Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Ja ik heb idd een 1/5. Maar die 1/8 is ook een beest! Die staat voor mijn zoon op de planning. Gisteren de rates van mijn throttle aangepast op de zender zodat die kleine ook eens van dit geweld kan genieten
 
Ja ik heb idd een 1/5. Maar die 1/8 is ook een beest! Die staat voor mijn zoon op de planning. Gisteren de rates van mijn throttle aangepast op de zender zodat die kleine ook eens van dit geweld kan genieten
🤣🤣Ben ook wel blij dat het op de infraction zit 🤣🤣gaat me iets te snel..
Maar je hebt het aardig te pakken 🤘😎is een een leuke hobby
 
dus motor kv.

Toerental, diffs en bandomtrek bepalen samen hoe hard de auto zou moeten gaan. Of ie dat ook haalt en hoe snel is afhankelijk van je motor vermogen.
Arbeid die een motor kan leveren wordt feitelijk bepaald door hoe groot/zwaar en efficiënt ie is. Hoe die motor in elkaar zit (wikkels, draaddikte, windingmanier... kv) heeft daar weinig invloed op. Hoe meer koper, hoe meer power EN koppel. In zo'n behuizing past wat er in past en de draaddikte wordt niet steeds dikker, dus heb je meer wikkels nodig om zo'n knoeperd te vullen en daar gaat het kv van omlaag.

Je motor kv * voltage(3S/4S/6S/8S...) bepaald (indirect) hoeveel toeren een motor onbelast wil draaien. Dat wil je ergens tussen 30k-50k hebben, dus met 6S is dat ergens tussen de 2200 en 1600kv. Kom je lager uit, zal je dat met meer tanden pinion compenseren. Een lager kv motor kies je dus alleen als je 8S erop wilt zetten of omdat je zo'n achterlijk dikke motor wil waarbij de ideale kv niet bestaat.

Voor een 1/7 5-7kg auto is ~4000W prima, dus een minstens een 4082/4092. Een max8 is wat aan de zwakke kant want 4000W op 6S piekt op 160A en wil je dat een beetje koeltjes doen is een MAX6 wel echt aan te raden.
 
Kwam zelf ook al snel op een max6😎 maar het was nog beetje twijfelen welke motor 🤔
Hou wel van overcapaciteit en de boel koel houden.
Maar ik wil niet weer hetzelfde combo wat ik in principe al in met in Typhon heb zitten.


Die tlr waar ik mee bezig ben moet eigenlijk een kleine infraction worden.
diffjes en zo zijn al omgebouwd naar infraction 🤘😎 en nu nog de shocks er nog op.
Dan kijken of het lukt om van carbon fiber wat onderdelen te maken. Front and back splitter en side guards en kijken of we hem een beetje dicht krijgen aan de onderkant 🤷

Want de infraction is een topper maar iets te groot en erg onhandig.
Heb er hier weinig ruimte voor om te rijden en er echt van te genieten.😔
vandaar een kleinere versie 😎
plus leuk project voor de winter.
 
Dat is wel vet dat van carbon maken 👌 maar dat gaat wel ver hoor 🙈
Is het jou nog gelukt om zo iets te maken?
 
Oke nou vet hoor en wat ben jij van plan als je het hebt als ik vragen mag?
Want jij hebt ook een printer en kan dus een mal maken.
 
Keep us posted met wat je gaat maken @rotauq ben benieuwd! Zag iemand hier die volgens mij dit gaat bouwen deze winter. Wat een gaaf idee!

pbzgnls9dg121.jpg
 
Oke nou vet hoor en wat ben jij van plan als je het hebt als ik vragen mag?
Want jij hebt ook een printer en kan dus een mal maken.
Er komt veel CAD werk bij aan te pas, dus ik wil in eerste instantie gewoon eens kijken of ik er uberhaupt iets van kan bakken voordat ik er een mega project van maak. Natuurlijk is het wel de bedoeling om mijn limitless te verbeteren.

Ik was nu aan een diffuser aan het denken, maar dat lijkt toch ook nog wel een behoorlijke uitdaging te worden
 
Leek mijn ook wel wat om die front splitter te maken 🤔
Je mist natuurlijk dat extra stukje aan de voorkant die je wel op de infraction hebt.

