710_164044.jpg
 
Het enige wat ik tot nu toe gebroken heb is een Front Upper Suspension Arms en een aantal van die wingmounts 🤣🤣.
Zit nu een rpm op maar dat is wat lastig om die op te krijgen en heeft wat Dremel werk nodig als je die m2c brace erin hebt.

En heb een front hub nut kwijt verloren van m2c dus dat is wel super kut😭

Heb ook nog nooit op een skatebaan gereden maar ja je weet het antwoord al😉 dat is vragen om ellende dus dat sla ik ff over tot ik knap kan landen.
Zand is beter maar dan weet je al😎
Ok top, die M2C brace is zeker wel mooi maar denk eigenlijk niet dat dat nodig is in zand idd.
En heb die dikke wing mount van POS nog, die gaat op de EXB,

Thanks!
 
Die m2c brace is echt top ding😉
Want je moet het zo zien dat je een driehoek maakt van je diff case naar die rode exb stang waar het blauwe streepje bij staat.
En hij daardoor de energie verdeeld over je chassis in plaats van alles op je diff case 😉

Kk heb die pos wingmount ook nog liggen maar die past helaas niet door die brace.
Ben blij dat die rpm wingmount past met een Dremel want die standaard dingen 😂😂
En voorlopig houdt hij goed 👍 van de week aardig wat klappers gemaakt 🤘😎

IMG_20210710_164044__01.jpg
 
Die m2c brace is echt top ding😉
Want je moet het zo zien dat je een driehoek maakt van je diff case naar die rode exb stang waar het blauwe streepje bij staat.
En hij daardoor de energie verdeeld over je chassis in plaats van alles op je diff case 😉

Kk heb die pos wingmount ook nog liggen maar die past helaas niet door die brace.
Ben blij dat die rpm wingmount past met een Dremel want die standaard dingen 😂😂
En voorlopig houdt hij goed 👍 van de week aardig wat klappers gemaakt 🤘😎
Welke pinion heb je er op zitten? 18t?
 
Net een rondje gaan rijden. Wil nu mijn lipo’s opladen en 1 van de lipo’s wordt herkent als een 3s lipo terwijl ze toch echt allebei 4s zijn. Ik heb de lipo naar zijn grootje geholpen?
 
Had er eerst heel dom een 20t op maar dat sloeg helemaal nergens op🤪

Zit nu 18t op en het punch level staat ook wat lager en rem level trouwens ook.
Maar daar moet je even aan wennen denk ik😉maar ik heb hem liever zo.

Want je gaat zo op zijn dak 😂 ff hard remmen en je ligt op zijn dak😂
Ook ff te veel gas en je ligt op zijn dak 🤣

dus daar ga je weer Ready to Run 🤣
 
Had er eerst heel dom een 20t op maar dat sloeg helemaal nergens op🤪

Zit nu 18t op en het punch level staat ook wat lager en rem level trouwens ook.
Maar daar moet je even aan wennen denk ik😉maar ik heb hem liever zo.

Want je gaat zo op zijn dak 😂 ff hard remmen en je ligt op zijn dak😂
Ook ff te veel gas en je ligt op zijn dak 🤣

dus daar ga je weer Ready to Run 🤣
ok thanks beginnen we met 18 en punch op 2
 
Goed idee 😉 want de eerste meters lag ik toen meteen op zijn dak🤣
Zo zonde van die body😱
 
Het maar je hebt nu een kraton exb 🤘😎maar daar kan jij toch gewoon een talion van maken.
Is de veerpootjes op een een andere plek zetten andere banden en kap en jij hebt hem 🤘😎
 
Het maar je hebt nu een kraton exb 🤘😎maar daar kan jij toch gewoon een talion van maken.
Is de veerpootjes op een een andere plek zetten andere banden en kap en jij hebt hem 🤘😎
Ja had geen zin in die Spektrum zooi weer op marktplaats te gaan zetten.
En Talion moeten ook andere shock towers op anders staat die body veel te hoog maar het is niet heel spannend inderdaad.
Heb wel Truggy kap besteld, weer die van JConcenpts. Nu wordt ie zwart en dan met zwarte truggy wielen van Louise, black edition (y)
 
Ik zie het🤓 ik dacht dat die ook hetzelfde waren🙈 maar goed die zijn ook niet zo spannend. En wie weet heeft Jenny ze binnenkort voor een prikkie 😎

Maar vet hoor 🤘😎zwart heeft wel wat 😉 ben benieuwd wat jij er van maakt.
Wil ook weer een nieuwe kever maken.
En nieuwsgierig naar die banden.
Had zelf dan voor mijn exb die Proline badlands Mx HP 3.8 besteld maar hij er maar 2.
Dus ik heb die 2.8 Mx HP genomen voor mij typhon.
Die bandjes zijn top en wegen naar 181 gram per stuk.
Super licht voor belted 🤘😎 dus die wil ik graag voor mijn exb als ze er weer zijn.
 
