Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Hahaha. Cool, ik heb de Talion nog niet ‘live’ zien rijden, dus ben benieuwd👍. Loop wel even de shock en diffs na, want hoewel de shocks goed gevuld waren, hadden de diffs extra olie nodig en wat extra vet in de diff behuizing.
Bij mij hadden de LSD diffs de setup conform handleiding (max/max/min), maar heb hier gelezen dat dat niet altijd het geval is. Ik heb alleen zwaardere shock olie erin gedaan, de diffs nog de standaard viscositeit.
Welke elektronica komt erin?
de talion exb komt met de stock elektronica. ga deze voorlopig zo laten. hier al links en rechts gelezen dat een zwaardere motor in de talion overkill is en hem minder wendbaar maakt.

ga die nieuwe lsd diffs nog eens moeten uitzoeken waarin het verschil min max zit. morgen eens rustig kijken. thx voor de info !
 
de talion exb komt met de stock elektronica. ga deze voorlopig zo laten. hier al links en rechts gelezen dat een zwaardere motor in de talion overkill is en hem minder wendbaar maakt.

ga die nieuwe lsd diffs nog eens moeten uitzoeken waarin het verschil min max zit. morgen eens rustig kijken. thx voor de info !
 
ik gebruik shell gadus s2 v100 3. ook kogellagervet (tube van op het werk). deze plakt naar mijn mening wel voldoende.

net langs topRC geweest vandaag. had een paar schroefjes nodig en ben thuisgekomen met een talion exb 😬 hoop er volgende week mee naar de bashday te kunnen komen.

iemand die ook een talion exb heeft? waar op te letten in het begin? diff setup standaard te doen of aan te passen?
Gaaf ding man, zijn dure schroefjes geworden ;)! Vriend van me heeft er één, lipo erin en knallen maar. Niks aan gedaan, liep prima, geen problemen gehad (y)
 
🙋weer een hoop gemist zie ik 🙈🙈
Maar we leven nog en hoop dat iedereen ook gezond en wel is?

Zat gisteren wat te snuffelen op de arrma site.
Want die is nieuwe en dan moet je toch ff kijken. Weet niet of jullie dat al opgevallen is? (Vindt dit geen verbetering)
Toen kwam ik bij de kraton exb 1/8 🤘😎 en tot mijn grote verbazing.

https://www.arrma-rc.com/en/product/rear-brake-module-set-including-servo/ARA311114.html

Zie ik dat nou goed kan die handrem gewoon op de kraton 🥳 yeah
Dat heeft niemand nog gezien volgens mijn en ook nog niemand op YouTube.

Kan het niet laten en heb er al een besteld 🙈🤣dus jullie horen het vanzelf wel of het past 😉
Bij mijn Kraton moet ik die achter cupjes even vervangen van mijn diffjes dus ik moet er toch zijn.
 
lijkt erop dat ik moet gaan passen. kan nergens in NL de diff gaskets voor een EXB vinden. en die van mijn center diff is echt kapot.

tenzij er iemand is die er nog heeft liggen en die kan overnemen?

16541016841434162047519837031491.jpg
 
Vloeibare pakking werkt ook ;)

Anderzijds, afhankelijk van hun dun je diff grease is, zou je voor een korte periode best nog je die kapote pakking kunnen gebruiken. Mij zou een paar ml verliezen geen showstopper zijn
ik heb zelfs een keer een kapotte pakking even op een keukenpapiertje gelegd en dan met secondenlijm weer aan elkaar gelijmd. In een center diff gaat toch vrij dikke olie. Eventueel aan de buitenrand als het in elkaar zit met je vinger of wattenstaafje beetje grease, dat houdt ook weer wat olie tegen.
EDIT:
ik zie alleen in Engeland in twee winkels op voorraad 🙄
https://wheelspinmodels.co.uk/i/330649/
https://www.makeitbuildit.co.uk/arrma-diff-gasket-for-29mm-diff-case-3-ara310982-94094
 
Last edited:
ja, het is idd voor het center diff met 200k olie, dus dacht ik zelf ook al dat het wel ff moest kunnen. heb hem toch weer in elkaar gezet.

is de eerste keer dat ik iets moet hebben dat ik niet zo maar kan bestellen. erg irritant.
 
ik heb die teckjo eerder gezien. lijken me goed te werken. ga maar een paar sets bestellen. heb ik tenminste wat op voorraad
 
