Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Hoi, ben nieuw op het Forum en ook redelijk nieuw in de hobby.
Ik ben Niels, 37 en woon in Oud-Beijerland
Wagenpark:
Kraton EXB 1/8 met een 8s spektrum combo
Typhon v5 6s
Senton v3 3s (eigenlijk 4s)
Daarnaast nog wat bangoodspecials en 2 Himoto’s waar ik mee ben begonnen. Zijn nu voor de kinderen🙈

Leuk om al jullie bevindingen te lezen. Helpt enorm.

Ik heb nog niet het gehele forum doorgeworsteld maar zijn er leden die in de Hoeksewaard leuke bash plekken weten?
Groeten Niels
 
Hoi, ben nieuw op het Forum en ook redelijk nieuw in de hobby.
Ik ben Niels, 37 en woon in Oud-Beijerland
Wagenpark:
Kraton EXB 1/8 met een 8s spektrum combo
Typhon v5 6s
Senton v3 3s (eigenlijk 4s)
Daarnaast nog wat bangoodspecials en 2 Himoto’s waar ik mee ben begonnen. Zijn nu voor de kinderen🙈

Leuk om al jullie bevindingen te lezen. Helpt enorm.

Ik heb nog niet het gehele forum doorgeworsteld maar zijn er leden die in de Hoeksewaard leuke bash plekken weten?
Groeten Niels
Welkom Niels. Goed wagenpark heb je daar👍. Welke banggoods auto’s heb je? Ik krijg de ZD Racing EX07 maar niet uit mijn hoofd🙄.
 
Welkom Niels. Goed wagenpark heb je daar👍. Welke banggoods auto’s heb je? Ik krijg de ZD Racing EX07 maar niet uit mijn hoofd🙄.
Bedankt, een zd dbx10 leuke wagentje. Doorboor wat goedkoop spul, een spirit, wel toys 18nog wat een buggy maar is het toch net niet. Toen de Himoto’s gekocht als kit was erg leuk om te doen. Maar uiteindelijk voor Arrma gegaan. Veel makkelijker aan te sleutelen maar wel veeeel duurder. Begonnen met Typhon en daarna K6 exb. Net een senton gekocht om gewoon mee te dollen voor erbij.

Heb ik ook naar gekeken maar na veel YouTube gekeken te hebben zou ik dan toch voor de felony gaan hoor misschien wel iets duurder.
 
Hallo Niels welkom op forum 🙋en leuke wagenpark 👌 en heb ook exb en een typhon.🥳

Welkom Niels. Goed wagenpark heb je daar👍. Welke banggoods auto’s heb je? Ik krijg de ZD Racing EX07 maar niet uit mijn hoofd🙄.
Heb nog wel een infraction te koop 😉want het is echt een topper.
Maar hij is te groot 😭en zit echt te twijfelen om afscheid te nemen 🤔

Maar ben vandaag dan eindelijk begonnen met het ombouwen van een tlr😎zat 3 weken te wachten op onderdelen van toemen 🤬
Was druk die dag maar alles was op voorraad. Zei ik heel dom stuur het maandag maar op 🤣bestel nooit meer wat online bij toemen.
Spulletjes van Jenny zijn er eerder en die zijn een week later besteld 🤷of die body uit Italië was er ook binnen een week.

Sta er helemaal van te kijken dat er lagers in je stuur inrichting zit. Waar je normaal die messing bussen hebt.👌en je gelooft het niet er zat olie in de diffjes.

Maar wordt een hoop dingen zelf maken om voor mekaar te krijgen wat ik wil 😉
Gelukkig hebben we genoeg tijd deze winter.

IMG_20211208_153553.jpg


IMG_20211208_153538.jpg
 
Heb nog wel een infraction te koop 😉
Hmmm vind ik ook leuk.😉 V1 of V2?
Heb ik ook naar gekeken maar na veel YouTube gekeken te hebben zou ik dan toch voor de felony gaan hoor misschien wel iets duurder.
De roller versie van de EX07 is schijnbaar wat je moet hebben. De RTR electronic schijnen rommel te zijn. En de body is zo gaaf. Maar zoals @Sosnl zegt is de Infraction de betere keuze of Felony. Als er een Infraction roller zou zijn, heb de electronica al klaar liggen 😂
 
Last edited:
Hmmm vind ik ook leuk.😉 V1 of V2?

