Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Ik ben wat aan het rondkijken voor een buggy. Heeft iemand ervaring met de nieuwe arrma typhon tlr tuned en/of de Team Corally phyyhon xp 6s?
 
Locktite. Zit in alle schroeven die in metaal zitten, dus ook in de motorschroeven, diffs cups en het vervelendste van allemaal: in de grub screws van de wielassen. Fabrieksaf is er vaak veel teveel locktite gebruikt, waar ze achteraf mooi mee zit te kijken.
Tip: koop voor € 2 een ‘creme brulee’ brander bij de Action, verwarm die schroeven (5 seconden) ermee en draai ze los. Doe er dan een klein beetje locktite op, behalve op de CVD grub screws die locktite ik niet meer. Als er (fijn) zand en zooi bijkomt gaan ze nog vaster zitter en wordt het echt een gevecht ze los te krijgen (met waterpomp tang en dat wil je niet). Zo heb ik een CVD grubscrew dolgedraaid en krijg die er niet meer uit. Dat wordt dus een keer de CVD vervangen, gelukkig gaan die lang mee (nu bijna twee jaar en kunnen nog wel een hele tijd mee).
Have fun met de Raptor👍.
Nee het was gewoon vloeibaar. Kreeg een of andere wazige verklaring dat het smering uit de motor kon zijn.. aangegeven dat ik toch liever andere wil. Met weinig moeite kreeg ik aanbod om deze te retouren en nieuwe met 10% korting gelijk aan te schaffen. Top services.

Je had het trouwens over dat de zwakke rear suspension mount. Zie dat er 2 zijn. Dienen beide vervangen te worden?

IMG_20220128_235125.jpg

@Dutch_joker: Toevallig een Conrad kortingscode gekregen die je niet (meer) gebruikt?
Trucje van sand racer had ik toegepast. Ik had al een account. Even vriendinlief aangemeld🤣
 
FTX heeft nu diverse aluminium onderdelen uitgebracht voor de DR8, o.a. alle 4 de suspensions mount en de twee center braces. Alleen de RR (rear rear) mount is nodig, dus FTX 9630R of B als je de blauwe wilt. Ik heb de FTX9606, omdat ik zilverkleurig wilde hebben😀.
 
Niet vergeten de luchtgaatjes in de velgen af te plakken met tape en dan vier kleine gaatjes op het loopvlak van de banden te maken (elke 90 graden)! Ander kan vocht in je banden en kan het er niet meer uit en schimmelen je foams van binnen weg.
Have fun👍👊
 
Dit is een kopie / rebranded ZD Racing DBX07! Die staat hoog op mijn lijstje en ZD heeft een roller. Eens even kijken wat de Absima voor elektronica erin heeft. Goed gespot @JvG 👍
Ah ok, dacht al zoiets, Absima maakt nooit iets zelf!
Ik vind de body to wel wat kitsch in vergelijking met de Raptor
Ja klopt, die koplampen hadden ze niet moeten doen, lijkt wel op een oldtimer :facepalm:
 
Niet vergeten de luchtgaatjes in de velgen af te plakken met tape en dan vier kleine gaatjes op het loopvlak van de banden te maken (elke 90 graden)! Ander kan vocht in je banden en kan het er niet meer uit en schimmelen je foams van binnen weg.
Have fun👍👊
Thanks voor de tip. Welke diameter boor raad je aan?
 
Last edited:
wel vermakelijk filmpje met de dr8. Laat wel zien dat die tegen stootje kan, maar niet een basher (in hoeverre je een sprong vanaf een skatebaan bashen kan noemen). Twijfel nog om de Alu verstevigingen ook te koop.

@ sandracer, waarom moet je de velg gaatje dicht maken? Is toch een extra afvoer dan? Welke tape gebruik je?
 
wel vermakelijk filmpje met de dr8. Laat wel zien dat die tegen stootje kan, maar niet een basher (in hoeverre je een sprong vanaf een skatebaan bashen kan noemen). Twijfel nog om de Alu verstevigingen ook te koop.

@ sandracer, waarom moet je de velg gaatje dicht maken? Is toch een extra afvoer dan? Welke tape gebruik je?
De gaatjes in de velg zijn voor lucht toe- en afvoer, zonder gaan je banden hele rare vormen aannemen op hogere snelheden.
Maar als je in zand of water gaat rijden komt er veel troep in je banden en gaan ze kapot. Dichtplakken met een stukje isolatietape o.i.d..
Gaatjes aan de buitenkant laten het zand en water er weer uit als je ermee rijdt.

1643653645416.png
 
Last edited:
Vandaag komen de verlopen binnen, en de FTX9606 is ook besteld (voor montage even zwart spuiten/kleuren denk ik). Zal ook de tip voor de velgen meteen meepakken.
Had gehoopt zaterdag even de Pierenberg hier op te kunnen gaan om te rijden, maar door storm Corrie gaat m dat mogelijk niet worden.. Even op pad voor een nieuwe schutting, is gisteren een stuk omgewaaid...
Wellicht dat ik nog ergens een gaatje vind komende dagen voor een langere rit.
 
Ik heb ook meteen die FTX9606 maar besteld, bij TopRC kunnen ze alles van FTX gewoon leveren als je het onderdeelnr hebt. Zilver vind ik een prima kleur.
De auto zelf heb ik nog niet binnen trouwens, gisteren wel een pakket van Conrad maar dat was alleen maar het 'cadeau' dat bij de bestelling zat. Vreemd, maar het klopt wel met het gewicht in de T&T en ook op de site van Conrad staat de bestelling nog als 'in behandeling'. Op het briefje in de doos staat ook dat de auto nageleverd wordt. Helaas nog geen datum... ik wil eigenlijk aankomend weekend ook even gaan rijden...
 
Ik heb ook meteen die FTX9606 maar besteld, bij TopRC kunnen ze alles van FTX gewoon leveren als je het onderdeelnr hebt. Zilver vind ik een prima kleur.
De auto zelf heb ik nog niet binnen trouwens, gisteren wel een pakket van Conrad maar dat was alleen maar het 'cadeau' dat bij de bestelling zat. Vreemd, maar het klopt wel met het gewicht in de T&T en ook op de site van Conrad staat de bestelling nog als 'in behandeling'. Op het briefje in de doos staat ook dat de auto nageleverd wordt. Helaas nog geen datum... ik wil eigenlijk aankomend weekend ook even gaan rijden...
Goed om te horen dat het je het bij TopRC ook kan bestellen👍. Ik kan ook niet wachten om weer lekker buiten te rijden.
 
Weet iemand nog een andere webwinkel in Europa die M2C onderdelen verkoopt? Wetronics heeft op dit moment niet wat ik moet hebben, en ik heb geen geduld :rolleyes:

Ik heb nodig de Shock tower brace en de Shock stand-offs
 
Back
Top