Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Heeft je lader ook een optie om de interne weerstand van de lipo te meten?
Hoewel een lipo onder de 3.7v per cel aankan, zal je lipo langer meegaan als je 3.7v als minimum aanhoudt.
de ene cel geeft hij 4 mOhm aan bij de ander 5 mOhm, het is al een wat oudere lipo die ik bij mn typhon heb gekregen. Wacht alleen op een leuke aanbieding voor ik nieuwe lipo's koop. Op dit moment kan ik er zo'n 20 minuten mee rijden
 
de ene cel geeft hij 4 mOhm aan bij de ander 5 mOhm, het is al een wat oudere lipo die ik bij mn typhon heb gekregen. Wacht alleen op een leuke aanbieding voor ik nieuwe lipo's koop. Op dit moment kan ik er zo'n 20 minuten mee rijden
4/5 mOhm is nog niet super slecht, maar wel halverwege versleten. Als je daarmee 3.3v aantikt gaan ze wel sneller achteruit. Stoppen bij 3.6-3.7v is inderdaad aan te raden.

Bij CNHL is er altijd wel een leuke aanbieding: 2S in EU
Code: arrmaforum10 voor nog eens 10% extra korting
 
Gebruiken jullie ook gaastape en 'shoe-goo' voor jullie body's? Ik gebruik tot nu toe Bison Rubber Repair in die kleine tubes maar die zijn duurrrrr net als de echte shoe-goo. Is er een alternatief? Bijvoorbeeld Bison Rubber Seal? Kleur maakt me niet uit, als het maar stevig en flexibel is. En welke gaastape plakt lekker? Die ik nu heb, van de Gamma, plakt niet echt lekker uit zichzelf.
 
Gebruiken jullie ook gaastape en 'shoe-goo' voor jullie body's? Ik gebruik tot nu toe Bison Rubber Repair in die kleine tubes maar die zijn duurrrrr net als de echte shoe-goo. Is er een alternatief? Bijvoorbeeld Bison Rubber Seal? Kleur maakt me niet uit, als het maar stevig en flexibel is. En welke gaastape plakt lekker? Die ik nu heb, van de Gamma, plakt niet echt lekker uit zichzelf.
Grote tubes Shoe-goo zijn niet extreem duur op Aliexpres, zeker wanneer je iets kiest waarvan je de verpakking niet kunt lezen ;)

Eens dat de gamma fibergaas niet echt lekker plakt, maar icm shoe-goo is dat niet zo'n ramp.
 
Bison Rubber Seal gebruik ik. Zit meteen een rol gaas bij;). Rubber Seal/gaas blijft niet goed zitten als er nog vet of vuil op de body zit; dus eerst goed ontvetten. Verder in hoeken wil het nog wel eens niet strak blijven zitten. Daar kan je helpen als je met een klein beetje body lijm hier en daar aanstipt alvorens er met rubber seal overheen te gaan.Eén laagis wat dun, dus ik doe meestal 2of 3 dunnen lagen zodat het gaasnog maar een klein beetje zichtbaar is. Het duurt ongeveer 2 a 3 dagen om goed te drogen en je voelt het dan ook lichter worden (nat is het best zwaar).
Als je de kwast meteen na gebruik in een bekertje met lauw water en Dasty roert gaat alles vrij goed van de kwast af.

Ik heb ook Shoe-Goo, maar persoonlijk vind dat verschrikkelijk; ik kan er ieder geval niet fatsoenlijk mee werken zonder dat alles onder die plakzooi zit. Maar het schijnt toch best veel gebruikt te worden. Maar geef mij maar een kwast met rubber seal en die shoe goo gebruik ik dan voor kleine repairs.
 
Wellicht is dit ook een optie om eens te gaan rijden:
https://goo.gl/maps/tS8jScuh8ifmqcqT7

Net buiten Tilburg, klein duingebied. Ligt ook een stukje van een mountainbikeroute volgens mij daar met wat heuvels.
Parkeren kan wel eens een uitdaging zijn, zeker met mooi weer.

Gisteren even met @Punky hier wezen rijden. Zowel de Mojave en Vorteks van Punky en mijn Senton en Raptor. Prima te rijden daar voor alle auto's. Paar kuilen zorgen voor wat sprongen, en voldoende ruimte om de 6s modellen de sporen te geven.

Lege lipos voor Punky en ontploft wiel voor de senton maakte einde aan de pret.

Wel een plek om vaker te gaan rijden.
Leek erop of er voor ons ook al wat met autos gereden was.. paar bandensporen te zien.

Geen foto's gemaakt echter
 
Gisteren even met @Punky hier wezen rijden. Zowel de Mojave en Vorteks van Punky en mijn Senton en Raptor. Prima te rijden daar voor alle auto's. Paar kuilen zorgen voor wat sprongen, en voldoende ruimte om de 6s modellen de sporen te geven.

Lege lipos voor Punky en ontploft wiel voor de senton maakte einde aan de pret.

Wel een plek om vaker te gaan rijden.
Leek erop of er voor ons ook al wat met autos gereden was.. paar bandensporen te zien.

Geen foto's gemaakt echter
Is het parkeren ver van de locatie? Scheelt voor mij wel een eindje rijden, dus zeker de moeite waard om eens van spijs te veranderen :)
 
Meter of 400-500 lopen, met eerst gedeelte een fietspad, dus lekker verhard. Daarna stukje door het zand
Klinkt goed. Wat mij betreft kunnen we dit jaar nog eens gaan zien of het wat is. Misschien begin oktober nog eens meeten?
Ik heb even gecheckt en zover ik terug kan vinden ligt er geen officiële mtb route (mtbroutes.nl) echter wordt er wel veldrijden georganiseerd. Ik kan niet terug vinden of deze ook door het bos gaat, maar mogelijk goed om rekening mee te houden dat er geen wedstrijd is; https://www.knwu.nl/veldrijden/wedstrijdkalender?jaar=2023&maand=10&licentie=
 
Begin oktober moet wel lukken denk ik. Is voor mij een thuiswedstrijd, dus als ik verder niks heb kan ik snel schakelen...

Voordeel is dat, indien nodig, Toemen ook niet ver weg is :ROFLMAO:
Ik ben er deze zomer nog geweest, is niet heel groot stuk maar wel leuk om te rijden denk ik. En inderdaad, Toemen zit in het dorp er naast. Als ze nou ook eens Arrma onderdelen op voorraad zouden hebben.... :-(
 
[26,88€ 42% OFF]JX Ecoboost CLS6322HV 21KG Groot draaimoment 180 ° CNC aluminium schaal Metal Gear Digital Coreless Servo RC Onderdelen from Speelgoed hobby's en robot on banggood
https://banggood.onelink.me/zMT7/g1h75dzo

Mooie aanbieding voor een prima servo. Kevin T. reed er veel mee. Tot dat hij met te dure perfect pass servo ging rijden.
 
Ik zal m noteren...

Nog even voor de goede orden:
Parkeren bij de P (links op rechts in de hoevenseweg kun je parkeren), dan het fietspad volgen tot je rechts een zandpad op kunt (tegenover ingang hondenuitlaatgebied).

Pierenberg.jpg
 
Back
Top