Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
🤣🤣🤣 nou een infraction moet je echt ruimte voor hebben hoor 😉want hij is groot en onhandig.
Is echt een top auto maar ruimte is het probleem 😔want anders ga je alleen maar rechtdoor..
Daarom ben ik al een kleintje aan het maken 🤘😎
 
Wil ook maar eens hier gedag zeggen. Heb al menig uren gespendeerd aan het lezen van de posts in deze mega thread. 2 vragen die ik nog heb.

Is die T-Bone achter bumper nog ergens te krijgen? Ik kan die nergens meer vinden, zo niet is er iets vergelijkbaars?

Wat is een goede dikte voor de shock olie? Ik ben beginnend met het echte bashen dus erg hoog spring ik nog niet maar tegen de tijd dat ik daar de vloeistof ook moet gaan vervangen wil ik wel meteen de juiste dikte vullen.
 
Voor welke auto polly? Ik heb nog wel een T-bone bumper voor o.a. een Kraton (1/8) liggen die ik zou willen verkopen, maar ik denk dat dat de voorbumper is... maar dat zou ik moeten nakijken.
 
Voor welke auto polly? Ik heb nog wel een T-bone bumper voor o.a. een Kraton (1/8) liggen die ik zou willen verkopen, maar ik denk dat dat de voorbumper is... maar dat zou ik moeten nakijken.
Ik ben op zoek naar de achterbumper voor de Kraton 1/8. Die met de wheeliebar erin gecombineerd. Ik heb de EXB dus die voorbumper is al voldoende.
 
Hey guys, just wondering if anyone has ordered from RC-kiste.de or tried there batteries? There are no reviews on there website and have no idea if there are a bad choice.
https://rc-kiste.de/Rc-Kiste-50C-6700Mah-4S-14-8V-FREIE-STECKERWAHL/lipo4s6700
Hi, this is a topic were most replies are in Dutch. The site you are referring to is a German site. Luckely also most of the Dutch people who live near the border can speak German.

I have no experience with these lipo's, the price is nice. Looking at the details, the website is claiming that these are just rebranded Team Correlly lipo's So that might give you an idea on the performance.

I personally have only used the Gen Ace so far. (bit of a noob as it comes to lipos)
 
Haha 😉 thanks👍. Zo vond ik jouw Senton ook gaaf; we willen allemaal wat een ander heeft 🤣. Kijk ook eens naar de aan de FTX DR8 99% identieke Reely Raptor. Die koop je RTR bij Conrad voor € 333 aan huis geleverd (heeft ook de rebranded Hobbywing 6s esc en motor😎). Dat vond ik zo’n goede deal dat ik die heb gekocht voor onderdelen voor de FTX DR8 of vice versa.
Bedankt voor de tip, heb m net besteld.
Komt hopelijk zaterdag binnen. En anders is ie voor volgend weekend!

Heb je een artikelnummer van de rest suspension mount?
 
Bedankt voor de tip, heb m net besteld.
Komt hopelijk zaterdag binnen. En anders is ie voor volgend weekend!

Heb je een artikelnummer van de rest suspension mount?
Nice👍. Zodra het mooi weer gaat worden, maar eens een keer kijken of we weer een keer kunnen afspreken😎.
Louise MT wielen voor de Maxx hebben dezelfde diameter, bijna hetzelfde gewicht en zijn belted. Zijn wel breder; die heb ik ook. Er zijn niet veel wielen in die diameter, dus mocht je ooit andere wielen willen proberen😉.
Enige waar ze uit de doos bekend om staan is dat vaak de uitlijning van de voorwielen even bekeken moet worden. Als dat zo is dan is dat met een paar slagjes met een turnbuckle wrench in een minuutje gefixed,
Het aluminium upgrade deel is:

EEA3156F-13DB-4115-B70E-59BBAF866902.png


30F7C5BC-95A5-4FDD-AADA-C63474C6C26F.png
 
Die FTX DR8/Reely Raptor ziet er echt wel tof uit zeg! Maar ja, voegt het écht wat toe aan de Kraton die ik al heb? Ben bang van niet eigenlijk...
 
Die FTX DR8/Reely Raptor ziet er echt wel tof uit zeg! Maar ja, voegt het écht wat toe aan de Kraton die ik al heb? Ben bang van niet eigenlijk...
De Kraton is meer een hardcore basher/jumper, meer vering, breder en grotere wielen. Hoewel die tegen een stoot kan (en flink ook) is de DR8/Raptor in zijn element op de grond/zand en laagvliegende jumpjes😉. Qua looks in het zand /offroad ziet een Desert Buggy er realistischer (gaver) uit. Voor de huidige prijs €333 van de Raptor krijg je 6s Hobbywing rebranded electronics, big bore aluminium shocks, diffs met spiral cut teeth, voor-en achter verlichting. Dat zouden meer merken moeten doen👍💸💸🤣. Lijkt wel een Tel Sell reclame zo🤣🤣🤣
 
Zijn er verder nog onderdelen uitwisselbaar met de Arrma 6s serie? Of is het allemaal nét anders? En die electronics, dat is dus Hobbywing maar niet hun ezrun serie toch?
 
