Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Ja en wat zegt die calculator eigenlijk als je een 19t hebt??
 
Is dit de max6 met 4985 1650kv op 4s? Enig idee hoeveel km/u je daarmee ongeveer Mee haalt; rond de 50?

Yep, 4985 - Max6 - 1650kv - 20T pinion

Dit kan voor mijn gevoel wel eens aardig kloppen..

Screenshot_20200901-220627.png
 
Ok dat is meer dan ik had verwacht op 4s(y). Ik zag in een comment op youtube iemand zeggen dat de 1650kv op 4s niet goed rijdt; dat hij veel te veel amps moet trekken in tegenstelling tot 6s en daardoor alles veel te warm laat worden.
Ervaar jij dat ook dat 4s veel warmer wordt en de rijtijd erg kort is?
 
Ja en wat zegt die calculator eigenlijk als je een 19t hebt??

Screenshot_20200901-221026.png


Screenshot_20200901-221056.png


Screenshot_20200901-221125.png


Screenshot_20200901-221152.png


Screenshot_20200901-221221.png


Screenshot_20200901-221252.png

Ok dat is meer dan ik had verwacht op 4s(y). Ik zag in een comment op youtube iemand zeggen dat de 1650kv op 4s niet goed rijdt; dat hij veel te veel amps moet trekken in tegenstelling tot 6s en daardoor alles veel te warm laat worden.
Ervaar jij dat ook dat 4s veel warmer wordt en de rijtijd erg kort is?

Klopt deels.. Motor redelijk snel warm.. Runtime niet in de gaten gehouden.. Maar voor mijn gevoel niet veel minder als in mijn Typhon met stock electrics
 
Last edited:
Klopt deels.. Motor redelijk snel warm.. Runtime niet in de gaten gehouden.. Maar voor mijn gevoel niet veel minder als in mijn Typhon met stock electrics
Thanks. Ik twijfel nog steeds voor als de nieuwe 1/7 Mojave als roller komt wat erin te leggen want ik wil ook de mogelijkheid hebben om op 4s te rijden.
 
Max6 kan je ook 8s rijden?die moet ik ook een keer bestellen voor mijn exb?
Maar ja eerst dit maar eens onder controle krijgen ?
En de vraag is brengt arrma ze nog wat uit dit jaar??


Max6 kan je ook 8s rijden?die moet ik ook een keer bestellen voor mijn exb?
Maar ja eerst dit maar eens onder controle krijgen ?
En de vraag is brengt arrma ze nog wat uit dit jaar??

Top Mike ?en 94 km ? met een 19t ik had toevallig de discussie over hoe hard het gaat.
Zat redelijk in de buurt ?en hard zat ?want je krijgt het vermogen toch niet op de weg?
 
Last edited:
€ 8,56 34%OFF | Nieuwe 300 Mbps Mini Draagbare Wirless USB WiFi Repeater Netwerk WiFi Extender Range Expander Router 802.11 b/g/ n met Dual Antennes
https://a.aliexpress.com/_BPeGrg

Werken dit soort dingen eigenlijk ook voor RC??
Ik had het er met iemand over en die zei dat er een soort paaltje is die je RC signaal te versterken ?.
Klinkt geloof waardig maar kan nergens vinden?

Dus de vraag is bestaan dat wel want is niet de eerste keer dat ik hem betrap met een onzin verhaal ?
 
€ 8,56 34%OFF | Nieuwe 300 Mbps Mini Draagbare Wirless USB WiFi Repeater Netwerk WiFi Extender Range Expander Router 802.11 b/g/ n met Dual Antennes
https://a.aliexpress.com/_BPeGrg

Werken dit soort dingen eigenlijk ook voor RC??
Ik had het er met iemand over en die zei dat er een soort paaltje is die je RC signaal te versterken ?.
Klinkt geloof waardig maar kan nergens vinden?

Dus de vraag is bestaan dat wel want is niet de eerste keer dat ik hem betrap met een onzin verhaal ?

Ik geloof er niks van, werkt volgens mij alleen met een WIFI netwerk.
En ik heb zo'n WIFI versterker thuis en zoveel bereik hebben die niet. Met de Dumbo RC remote heb ik nog nooit buiten het signaalbereik gereden en gisteren toevallig nog eens gereden totdat ik de auto amper nog kon zien; gaat dus ver zat voor mij (y)
 
Die dombo gaat inderdaad bizar ver?maar blijf het een rare naam vinden ?

ik heb die flysky fs-gt5 ? maar hangt een beetje af waar ik rij? telefoon mast vinden ze niet fijn?en draadje uit doosje scheelt een hoop?

Maar hij had het over een paaltje en die wordt ok bij RC racing gebruikt dat iedereen meer bereik heeft?.
Ja geen idee of dat bestaat ?kan wel van die signaal booster die je als je handig ben op je controller kan zetten.
 
Maar hij had het over een paaltje en die wordt ok bij RC racing gebruikt dat iedereen meer bereik heeft?.

Ik heb laatst toch maar de draad van de receiver buiten de receiver box in het plastic 'paaltje/buisje' (zat bij de receiver verpakking) omhoog gezet. Had eerst dat draadje opgepropt in de receiverbox, maar dat leek me toch geen goed idee voor de ontvangst an zat aardig vol met de draden van de andere kanalen.
Misschien dat hij dat paaltje bedoelt, maar dat is gewoon een hol plastic buisje.
 