De roller versie van de EX07 is schijnbaar wat je moet hebben. De RTR electronic schijnen rommel te zijn. En de body is zo gaaf. Maar zoals @Sosnl zegt is de Infraction de betere keuze of Felony. Als er een Infraction roller zou zijn, heb de electronica al klaar liggen 😂
Jasper vragen of hij een infraction zonder electronics levert…
 
Het is een V2 met handrem.💪😎
Maar vraag nog steeds af waarom die er op zit 🤷want spinnen doet hij toch wel 🤣🤣
 
Ja moeilijk 😂 het is toch heel snel een schatje geworden😍 zo raar dat je ineens voorzichtig doet terwijl je de rest zo laat vallen 🤣

Ff vraagje over kv want zit nog te twijfelen wat ik erin ga gooien. Max6 4092 of max8 combo
Maar vindt die 4092 toch wel een top motor en ook niet zo duur 👌.die combo ook wel interessant 🤔 max8 kan ook die 4092 hebben maar temperatuur 🤔
Hou wel van over capaciteit dus dan kom je al snel op een max6.
Maar nu is de vraag is kv en hoe zat dat ook al weer.🤷
Want ben er nu een tegen gekomen die meerdere uitvoeringen heeft van die 4092.
Hoge kv is toch snel optrekken en lage kv is voor hoge snelheid.
Denk wel dat hij spint 🤣 maar de vraag is wat is beter in het geval.

Dan hoe moet ik het zien is de max 8 combi (weet ff niet uit mijn hoofd,🙈) is dat nou gewoon het setje wat nu in de armma's zit alleen dan van spectrum.
Of is dat net weer wat anders??
 
Ja moeilijk 😂 het is toch heel snel een schatje geworden😍 zo raar dat je ineens voorzichtig doet terwijl je de rest zo laat vallen 🤣

Ff vraagje over kv want zit nog te twijfelen wat ik erin ga gooien. Max6 4092 of max8 combo
Maar vindt die 4092 toch wel een top motor en ook niet zo duur 👌.die combo ook wel interessant 🤔 max8 kan ook die 4092 hebben maar temperatuur 🤔
Hou wel van over capaciteit dus dan kom je al snel op een max6.
Maar nu is de vraag is kv en hoe zat dat ook al weer.🤷
Want ben er nu een tegen gekomen die meerdere uitvoeringen heeft van die 4092.
Hoge kv is toch snel optrekken en lage kv is voor hoge snelheid.
Denk wel dat hij spint 🤣 maar de vraag is wat is beter in het geval.

Dan hoe moet ik het zien is de max 8 combi (weet ff niet uit mijn hoofd,🙈) is dat nou gewoon het setje wat nu in de armma's zit alleen dan van spectrum.
Of is dat net weer wat anders??
Lage kv is meer trekkracht (optrekken) en hoge kv is meer snelheid volgens mij
 
Ja moeilijk 😂 het is toch heel snel een schatje geworden😍 zo raar dat je ineens voorzichtig doet terwijl je de rest zo laat vallen 🤣

Ff vraagje over kv want zit nog te twijfelen wat ik erin ga gooien. Max6 4092 of max8 combo
Maar vindt die 4092 toch wel een top motor en ook niet zo duur 👌.die combo ook wel interessant 🤔 max8 kan ook die 4092 hebben maar temperatuur 🤔
Hou wel van over capaciteit dus dan kom je al snel op een max6.
Maar nu is de vraag is kv en hoe zat dat ook al weer.🤷
Want ben er nu een tegen gekomen die meerdere uitvoeringen heeft van die 4092.
Hoge kv is toch snel optrekken en lage kv is voor hoge snelheid.
Denk wel dat hij spint 🤣 maar de vraag is wat is beter in het geval.