Zijn er verder nog onderdelen uitwisselbaar met de Arrma 6s serie? Of is het allemaal nét anders? En die electronics, dat is dus Hobbywing maar niet hun ezrun serie toch?
De motor is een 2000kv, de EZrun 2200kv. Ik kan geen verschillen zien met ezrun (zelfde afmetingen, zelfde koelvinnen, zelfde bedrading en connectors), dus volgens mij hebben ze alleen gevraagd voor een iets lager aantal kv's.
Beschrijving bij de motor en esc (bij de FTX in ieder geval; bij de Raptor zit een kleine cd-rom maar heb ik niet eens naar gekeken) is exact gelijk aan die van Hobbywing (Quicrun). ESC instellingen precies hetzelfde en werkt net als Hobbywing met de esc set button of met een Hobbywing program card (werkt zoveel sneller en makkelijker dat ik die voor € 10 heb gekocht).
Enige verschil met de esc van de DR8 en de Raptor dat ik kon zien is dat de DR8 esc een 3A BEC heeft en de Raptor een 5A Super BEC, waarschijnlijk een nieuwere versie. De Raptor heb ik afgelopen maand gekocht en de DR8 zo'n twee jaar geleden (die was toen net gereleased).

Destijds toen ik de Kraton 6s nog had, leek het dat de diffs dezelfde afmetingen hebben. Dat wilde ik nog testen bij onderhoud, want dan zouden de goedkopere DR8/Raptor diffs (die spiral teeth hebben) in de Kraton kunnen. Heb echter vrij snel de Kraton verkocht en een Mojave EXB gekocht, dus niet kunnen testen.
 
Na wat advies van sand racer heb ik een nieuw RC aan de collectie toegevoegd "de Reely raptor". Nu zat er een raar wit goedje onder de motor. Iemand idee wat het kan zijn?
IMG_20220127_190936.jpg
IMG_20220127_190957.jpg
 
Na wat advies van sand racer heb ik een nieuw RC aan de collectie toegevoegd "de Reely raptor". Nu zat er een raar wit goedje onder de motor. Iemand idee wat het kan zijn? View attachment 195805View attachment 195804
Locktite. Zit in alle schroeven die in metaal zitten, dus ook in de motorschroeven, diffs cups en het vervelendste van allemaal: in de grub screws van de wielassen. Fabrieksaf is er vaak veel teveel locktite gebruikt, waar ze achteraf mooi mee zit te kijken.
Tip: koop voor € 2 een ‘creme brulee’ brander bij de Action, verwarm die schroeven (5 seconden) ermee en draai ze los. Doe er dan een klein beetje locktite op, behalve op de CVD grub screws die locktite ik niet meer. Als er (fijn) zand en zooi bijkomt gaan ze nog vaster zitter en wordt het echt een gevecht ze los te krijgen (met waterpomp tang en dat wil je niet). Zo heb ik een CVD grubscrew dolgedraaid en krijg die er niet meer uit. Dat wordt dus een keer de CVD vervangen, gelukkig gaan die lang mee (nu bijna twee jaar en kunnen nog wel een hele tijd mee).
Have fun met de Raptor👍.
 
@Dutch_joker: Toevallig een Conrad kortingscode gekregen die je niet (meer) gebruikt?
Aangezien je toch je mailadres moet geven bij een bestelling, kan je je beter even eerst bij Conrad aanmelden door je mailadres door te geven. Krijg je €5 korting bij je bestelling. Is niet heel veel, maar je moet toch je mailadres achterlaten bij een bestelling😉.
 
Aangezien je toch je mailadres moet geven bij een bestelling, kan je je beter even eerst bij Conrad aanmelden door je mailadres door te geven. Krijg je €5 korting bij je bestelling. Is niet heel veel, maar je moet toch je mailadres achterlaten bij een bestelling😉.

Had al een account... ach die € 5 maakt het verschil ook niet, da's waar
Maar toch... je blijft toch Nederlander he

/edit:
Hij is besteld! Kreeg er wel een gratis mobieletelefooncontroller bij, dus toch een 'voordeeltje'
 
Last edited:
Back
Top