Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
20230926_180601.jpg
20230926_180519.jpg


Nieuwe wieltjes :)
Zijn bedacht voor een Traxxas Maxx, maar ik vind het een mooie maat voor m'n Typhon, net een slagje kleiner dan de wielen van de Arrma 4s lijn.
 
Heb je gedacht aan het gewicht ten op zichte van je stock wielen? Kan zijn dat je aandrijving het minder lekker vind als ze dermate zwaarder zijn.
Gisteren even met @Punky hier wezen rijden. Zowel de Mojave en Vorteks van Punky en mijn Senton en Raptor. Prima te rijden daar voor alle auto's. Paar kuilen zorgen voor wat sprongen, en voldoende ruimte om de 6s modellen de sporen te geven.

Lege lipos voor Punky en ontploft wiel voor de senton maakte einde aan de pret.

Wel een plek om vaker te gaan rijden.
Leek erop of er voor ons ook al wat met autos gereden was.. paar bandensporen te zien.

Geen foto's gemaakt echter
Weet je of er voor 7 oktober nog een mooi stuk is om te crawlen met de scx6?
 
Last edited:
Heb je gedacht aan het gewicht ten op zichte van je stock wielen? Kan zijn dat je aandrijving het minder lekker vind als ze dermate zwaarder zijn.

Weet je of er voor 7 oktober nog een mooi stuk is om te crawlen met de scx6?
Crawlen is daar ook goed te doen. Best wat hoogteverschil en boomwortels. Kan alleen niet inschatten hoe groot het is, maar mogelijkheden zijn er zeker.
 
Heb je gedacht aan het gewicht ten op zichte van je stock wielen? Kan zijn dat je aandrijving het minder lekker vind als ze dermate zwaarder zijn.
Bedankt voor het mee denken, ik heb er aan gedacht.
De aandrijving van mijn Typhon zit tegen 4s spec aan en ik rij op 3s en deze wielen zijn kleiner en lichter dan de 4s wielen, dus ik denk dat het wel binnen de marge valt. En anders gaat het vanzelf stuk en pak ik het vanaf daar weer op.
 
Die wit /rode body is nice!👍
Ben benieuwd hoe de Mojave 4s het met de huidige prijsstelling gaat doen; voor €160 minder heb je een Senton 3s en voor € 130 meer de Mojave 6s.

De Mojave 4s heeft een wielbasis van 38cm. De body past misschien met een paar aanpassingen op de DR8/Raptor…😉
 
Hij ziet er wel leuk uit, maar begrijp niet helemaal de meerwaarde van de 4s lijn toch de al bestaande 3s en 6s lijn.
Ik zou denk ik uiteindelijk voor de 6s gaan.
 
De 3s lijn is toch echt wel een tandje kleiner dan een Kraton 4s, ik vind het niet zo heel gek die 4s lijn.
Als je denkt wat Arrma hier neer zet ten op zichte van de de Traxxas Maxx, dan doet Arrma het wel netjes.

Ik hou wel van getalletjes, jullie misschien niet, maar ga het toch delen.
Prijzen komen van rc motorsports, die kunnen varieren natuurlijk.
Accu prijzen niet meegenomen, als je een dag wil bashen op 6s, dan is je investering een pak groter dan wanneer je 3s rijdt.
Zit je al een tijd in de hobby op 3s, dan is de stap naar 6s rijden weer makkelijker.

Typhon 3s: 511mm lang, 306mm breed, 2.6kg - 339 euro
Typhon 6s: 510mm lang, 310mm breed, 3.42kg - 599 euro

Big rock 3s: 514mm lang, 356mm breed, 2.83kg - 399 euro

Senton 3s: 558mm lang, 305mm breed, 2.74kg - 369 euro
Mojave 4s: 638mm lang, 326mm breed, 4,75kg - 529 euro
Mojave 6s: 715mm lang, 355mm breed, 5,4kg - 659 euro

Kraton 4s: 547mm lang, 450mm breed, 4,2kg - 479 euro
Kraton 6s: 594mm lang, 461mm breed, 4,85kg - 599 euro

Interessant om te zien hoe zwaar de 4s lijn eigenlijk is en dat de Kraton 4s serieus breed is.
The Typhons zijn mooi licht. Allemaal logisch, maar in verhouding is de 4s lijn best zwaar.