Dan hoe moet ik het zien is de max 8 combi (weet ff niet uit mijn hoofd,🙈) is dat nou gewoon het setje wat nu in de armma's zit alleen dan van spectrum.
Of is dat net weer wat anders??
Die max8 combo is een 2200kV motor, da’s wel vrij hoog maar kan prima op 6s in een wat lichtere rc. Voor de Typhon toch? Is ook niet zo’n zware motor, die Rocket 4092 is net zo zwaar als de 1650 van HW.
Laag kV motoren hebben meer windingen en daarmee meer koppel, hoe zwaarder de auto hoe lager de kV’s en groter de motor.
Snelheid en acceleratie regel je met de grootte van je pinion en spur.
Heel grof zou je kunnen zeggen 1/5 1000kV, 1/8 2000kV en 1/10 3000kV.
Vermogen van de motor gaat in watts, hoe groter de motor, hoe meer power.
Dus gewicht van je RC en hoe hard je wil gaan zijn het belangrijkste.
 
Ja het is voor die tlr maar moet gewoon een straat auto of een kleinere infraction worden. Dus mag wel wat snelheid hebben.😎
Heb de diffjes al omgebouwd naar een infraction en langzaam gaan we vooruit.
Maar het motor gedeelte en Esc twijfel ik nog over 🤷
 
Hey allemaal.

Ik ben nieuw hier op het forum en zag dat er een NL sectie is😎

Zijn er ook mensen in het noorden die eens zin hebben om eens samen te rijden?
Hey allemaal.

Ik ben nieuw hier op het forum en zag dat er een NL sectie is😎

Zijn er ook mensen in het noorden die eens zin hebben om eens samen te rijden?
Ik heb een kraton exb 1/5 en vroeg me af waar jullie zoal je spullen halen hier in NL?

Ik heb qua gearing 23t pinion met een stock spur. Xlx2 800kv 2028 castle
Ik zou graag wat meer koppel willen hebben en lees vaak dat mensen 39/39 hebben qua gearing met deze setup.
Iemand tips in welke richting ik kan zoeken?
 
Last edited:
Hallo 🙋 en welkom to the Madness 😎

Waar bedoel je precies in het noorden?
In de buurt van Alkmaar??
Of zit ik nog een eind uit de buurt?

Heb ook een exb 💪😎maar als ik upgrades nodig heb voor mijn auto dan komt dat uit Amerika of Duitsland.
Ben wel te spreken over m2c en chassis gewoon uit Duitsland.
Verder diff case of armen en dat soort geneuzel gewoon arrma en liefste exb.
Maar is niet voor iedere auto die ik heb.

Verder rij ik 18t is hard zat en dan heb ik nooit temperatuur problemen.
Maar verder kan ik je daar niet mee helpen.
 
Hallo 🙋 en welkom to the Madness 😎

Waar bedoel je precies in het noorden?
In de buurt van Alkmaar??
Of zit ik nog een eind uit de buurt?

Heb ook een exb 💪😎maar als ik upgrades nodig heb voor mijn auto dan komt dat uit Amerika of Duitsland.
Ben wel te spreken over m2c en chassis gewoon uit Duitsland.
Verder diff case of armen en dat soort geneuzel gewoon arrma en liefste exb.
Maar is niet voor iedere auto die ik heb.

Verder rij ik 18t is hard zat en dan heb ik nooit temperatuur problemen.
Maar verder kan ik je daar niet mee help
Ik zit in provincie Groningen dus is een eindje uit de buurt van Alkmaar. Verder is dit mijn eerste echte RC auto(zocht een hobby die ik samen met mijn zoon kon beoefenen) want vlieg normaal gesproken met fpv quadcopter en ben eigenlijk alleen een rustler van de buurman gewend qua rijden. Is hele andere koek als een 1/5 auto kwam ik achter 😂

M2c upgrades staan op het verlanglijstje!
 
Ja Groningen is niet om de hoek 🤣maar je hebt een 1/5 exb?
Want ik heb een kleintje 🙈 vandaar die vertanding 🙈🤣dacht al dat is pittig.
 
Back
Top