Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Altijd leuk, een nieuwe locatie, als ik kan ben ik erbij.
Rijden in het zand komt wel met een prijs, maar dat is het me wel waard. M'n Typhon zou nu in ieder geval meer bullet proof moeten zijn en de Tracer ook, want bij beide auto's begaven de diffs het tijdens mijn laatste bash dag.

Zal tegen die tijd met de motor komen en de RC's in m'n backpack, aangezien ik m'n baan heb opgezegd en m'n leaseauto ga inleveren zonder uitzicht op een nieuwe baan.
Heb even wat tijd voor mezelf nodig, het heeft lange tijd niet mee gezeten.
Oei, heftig man. Soms heb je gewoon even een reset momentje nodig. Succes met alles.
Lilo Ok GIF by de chinezen
 
Zal tegen die tijd met de motor komen en de RC's in m'n backpack, aangezien ik m'n baan heb opgezegd en m'n leaseauto ga inleveren zonder uitzicht op een nieuwe baan.
Heb even wat tijd voor mezelf nodig, het heeft lange tijd niet mee gezeten.
Dappere stap, ook al voelt het zo te lezen vooral als noodzaak.

Zelf ook vaker overwogen, zeer recent nog zelf, maar nooit gedaan. Respect!
 
Altijd leuk, een nieuwe locatie, als ik kan ben ik erbij.
Rijden in het zand komt wel met een prijs, maar dat is het me wel waard. M'n Typhon zou nu in ieder geval meer bullet proof moeten zijn en de Tracer ook, want bij beide auto's begaven de diffs het tijdens mijn laatste bash dag.

Zal tegen die tijd met de motor komen en de RC's in m'n backpack, aangezien ik m'n baan heb opgezegd en m'n leaseauto ga inleveren zonder uitzicht op een nieuwe baan.
Heb even wat tijd voor mezelf nodig, het heeft lange tijd niet mee gezeten.
Klinkt zoals @rotauq zegt als een noodzakelijke stap.

Pak je rust en ga leuke dingen doen. Dan is het zeker leuk om te bashen met gelijkstemmigen.

Nice!


Sandracer (en ik) organiseren altijd de Buulderberg bash en doen daar meestal ook het nodige prepwerk van te voren. We zijn dan ook altijd bij aanwezig en stemmen datum af voor voldoende opkomst. Met forzabudel ook een nieuwe local erbij overigens. Vele kennen de locatie inmiddels en weten wat er valt te verwachten.

Mijn punt is, idealiter met genoeg mensen en animo hier, zouden hebben we praktisch elk weekend wel ergens een bash kunnen doen. Zolang min. een local de organisatie maar op zich neemt. Klinkt zwaarder dan het is, maar zodra iemand 1u+ moet rijden om er te komen wil je (zeker op een nieuwe plek) wel goed ontvangen worden en zeker weten dat je een leuke dag gaat hebben.
Afgelopen jaar hebben we ook een bashdag op de pierenberg gedaan. Leuke dag en goede opkomst, maar wat het terrein betreft net net wat minder dan in Budel.

Een bash organiseren begint natuurlijk met een animo check zoals je nu doet ;) Mijn reactie: goed idee! Als het past ben ik erbij!


Daar heb je zeker een punt. Als je dik uur in auto zit en we mogen toch niet op de locatie is erg jammer. Denk dat met bash wel wat minder is dan met speedruns. Ik zit iedere dag op de weg en kom langs stukken weg dat ik denk zo.. dat is leuk stukje om speedrun te doen haha.

Een bash sessie in skatepark ben je natuurlijk wel afhankelijk van andere bezoekers je kan niet zon locatie afhuren, zou wel kicken zijn.

Misschien een idee om rondje te doen met locaties, dat leden zeggen van oh ik ken dit plekje of dat plekje voor Bash of speedrun en dan ook stad bij doen. Dan kunnen we daarna soort van poll doen met wie meest bij locatie A,B,C etc kan.

Bijv

Bash-Buulderberg
- Sandracer
- Rotauq

Bash-Soesterduinen
- CherrieNL

Speedrun-Schiphol Airport
- Voorbeeld
 
Last edited:
Dappere stap, ook al voelt het zo te lezen vooral als noodzaak.

