Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
UPDATE: KOMT HELAAS TE VERVALLEN (REGEN)!!
Tijd voor een bash dag!
Wanneer: Zaterdag 20 april
Tijd: vanaf 10uur tot meestal rond 15u-16u.
Iedereen is welkom, ook non-Arrma rijders.
Geen Nitro, maar alleen elektrische RC’s i.v.m. natuur/defensiegebied.
Locatie: Kuikensvendijk, Budel (Weerter-en Budelerbergen) GPS coördinaten 51.281941, 5.633742. (Voor degenen die vanaf de snelweg (A2) komen, de straat na het AZC/voormalige kazerne).

Als je de militaire schietbaan aan de rechterkant ziet liggen ben je de parkeerplaats van de bash plek ongeveer 750 meter voorbij gereden😄.
Het bash gebied is een paar minuten lopen vanaf de parkeerplek (tip: bolderkar):
1630442571551.png

UPDAE
 
Last edited:
Tijd voor een bash dag!
Wanneer: Zaterdag 20 april
Tijd: vanaf 10uur tot meestal rond 15u-16u.
Iedereen is welkom, ook non-Arrma rijders.
Geen Nitro, maar alleen elektrische RC’s i.v.m. natuur/defensiegebied.
Locatie: Kuikensvendijk, Budel (Weerter-en Budelerbergen) GPS coördinaten 51.281941, 5.633742. (Voor degenen die vanaf de snelweg (A2) komen, de straat na het AZC/voormalige kazerne).

Als je de militaire schietbaan aan de rechterkant ziet liggen ben je de parkeerplaats van de bash plek ongeveer 750 meter voorbij gereden😄.
Het bash gebied is een paar minuten lopen vanaf de parkeerplek (tip: bolderkar):
1630442571551.png

Zo vlug zal bij mij waarschijnlijk nog niet alles weer 100% en bij mij zijn. Als het toch allemaal weer goed is? Hm, verlokkend ^^
 
Iemand een oplossing op alle zooi die binnendringt bij de achterste diff van een Arrma 6S. Vandaag de Mojave open gehad. Achterste diff een zwarte stoffige zooi en de voorste gewoon vers vet.

Ik kom wel deze pakkingen tegen. Iemand ervaring mee?

Screenshot_20240403-211306.png
 
Tijd voor een bash dag!
Wanneer: Zaterdag 20 april
Tijd: vanaf 10uur tot meestal rond 15u-16u.
Iedereen is welkom, ook non-Arrma rijders.
Geen Nitro, maar alleen elektrische RC’s i.v.m. natuur/defensiegebied.
Locatie: Kuikensvendijk, Budel (Weerter-en Budelerbergen) GPS coördinaten 51.281941, 5.633742. (Voor degenen die vanaf de snelweg (A2) komen, de straat na het AZC/voormalige kazerne).

Als je de militaire schietbaan aan de rechterkant ziet liggen ben je de parkeerplaats van de bash plek ongeveer 750 meter voorbij gereden😄.
Het bash gebied is een paar minuten lopen vanaf de parkeerplek (tip: bolderkar):
1630442571551.png
Nice! Insteek is om erbij te zijn :)
 
Iemand een oplossing op alle zooi die binnendringt bij de achterste diff van een Arrma 6S. Vandaag de Mojave open gehad. Achterste diff een zwarte stoffige zooi en de voorste gewoon vers vet.

Ik kom wel deze pakkingen tegen. Iemand ervaring mee?

View attachment 358677
weet je zeker dat de zwarte zooi wel van buiten kwam en niet vet is wat is vergaan onder de druk (van te veel vet) dan lijkt het net as
 
Volgens mij hebben ze bij wetronic van m2c racing een allu oplossing.

https://wetronic.nl/m2c-M2C-310854-diff-behuizing-pakking-arrma-6s_nl
Die hebben de pakkingen als op de foto. Heb gisteren toch setje besteld om te proberen.

weet je zeker dat de zwarte zooi wel van buiten kwam en niet vet is wat is vergaan onder de druk (van te veel vet) dan lijkt het net as
Wist niet dat dat kon...