Ik vraag me af of the Team Corally 30mm gaskets ook zouden werken🤔. Daar is namelijk makkelijk aan te komen en het scheelt maar 1mm…
Met €4,95 voor 4 stuks (Arrma €7 voor 3 stuks) het proberen waard. Als het werkt komt er wel een run op die gaskets🤣
 
ik heb die teckjo eerder gezien. lijken me goed te werken. ga maar een paar sets bestellen. heb ik tenminste wat op voorraad
Toen de exb net uit kwam heb ik die pakkingen nog getest 😎heb ik een heel pakket gekregen met pakkingen.
Was echt super 👍en is een aardige gast😎
Moest alleen vertellen wat ik er van vond.
Maar ze zijn top 👍

Ik vraag me af of the Team Corally 30mm gaskets ook zouden werken🤔. Daar is namelijk makkelijk aan te komen en het scheelt maar 1mm…
Met €4,95 voor 4 stuks (Arrma €7 voor 3 stuks) het proberen waard. Als het werkt komt er wel een run op die gaskets🤣
🤔 Dan zit er maar 1 ding op en dat kis bestellen en uitproberen 😎
 
Wat vinden jullie van de nieuwe body voor de infraction??
Vindt wel vet en wordt ook een tijd dat ze dat opties gaan geven met body's
Weet iemand trouwens of die metalen diffjes van arrma zelf ook in ook in je Gear box past?
Ben er een beetje klaar mee dat ze steeds dol draaien
 
Last edited:
Heb geen auto die klaar is 😭😭😭
Diff case van exb is dol en moet een nieuwe voor arm hebben..
Hopelijk morgen met de post.

Plus ben nog bezig om die rem.module te plaatsen. Hoop dat het past want gaat net met die motor 🤣🤣
En mijn typhon moet ook nog in mekaar 😭
Spijt me dit feestje gaat mijn neus voorbij 😭

Jullie treffen het wel want is morgen mooie weer 😎

IMG_20220602_080309.jpg
 
Heb geen auto die klaar is 😭😭😭
Diff case van exb is dol en moet een nieuwe voor arm hebben..
Hopelijk morgen met de post.

Plus ben nog bezig om die rem.module te plaatsen. Hoop dat het past want gaat net met die motor 🤣🤣
En mijn typhon moet ook nog in mekaar 😭
Spijt me dit feestje gaat mijn neus voorbij 😭

Jullie treffen het wel want is morgen mooie weer 😎

View attachment 221317
Ik ben geen handbrake expert, maar als je de servo 180 graden draait heb je dan geen betere stand/hoek van de servo arm en de servo horn?
 
🤣🤣nou ik ook niet 🤣🤣laten we hopen dat het past.
Geloof dat ik hem zo goed geplaatst had 😅maar zeker weten doen ik het niet.
Het heeft van alles in het zakje wat je er op moet. Dus dat moet ik nog ff goed bekijken
 
Hij past gelukkig 👌 was ff bang dat die schroef in de weg zat. Maar dat is goed opgelost.
Weet niet of jullie het kunnen zien?
Maar aan de achterkant krijg je een andere blokje waar je armen in vast zitten.
Weet ff niet hoe dat heet 🤣
Je kan hem niet anders plaatsen tenzij je zelf zoiets gaat maken .
Want ja past natuurlijk precies en daar schroef je dan je Servo gedeelte op.

Je krijgt wel schroeven erbij.🤷🏻maar net niet wat je nodig hebt 🤣maar verder geen probleem.

Hopelijk helpt het een beetje met bijsturen in de lucht voor een back flip of gewoon op 4 wielen landen 🤣🤣😅

Hopelijk krijg ik morgen post 🤷🏻want wil graag ff testen.

Jullie veel plezier morgen 😎

IMG_20220603_212221.jpg


IMG_20220603_212231.jpg
 
Hoe was het vandaag??

Zit met het volgende en misschien weet een van jullie het.
Want ik was dus bezig met mijn kraton exb om die voor arm te vervangen.
Nou liep ik te kloten met die Sway bar.
Had ik het er eindelijk in en toen ging een maatje van me testen.
Maar die Sway bar doet weinig 🤷🏻
Ze zijn allebei even groot of klein hoe wil je het noemen 🙈.
Als ik naar mijn typhon kijk heb ik voor een kleine en achter een grote.

Klopt dat dat ze bij een kraton allebei even klein zijn ?
Ze doen ook niks en bij mijn typhon gaat het wiel wel mee en werkt het wel.
hebben jullie dat ook of klopt het bij mij. Niet??
 
Back
Top