Zelf ook vaker overwogen, zeer recent nog zelf, maar nooit gedaan. Respect!
Zo voelt het voor mij ook wel, als noodzaak. Twee weken kerstvakantie en ik knap weer op en twee terug aan het werk en ik ben weer versleten, met daarbij nog een lange voorgeschiedenis van langdurige uitval.
Tijd voor wat anders.

Financieel even slikken en die 6s rig/ @rotauq Fireteam lookalike zal nog wel even op zich laten wachten, maar geduld is een schone zaak.
 
Zo voelt het voor mij ook wel, als noodzaak. Twee weken kerstvakantie en ik knap weer op en twee terug aan het werk en ik ben weer versleten, met daarbij nog een lange voorgeschiedenis van langdurige uitval.
Tijd voor wat anders.

Financieel even slikken en die 6s rig/ @rotauq Fireteam lookalike zal nog wel even op zich laten wachten, maar geduld is een schone zaak.
We werken uiteindelijk om te leven en leven zeker niet om te werken.

Klinkt vergelijkbaar met mijn kerstvakantie. Mijn huidige detachering opdracht blijkt ook op zijn zachts gezegd niet bepaald een "fit". Ik kreeg ook al signalen om me heen van; dude, je bent onderweg naar een burnout. Vorige week dan ook een opdracht exit scenario ingezet, nog een maand te gaan...
De stap om ook bij mijn werkgever te vertrekken speelt nu niet. Het gras is er nog steeds groen. Zelf zou ik ook nooit zomaar vertrekken zonder uitzicht naar iets nieuws.

Vandaar alle begrip en respect.
Als je het pad niet vindt, vindt het jou wel
continuous path GIF by Dan Harnden
 
@Neelus: Sterkte en succes!

Vandaag even in Weert geweest voor een nieuwe feature voor de Mojave. Even gezellig kunnen buurten, maar door tijdgebrek helaas wat kort. Binnenkort mag de Mojave weer deels uit mekaar. 😉

Kleine upgrade aan de Vorteks. De middelste steun voor de aandrijfas gemonteerd. Twijfel nog over een extra upgrade. Een extra brace. Twijfel alleen over de originele rode van de Arrma tussen de diff.behuizing of de m2c die onderop het chassis komt. Iemand advies hierin toevallig. De originele lijkt me zwakker, maar zorgt voor wel wat flex. De onderste zorgt ook voor minder bodemvrijheid en die is al beperkter.

Daarnaast nog druk met mijn (not so) low budget FTX Ravine crawler. Die krijgt een make over en upgrades. Zit nog op onderdelen uit China te wachten.

IMG_20240224_210215259.jpg


IMG_20240224_205955908.jpg


IMG_20240221_091913662.jpg
 
track prototype 1:

1709071477073.png
1709072117073.png


Vering / spanmechanisme werkt prima, hier en daar wat kleine tweaks en dan

1709071576336.png



1709071611124.png


Het oude design er even tegen aan voor de breedte, krijg ik ergens toch het idee om ze gewoon onder mijn schoenen te strappen :ROFLMAO:
Met 37cm is ie toch 5cm langer dan mijn schoen maatje 45
 
Last edited:
Wat is een beetje de max wat je op een ontvanger kan plaatsen?

Voor mijn scx10 heb ik 2 kleine servo’s, stuur servo, Esc aangesloten. Ik wil mijn verlichting hier ook op aan sluiten. In totaal 5 lichtpunten. Gaat dat teveel worden??

Om de kanalen al redelijk vol zitten wil ik voor de verlichting splitter van 1 naar 2 of zelfs 3.
IMG_1164.jpeg
 
Wat is een beetje de max wat je op een ontvanger kan plaatsen?

Voor mijn scx10 heb ik 2 kleine servo’s, stuur servo, Esc aangesloten. Ik wil mijn verlichting hier ook op aan sluiten. In totaal 5 lichtpunten. Gaat dat teveel worden??

Om de kanalen al redelijk vol zitten wil ik voor de verlichting splitter van 1 naar 2 of zelfs 3.
View attachment 351382
De normale kleine ledjes verbruiken nauwelijks iets. De servo's daarentegen wel. Het ligt er ook aan hoeveel ampere je esc kan leveren.
Ik had op de DR8 een sterkere servo aangesloten, met de voor- en acheterverlichting die er standaard opzat en twee vrij krachtige led lampen (3W).
Bij niet sturen werkte alles prima, maar bij sturen (dan gaat de servo vermogen trekken) werd de verlichting dan even iets minder fel.