Maar misschien wat printen om dat om te vullen 🤔is ff kijken hoe dat allemaal uitpakt.
Want zonder shocks kan ik de hoogte niet bepalen.
Dus voorlopig zit het allemaal nog in mijn hoofd 😎
 
Iemand die mij kan vertellen wat er hier gebeurt met het sturen?

Slaat naar links uit het niets voor 2 sec en daarna weer recht maar soms geeft ie dan opeens ook vol gas en kan ik 2 sec niet remmen😅 dit geeft mij niet een fijn gevoel als ik er mee rijdt.

Ik heb mijn auto net terug na een kleine maand na het vervangen van een verkeerd geplaatste esc.... 😅 Ik betaalde voor een xlx2 maar ze plaatsten een monster mamba x. En ze zouden kijken naar het probleem met het sturen en dat zou volgens hun niet gebeurd zijn tijdens het testen.
Maar bij ontvangst aangesloten en toen merkte ik dat het nog steeds niet verholpen was. Direct weer contact opgenomen en gevraagd waar het aan zou kunnen liggen. Volgens hun zou het aan de bec liggen die op 7.4v staat.
Ik zelf heb even getest wat er gebeurt wat er gebeurd als hij signaal verlies heeft door de zender uit te zetten terwijl je rijdt(even met de banden van de grond) En wat gebeurd er denk je hij slaat naar links uit! Als ik heb dan weer aanzet en signaal heb gaan de banden weer recht. Ik zelf denk dat het een fail safe waarde is die verkeerd staat. Maar volgens man van de shop waar ik de auto heb laten bouwen heeft alleen een brandstof auto een failsafe wat mij heel sterk lijkt😅
Iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken?
Ben nog een noob met rc auto's
 
Last edited:
Heb werkelijk geen idee maar moet zeggen dat ik hem helemaal een beetje vreemd vind lopen 🤔mijn exb klinkt in ieder geval niet zo.

Weet niet welke winkel jou zo professioneel heeft geholpen 🤷want is jammer dat de kennis daar soms ook ver te zoeken is.😔
Het klinkt een beetje alsof ze niks hebben gedaan en jou een maand hebben laten wachten op niks.
Sinds wanneer heeft hij dit sinds deze Esc erin zit?? Want dan is volgens mijn duidelijk je Esc het probleem. Zolang je niet in je zender hebt lopen rommelen met je instellingen 😉kan daar weinig mee gebeuren.

Want is het een nieuwe Esc die ze erin hebben gezet??
Want het klinkt een beetje we hebben deze over van een andere auto🤔dus we stoppen hem deze in zijn mik.
Is het een duurdere die ze erin hebben gestopt?
Want waarom hebben ze niet erin gedaan wat jij besteld heb🤷
Omdat jij dan bv 2 weken langer moet wachten en daarom geven wij jou een duurdere Esc voor dezelfde prijs 🤔dat soort verhalen gaan er bij mijn niet in.

Is dat niet dezelfde Esc die ook steeds doorbranden bij Kevin Talbot voor die speedrun auto van hem??

Maar op mijn zender zit gewoon een fail save. Dus daar heb je volgens mijn geen Nitro voor nodig 🤷alleen een knappe zender.
Maar zeker weet ik het natuurlijk niet 🙈
alleen had jij je zender best dichtbij je auto dus fail save kan het ook niet zijn.

Denk dat je terug naar de winkel moet en gewoon een nieuwe Esc eisen als hij dit heeft sinds dat er in zit.😉
 
Hij had dit vanaf begin! Toen ze hem hebben opgebouwd alles nieuw! De nieuwe esc is idd zelfde esc als die van Kevin Talbot!
Ik zal straks ff serienummer van de esc checken op de insta en die vergelijken met mijn serie nummer zag dat er paar slechte batches waren!
Piepende wiel lager die hoort gok ik? Heb je eens een filmpje van jou dan heb ik even wat vergelijking materiaal hèhè
Hij heeft mij trwns de Servo aangeraden en zegt nu dat het kan dat de servo de bec van de esc overbelast.
K heb zelf idd de failsafe optie op mijn dx5 rugged. En weet bij bijv een drone dat ik mijn throttle op 0 zet zodat hij valt als ik signal loss heb. Bij mijn auto zou ik eigenlijk willen dat hij remt en de Servo gewoon naar center zet. Ff het boekje nalezen of die optie er is en anders bouw ik de hele zooi om naar tbs crossfire.
 