Ik zie het🤓 ik dacht dat die ook hetzelfde waren🙈 maar goed die zijn ook niet zo spannend. En wie weet heeft Jenny ze binnenkort voor een prikkie 😎

Maar vet hoor 🤘😎zwart heeft wel wat 😉 ben benieuwd wat jij er van maakt.
Wil ook weer een nieuwe kever maken.
En nieuwsgierig naar die banden.
Had zelf dan voor mijn exb die Proline badlands Mx HP 3.8 besteld maar hij er maar 2.
Dus ik heb die 2.8 Mx HP genomen voor mij typhon.
Die bandjes zijn top en wegen naar 181 gram per stuk.
Super licht voor belted 🤘😎 dus die wil ik graag voor mijn exb als ze er weer zijn.
Ja precies, of M2C, we kijken wel even hoe het gaat.
Geometrie van de Kraton ligt me wel wat beter, meer suspension travel.

Originele EXB bandeb bevallen niet? Of gewoon teveel power o_O?
 
Het profiel begint ook een beetje te slijten😉 maar dat balloonen is zeker wel een feit.
Dacht dat die belted bandjes altijd erg zwaar waren maar deze zijn lichter als die mojave banden en daarmee rijdt die typhon ook als een malle 🤘😎

Toen we bij Utrecht aan het knallen waren🤘😎kwam jij wel vooruit om tegen die berg op te knallen. En ik had moeite om van zijn plek te komen en snelheid te maken. Dat heb je zelf gezien😉 kan ook aan het vingertje liggen 🤣
 
Het profiel begint ook een beetje te slijten😉 maar dat balloonen is zeker wel een feit.
Dacht dat die belted bandjes altijd erg zwaar waren maar deze zijn lichter als die mojave banden en daarmee rijdt die typhon ook als een malle 🤘😎

Toen we bij Utrecht aan het knallen waren🤘😎kwam jij wel vooruit om tegen die berg op te knallen. En ik had moeite om van zijn plek te komen en snelheid te maken. Dat heb je zelf gezien😉 kan ook aan het vingertje liggen 🤣
Ohja da's al weer lang geleden :cry:

Ik had toen de Backflips eronder zitten, die hebben een stuk meer grip dan de standaard banden.
 
Ja tijd vliegt😉 en dat zou ook nog kunnen en denk dat het probleem ook een beetje in de bandjes zit.
 
Hallo lui,

ik ben Martijn, 48 jaar en sinds kort ben ik na een jaar of 25 niet meer met rc bezig te zijn geweest weer ingestapt samen met mijn zoon van 12.

Ik heb mij zelf een Arrma Senton 3s BLX en mijn zoon een Arrma Granite 3s BLX gekocht.
Wat heb ik hier een spijt van zeg, De kwaliteit van deze produkten is ver te zoeken.
We rijden de beide autoś in de standaard configuratie, dus niets verandert aan vertanding en punch instellingen oid.
Bij de Granite lag na 1 week de aandrijfas al in 2 stukken, die gemaakt en nog geen acculading verder de vertanding van de spurgear er af, bende opengemaakt. Blijkt er een metalen pinion op een kunstof spurgear te zitten o_O Wie verzint zo iets....
Bij de Senton nu na een week of 3 al 4 banden compleet aan flarden gescheurd. De eerste band was eigen schuld dikke bult, asfalt gereden, beetje te veel driften. De andere 3 alleen maar op gras en off road gedaan. Nu van de week weer nieuwe banden gekocht, na 5 minuten rijden de servo naar de vaantjes :unsure:

Kan me niet voorstellen dat dit alleen bij mij het geval is, ga morgen nog maar is een praatje maken bij TopRC waar ik de spullen gekocht heb.

Hoe is jullie ervaring met de kwaliteit van Arrma? Is het puur de plastic bende van de instap modellen en zijn de duurdere wel van betere kwaliteit?
 
Ik heb niet super veel ervaring, Senton is mijn eerste RC car ever. Maar ik heb nu een accu of 8 gereden en niets kapot behalve de servo, de standaard zijn slecht dat is bekend. Heb m inmiddels omgebouwd naar een big rock maar dat maakt voor de kwaliteit niet uit.

Heb je de auto’s wel nagelopen voor de eerste run? Ze zijn RTR maar het is wel verstandig om allerlei zaken na te lopen voordat je gaat rijden. De spur is composiet en aardig duurzaam.

Ik heb veel YouTube filmpjes gekeken met tips en trucs om je auto heel te houden. Misschien helpt dat.
 
Back
Top