Kwestie van de verlichting even een voor een aansluiten en na elke toevoeging ook even sturen dan zie vanzelf of de verlichting 'inzakt'. Met normale ledjes is de kans vrij groot dat je allemaal kan, want ik ga ervan uit dat je niet met vol sturen ook nog de twee andere servo's tegelijk gaat gebruiken .
 
Mooie marktplaatsdeal kunnen scoren! Een zo goed als nieuwe Mojave 4s mét accu voor een aantrekkelijk prijsje! Even kort uitgelaten, maar daar ga ik veel plezier aan beleven hoor.

Zullen we de RC dag een keertje bij mij in de buurt organiseren (als ik die dag kan, dan moeten we even een datum prikken)? Hier op de Posbank bij Arnhem ligt ook een grote zandvlakte, daar kun je prachtig rijden. Parkeerplaats ligt aan het zand, dus we hoeven niet ver te slepen met de spullen.

View attachment 350363
Dat zou voor mij dan te ver zijn vanuit Belgie. Maar ik ga ervan uit dat het niet bij een keer dit jaar blijft.
 
Dat zou voor mij dan te ver zijn vanuit Belgie. Maar ik ga ervan uit dat het niet bij een keer dit jaar blijft.
Er lijkt na volgende week dan toch eindelijk beter weer aan te gaan komen. Mocht dat echt zo blijven dan heb ik zelf alvast onder voorbehoud 23 maart en 30 maart vrijgehouden; een van die twee moet dan hopelijk lukken.
Hopelijjk is de bashplek in Budel (paar minuten van de Belgische grens bij Hamont-Achel) wel enigszins in de buurt voor je.
 
Los van de techniek en ontwikkeling van die drone, vind ik degene die ermee vliegt wel echt een baas.

Ik zie hem wel een keer op een bash dag, je F1 killer drone :D
Deze promo van Buulderbash '21 was wel met mijn snelle drone. Een open bashgebied ipv een voorspelbaar circuit en geen max verstappen achter het stuur, maakt het eerder lastiger dan makkelijker om iets te volgen:

Als we met veel zijn, vlieg ik overigens liever niet met een 5". Een 2.5/3" is dan een stuk veiliger en gaat nog steeds sneller dan alle RC's op het zand ;)
 
Goedenavond, wie weet of ik mijn Outcast 4s V2 met slipperclutch kan ombouwen naar de V2.5 met middendiff. Ik heb namelijk vrij veel problemen met de slipperclutch steeds. Thnx!
 
Goedenavond, wie weet of ik mijn Outcast 4s V2 met slipperclutch kan ombouwen naar de V2.5 met middendiff. Ik heb namelijk vrij veel problemen met de slipperclutch steeds. Thnx!
Volgens mij kan moet dat wel lukken maar ik weet het niet 100% zeker, ik zelf zit daar ook aan te denken om dat een keertje te doen.

wat heb je voor problemen met je slipperclutch?
 
Volgens mij kan moet dat wel lukken maar ik weet het niet 100% zeker, ik zelf zit daar ook aan te denken om dat een keertje te doen.

wat heb je voor problemen met je slipperclutch?
Boutjes die breken en ik er vaak niet meer uit krijg. Of boutjes die niet niet vast blijven zitten waardoor de clutch gaat slippen. Dan moet ik stress weer stellen totdat het niet meer wil.
 
De normale kleine ledjes verbruiken nauwelijks iets. De servo's daarentegen wel. Het ligt er ook aan hoeveel ampere je esc kan leveren.
Ik had op de DR8 een sterkere servo aangesloten, met de voor- en acheterverlichting die er standaard opzat en twee vrij krachtige led lampen (3W).
Bij niet sturen werkte alles prima, maar bij sturen (dan gaat de servo vermogen trekken) werd de verlichting dan even iets minder fel.

Kwestie van de verlichting even een voor een aansluiten en na elke toevoeging ook even sturen dan zie vanzelf of de verlichting 'inzakt'. Met normale ledjes is de kans vrij groot dat je allemaal kan, want ik ga ervan uit dat je niet met vol sturen ook nog de twee andere servo's tegelijk gaat gebruiken .
Andere servos zijn voor drag en 2 speed. Merk wel dat rollend in z’n versnelling beter gaat dan in stilstand. Dat was bij de scx6 totaal geen probleem. Daar spraken we nog een keer over.
 
Back
Top