Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Heb de boel net los gehad (van 3 auto's, de Hobbywing 4274 2200kv uit de Kraton, de Arrma motor uit de Infraction en de Reely motor uit de Raptor. Alle drie waren ze nagenoeg hetzelfde, alleen de Hobbywing was heel ietsje langer.
Die veerringetjes en busjes zitten alléén aan de achterkant. Aan de voorkant zit niks extra.
heb vandaag ook mijn motor maar eens los gehaald. maakte nogal wat lawaai na de bash dag. blijkt er 1 schroef gat niet afgedekt te worden door de motor mount. klein beetje zand in gekomen 😅

maar had idd alleen aan de achterzijde een ringetje

20220428_163140.jpg
 
heb vandaag ook mijn motor maar eens los gehaald. maakte nogal wat lawaai na de bash dag. blijkt er 1 schroef gat niet afgedekt te worden door de motor mount. klein beetje zand in gekomen 😅

maar had idd alleen aan de achterzijde een ringetje

View attachment 214577
Precies de reden dat ik de voorkant van de motor met tape afplak en alleen de twee schroefgaten voor de motormountbevestiging openlaat en uiteraard een opening die groot genoeg is voor de motor shaft.
 
Heijderbos. 92km. 2 accu's op de elektrische fiets en opa red het binnen een dagje 😂
Da's wel echt een leuk park, moet je juist niet weg van gaan, lekker aan de Jupiler en Affligem 🍻🍻🍻
Zag deze in een andere post, maar ooohhh wat zonde. Moest er wel hard om lachen eigenlijk :ROFLMAO::ROFLMAO:

 
Last edited:
Dat was wel echt een zure crash, maar ook voor de crash had ik al zoiets van dat is niet echte de ideale plek om met die pizzacutters te gaan testen...
Precies mijn gedachte. Al helemaal aan het begin zag je duidelijk dat de banden erg vervormde en dus dat grip een probleem zou gaan worden. Je zou denken dat je een ruim veld zou kiezen aangezien het toch een off-road truck is.
 
Precies mijn gedachte. Al helemaal aan het begin zag je duidelijk dat de banden erg vervormde en dus dat grip een probleem zou gaan worden. Je zou denken dat je een ruim veld zou kiezen aangezien het toch een off-road truck is.
Ach hij neemt het zelf niet al te serieus geloof ik, zal wel geld zat hebben 😜
 
waarschijnlijk al ergens besproken, maar kan het zo niet vinden. Wat wordt er hier gebruikt als vet om in het diff behuizing?
Volgens weekend de hele truck uit elkaar halen ter voorbereiding op 4 juni.
 
waarschijnlijk al ergens besproken, maar kan het zo niet vinden. Wat wordt er hier gebruikt als vet om in het diff behuizing?
Volgens weekend de hele truck uit elkaar halen ter voorbereiding op 4 juni.
Ik gebruik dit en doe het met een 'ijslollie stokje' of wattenstaafje op alle tanden van de diff spur en pinion gear en dan een paar keer lekker draaien, zodat alle tanden van de gears goed ingesmeerd zijn.
https://rcspeedshop.nl/product/rcspeedshop-gear-grease-high-speed-diff-grease-10-gr/
Is volgens mij hetzelfde als Red&Tacky grease.
Goede voorbereiding(y)
 
Ik heb tot nu toe de corrally Diff grease gebruikt. Ben eigenlijk wel benieuwd of ik ook een variant kan gebruiken die we bij full size autos gebruiken. En dus bij bijvoorbeeld Brezan kan halen.
 
Ik heb tot nu toe de corrally Diff grease gebruikt. Ben eigenlijk wel benieuwd of ik ook een variant kan gebruiken die we bij full size autos gebruiken. En dus bij bijvoorbeeld Brezan kan halen.
Ik heb ooit Griffon kogellagervet (bij de Gamma) geprobeerd. Echter dat bleef niet zo plakken aan de tandwielen, dus daar ben ik snel vanaf gestapt.
 
Ik heb ooit Griffon kogellagervet (bij de Gamma) geprobeerd. Echter dat bleef niet zo plakken aan de tandwielen, dus daar ben ik snel vanaf gestapt.
Ik gebruik griffon kogellagervet wel voor mijn assen, maar voor op het diff is het inderdaad niet sticky genoeg.
Heb zelf niet echt een voorkeur, diverse merken gehad, nu is mijn voorraad ook weer op. Eens kijken wat het nu wordt...
 
Ik gebruik griffon kogellagervet wel voor mijn assen, maar voor op het diff is het inderdaad niet sticky genoeg.
Heb zelf niet echt een voorkeur, diverse merken gehad, nu is mijn voorraad ook weer op. Eens kijken wat het nu wordt...
ik gebruik shell gadus s2 v100 3. ook kogellagervet (tube van op het werk). deze plakt naar mijn mening wel voldoende.

net langs topRC geweest vandaag. had een paar schroefjes nodig en ben thuisgekomen met een talion exb 😬 hoop er volgende week mee naar de bashday te kunnen komen.

iemand die ook een talion exb heeft? waar op te letten in het begin? diff setup standaard te doen of aan te passen?
 
ik gebruik shell gadus s2 v100 3. ook kogellagervet (tube van op het werk). deze plakt naar mijn mening wel voldoende.

net langs topRC geweest vandaag. had een paar schroefjes nodig en ben thuisgekomen met een talion exb 😬 hoop er volgende week mee naar de bashday te kunnen komen.

iemand die ook een talion exb heeft? waar op te letten in het begin? diff setup standaard te doen of aan te passen?
Hahaha. Cool, ik heb de Talion nog niet ‘live’ zien rijden, dus ben benieuwd👍. Loop wel even de shock en diffs na, want hoewel de shocks goed gevuld waren, hadden de diffs extra olie nodig en wat extra vet in de diff behuizing.
Bij mij hadden de LSD diffs de setup conform handleiding (max/max/min), maar heb hier gelezen dat dat niet altijd het geval is. Ik heb alleen zwaardere shock olie erin gedaan, de diffs nog de standaard viscositeit.
Welke elektronica komt erin?
 
Back
Top