Veel hangt vast aan de smaak van de koper, als je veel zand in de buurt hebt, is een Senton/Mojave gaaf, ben je van de skateparks, dan maak je een andere keuze. Ik heb mijn Typhon puur gekocht op looks.
Zou nu kiezen voor een Kraton 6s of misschien een Kraton 4s als de upgrades van de Mojave 4s doordruppelen op de Kraton 4s.
 
Getallen I like😉.
Die Mojave 4s is aardig op gewicht zie ik, scheelt niet heel veel met de 6s. Vraag me af of een 120a en 3668 motor niet wat onderbemeten is. Een Senton heeft 100a en 3660 motor en is 2KG lichter (wat veel is op 2,74KG).
De Mojave 4s met een 150a en 4074 motor lijkt me gezien het gewicht een betere keuze.
 
Zonder de body heeft ook wel iets:
1695986121384.png


Heb ook wel moeite met de term center diff aangezien die toch achterin zit en dus niet in het midden. Hoe dan ook, het ziet er allemaal netjes uit.

SCT zijn toch pas echt leuk als je ook een SCT baantje hebt om op te rijden/racen. Misschien toch nog maar eens de bosmaaier erbij pakken hier in de tuin.
 
Zonder de body heeft ook wel iets:
View attachment 324625

Heb ook wel moeite met de term center diff aangezien die toch achterin zit en dus niet in het midden. Hoe dan ook, het ziet er allemaal netjes uit.

SCT zijn toch pas echt leuk als je ook een SCT baantje hebt om op te rijden/racen. Misschien toch nog maar eens de bosmaaier erbij pakken hier in de tuin.
In-between-the-two-other-diffs bekt niet zo lekker denk ik.
 
Kever body altijd gaaf👍.
Typhon XLWB project, Bodegraven, heb je dat chassis toevallig nog niet heel lang van Marktplaats?😉
Nou de onderdelen had ik al een tijdje liggen. Bodegraven klopt zeker maar heb al lang geen chassis gekocht. Ben wel erg actief op Marktplaats, alhoewel dit de laatste tijd wel weer meevalt.
De xlwb typhons heb ik wel, 2 stuks, via MP gekocht.
Sandracer... waar kom jij vandaan?
 
Nou de onderdelen had ik al een tijdje liggen. Bodegraven klopt zeker maar heb al lang geen chassis gekocht. Ben wel erg actief op Marktplaats, alhoewel dit de laatste tijd wel weer meevalt.
De xlwb typhons heb ik wel, 2 stuks, via MP gekocht.
Sandracer... waar kom jij vandaan?
Ik kom uit Weert.
Ben je komende zaterdag ook bij de ‘forumdag‘? Pierenberg in Oisterwijk; zie hieronder.
Er schijnt ook daar genoeg zand te zijn, dus prima vermaak voor jeTyphon/Mojave creatie 😎. Wel nog even die twee schroefjes erin zitten.🤣
Ik zal m noteren...

Nog even voor de goede orden:
Parkeren bij de P (links op rechts in de hoevenseweg kun je parkeren), dan het fietspad volgen tot je rechts een zandpad op kunt (tegenover ingang hondenuitlaatgebied).

View attachment 321819
 
Ik kom uit Weert.
Ben je komende zaterdag ook bij de ‘forumdag‘? Pierenberg in Oisterwijk; zie hieronder.
Er schijnt ook daar genoeg zand te zijn, dus prima vermaak voor jeTyphon/Mojave creatie 😎. Wel nog even die twee schroefjes erin zitten.🤣
Had er graag bij geweest maar moet mijn schaal 1:1 crossauto klaar maken voor de wedstrijd die zondags is in Oss.
 
Back
Top