Last edited:
Ze hebben er gewoon verkeerde ingezet. Foutje kan gemaakt worden dacht ik nog. Maar nu ik heb de auto zo weer terug heb ontvangen heb ik een bittere nasmaak aan die shop. Plus het is 2.5 uur rijden voor mij dus ik gun voortaan liever een andere shop mijn geld.
 
Als hun hem omgebouwd hebben voor jou en hij is nu zo, dan kregen ze hem van mij gewoon terug. Ze gaan het probleem maar fixen want hij j was goed voor hun er aan zaten??

Uiteraard kan je een slechte batch hebben😉
Maar dan bevelen ze jou een Servo aan en dan is dat in eens het probleem 🤣was het een dure Servo??
Lijkt me sterk want hoeveel stroom neemt een Servo?? Kan je toch instellen op je Esc geloof ik 🤷 bij hobbywing wel tenminste.

Weet het allemaal niet zeker en waarschijnlijk weet rotauq er meer van😉

Verder piepende wielen dat had ik ook een keer bij mijn typhon 🙈 snapte maar niet wat het was. Tot ik onderhoud ging doen en er achter kwam dat mijn lagers vast stonden 🤣
Heb verder geen YouTube kanaal zodat ik hier filmpjes kan zetten.
 
Mijn eerste gedachte is veel stuur trim. De servo arm een keer loshalen en zeker weten dat ie in neutraal (zender aan, trim op 0 en dan de arm zo recht mogelijk erop zetten) Ik heb zelf geen spectrum radio, dus geen idee wat die aan failsafe opties heeft en wat daarbij fout kan gaan. Esc heeft muz voeding geen invloed op failsafe. Er is geen FC zoals in je drone. Het is puur de receiver die iets kan doen zodra het signaal wegvalt.

Anderzijds heb ik ook met een spook servo te maken gehad, die spontaan ergens tussen 10-20% throttle even naar rechts hoekte en dan weer recht ging staan. Alles behalve ideaal voor een speedrun zeg maar:

Bij jou doet ie eigenlijk hetzelfde alleen dan als je stopt. In mijn geval was het toch gewoon de servo zelf die heel consequent reageerde op valse signalen. Ik zou eerst de servo vervangen voordat je de oorzaak elders zoekt. Hoe duur de servo ook was, ze kunnen allemaal gek doen...


ps. Castle XLX2 bad batch betekend dat ie ergens in de eerste 3x in de fik vliegt (of de rail kortsluit zoals de eerste die ik had), dat is niet het geval dus hoef je je daar geen zorgen over te maken. Wil je het zeker weten dit zijn de bad batch codes: C27255, C27711, and C27964. Het lijkt me heel sterk dat deze bij Nederlandse shops circuleren, want castle heeft het eerste half jaar geen chanel distributie naar EU gedaan.
Zorg wel dat je de laatste firmware erop hebt staan (even je castel link insteken).
 
Thnx voor jullie reacties! Heb iig een richting in waar ik het moet zoeken. Maar zoals ik het boekje door las moet de reciver de esc aan sturen in geval van signalnloss met een voor ingestelde waarde. Het klopt met wat je zegt over de fc alleen ben ik van de oldschool manier ook op de reciver een failsafe instellen. De batch van de esc had ik al gecheckt en daar heb ik geen een van 😎
En als je goed kijkt zie dat die van mij het ook tijdens het rijden doet! Met een beetje gas idd! Ik probeer eerst je tip van de Servo wel even voor ik spullen gaan vervangen. Tuurlijk alles kan kapot weet ik als geen ander en had toen ik hem voor reparatie heen stuurde ook aangegeven dat hij dit deed. Moet niet heel lang goed gaan als je zo met je klanten omgaat in mijn beleving. Maar ben klaar met gal spuwen 😂
Heb de tips in welke richting het moet zoeken thnx @rotauq
 
Blijft vreemd maar hopelijk is het dan toch je Servo. 🙏 gelukkig zitten er nog een paar mensen met verstand op het forum 🥳

Zat even mijn tlr boekje en door te lezen en ik was het nog nergens tegen gekomen in andere gebruiksaanwijzingen 🤔
Maar kennelijk is 2 gram olie genoeg in je diffjes.
Ook sta ik er van te kijken dat ik die dingen kan stellen. Snapte al niet waar al die dopjes voor waren 🤣

IMG_20211219_143039.jpg


IMG_20211219_142615.jpg
 
Back
Top