Voor en achter heb ik evenveel ver gedaan, dus moeilijk te zeggen. Of de achterkant moet meer druk hebben. Heb achter 50 diff olie gemonteerd en voor 100. Weet niet of dat het kan verklaren? Ik gebruik marine-vet.
 
Last edited:
Er komt vuil van tussen het chassis en diff behuizing en zelfs (in mindere mate) door de diff lagers. Dat duinzand waar jij rijd op de Pierenberg is ook in zomerse omstandigheden net stofzand,
Die pakkingen zouden het meeste moeten tegenhouden. Ik voorzie het chassis (bovenkant) altijd van een wrap, wat ook als een soort pakking werkt, en het ziet er mooi uit😄.
Maar zoals Rotauq zegt kan kan het ook deels het vet zijn. Sinds ik de diffs nog maar een klein beetje invet, samen met de chassis wrap is het vuil in de diff behuizingen fink minder geworden.
 
Bedankt voor de adviezen. Minder vet en de pakking achter monteren. Kijken of dat minder problemen op gaat leveren.
 
Tijd voor een bash dag!
Wanneer: Zaterdag 20 april
Tijd: vanaf 10uur tot meestal rond 15u-16u.
Iedereen is welkom, ook non-Arrma rijders.
Geen Nitro, maar alleen elektrische RC’s i.v.m. natuur/defensiegebied.
Locatie: Kuikensvendijk, Budel (Weerter-en Budelerbergen) GPS coördinaten 51.281941, 5.633742. (Voor degenen die vanaf de snelweg (A2) komen, de straat na het AZC/voormalige kazerne).

Als je de militaire schietbaan aan de rechterkant ziet liggen ben je de parkeerplaats van de bash plek ongeveer 750 meter voorbij gereden😄.
Het bash gebied is een paar minuten lopen vanaf de parkeerplek (tip: bolderkar):
1630442571551.png
Aanwezig. Waarschijnlijk met de Mojave, xmaxx en de Raptor👌. Natuurlijk komen de ramps ook mee😎
 
Vraagje mijn Senton 3s staat weer op de werkbank. Soms heb je zon auto waarmee je meer mee aan knutselen bent dan mee aan racen bent…

En ik vroeg mij af..

Kan ik/past het als ik de motor/esc/servo overplaatsen in een TLR Tuned Typhon roller of past dit niet.

Of kan ik beter voor een typhon mega gaan en dan motor/esc swappen. Qua prijs verschil valt het volgens mij nog wel mee.


Of kan ik beter de senton voor losse parts verkopen haha.

Ik hoor het graag van jullie.

Ja weet dat ik dan max 3s accus kan gebruiken bij die TLR stond bij toprc 4/6s accus. Dat lijkt mij niet heel handig met die blx 100 esc
 
Vraagje mijn Senton 3s staat weer op de werkbank. Soms heb je zon auto waarmee je meer mee aan knutselen bent dan mee aan racen bent…

En ik vroeg mij af..

Kan ik/past het als ik de motor/esc/servo overplaatsen in een TLR Tuned Typhon roller of past dit niet.

Of kan ik beter voor een typhon mega gaan en dan motor/esc swappen. Qua prijs verschil valt het volgens mij nog wel mee.


Of kan ik beter de senton voor losse parts verkopen haha.

Ik hoor het graag van jullie.

Ja weet dat ik dan max 3s accus kan gebruiken bij die TLR stond bij toprc 4/6s accus. Dat lijkt mij niet heel handig met die blx 100 esc
Een Typhon TLR kan 6s electronica aan dus een 3s combo moet passen.
Sleutelen hoort er een beetje bij, maar als je een 6s auto op 4s rijd bijvoorbeeld rij je ver onder wat ie aankan en beperk je de slijtage.
Als je een offroad racer wil, die 6s aankan maar ook al supersnel is op 4s heb ik mooie roller voor je😄: Reely Raptor 6s ook bekend als de FTX DR8 6s. In (zeer) goede. Mag voor een zacht prijsje weg. Bij interesse stuur me maar een DM.
image.jpg
 
Back
Top