Hallo ? gezellig dat je er ook bent op het forum?en welke auto's heb jij en waar kom jij vandaan??
 
€ 8,56 34%OFF | Nieuwe 300 Mbps Mini Draagbare Wirless USB WiFi Repeater Netwerk WiFi Extender Range Expander Router 802.11 b/g/ n met Dual Antennes
https://a.aliexpress.com/_BPeGrg

Werken dit soort dingen eigenlijk ook voor RC??
Ik had het er met iemand over en die zei dat er een soort paaltje is die je RC signaal te versterken ?.
Klinkt geloof waardig maar kan nergens vinden?

Dus de vraag is bestaan dat wel want is niet de eerste keer dat ik hem betrap met een onzin verhaal ?

Met zon wifi repeater gaat dat niet werken.. Wat Jon gebruikt is een specifieke signaal versterker.. En die schijnen wel degelijk te werken..
 
Hallo ? gezellig dat je er ook bent op het forum?en welke auto's heb jij en waar kom jij vandaan??

Mijn lijstje van auto's had ik hier al opgesomd: Forum introductie Engels
Daarnaast heb ik ook nog behoorlijk wat fpv drones en boten.

Ik woon in Budel, het zuidelijkste stukje brabant
 
Toe maar dat is me nogal een lijstje ?dat zou ik ook geen 2 keer op schrijven ?.

Maar hoe hard is jou record??
 
Mijn lijstje van auto's had ik hier al opgesomd: Forum introductie Engels
Daarnaast heb ik ook nog behoorlijk wat fpv drones en boten.

Ik woon in Budel, het zuidelijkste stukje brabant
Leuk man, welkom ?

Hier auto’s en boten. Waar vaar je mee?
Heb een v-hull en een cat maar ben aan het kijken naar een rigger of hydro.
 
Mijn lijstje van auto's had ik hier al opgesomd: Forum introductie Engels
Daarnaast heb ik ook nog behoorlijk wat fpv drones en boten.

Ik woon in Budel, het zuidelijkste stukje brabant

Ik ga altijd op het militaire oefenterrein van Budel/Weert rijden (kom zelf uit Weert)! Ze hebben daar vorige week de hele week grote oefening gehad (iets van 5 keer is de brandweer moeten uitrukken?) en hebben daarna de tankbaan weer gladgestreken. Kan je nu vol gassen!
 
Toe maar dat is me nogal een lijstje ?dat zou ik ook geen 2 keer op schrijven ?.

Maar hoe hard is jou record??

224 km/u met mijn verlengde hoboa prototype (RIP) volgens mijn skyRC GPS meter.
IMG_20190827_203434.jpg


Waarschijnlijk met een langere weg en een subtielere gasvinger zat er nog wel meer in, maar dan zie ik het niet meer. Ik heb die set nu overgezet naar de limitless en gister waarschijnlijk de oorzaak gevonden waarom die vooralsnog bleef steken op 172km/u (bulletplug van mijn motor had speling en mijn bec voltage stond te hoog waardoor mijn receiver het minder goed doet) Straks eens kijken wat ie nu doet.
Ik begin binnenkort wel een build log met foto's en filmpjes.
Ik ga altijd op het militaire oefenterrein van Budel/Weert rijden (kom zelf uit Weert)! Ze hebben daar vorige week de hele week grote oefening gehad (iets van 5 keer is de brandweer moeten uitrukken?) en hebben daarna de tankbaan weer gladgestreken. Kan je nu vol gassen!

Hey buurman! Ook een leuke plek om met drones te vliegen. Ik zal mijn FG en E-revo nog maar eens afstoffen, ik heb al lang niet meer met ze gebashed.
Leuk man, welkom ?

Hier auto’s en boten. Waar vaar je mee?
Heb een v-hull en een cat maar ben aan het kijken naar een rigger of hydro.

Het nadeel van boten is dat crashes vervelend zijn, zeker als je ermee speedrunt. Ik heb al even niet gevaren omdat ik een recovery boot ben kwijtgeraakt en mijn andere nodig onderhoud nodig heeft. En zonder recovery boot ga ik het water niet op.

Ik heb een hydro (aquacraft UL-1) en een cat (TFL genesis). Mijn cat is een beetje overpowered (16kW SSS motor) die vaart nog niet zo lekker. Meeste lol heb ik toch met mijn hydro. Zodra die planeert zit je onder de 2 seconden van 20 naar 110 km/u en dat is echt een kick, extremer dan een 200km/u speedrun met een auto. Nadeel van een hydro zeker tov een v-hull is wel dat je minder vlot/spectaculair kunt sturen, het is vooral rechte lijnen met ruime bochten.
 
Last edited:
224 km/u met mijn verlengde hoboa prototype (RIP) volgens mijn skyRC GPS meter.

Het nadeel van boten is dat crashes vervelend zijn, zeker als je ermee speedrunt. Ik heb al even niet gevaren omdat ik een recovery boot ben kwijtgeraakt en mijn andere nodig onderhoud nodig heeft. En zonder recovery boot ga ik het water niet op.

Ik heb een hydro (aquacraft UL-1) en een cat (TFL genesis). Mijn cat is een beetje overpowered (16kW SSS motor) die vaart nog niet zo lekker. Meeste lol heb ik toch met mijn hydro. Zodra die planeert zit je onder de 2 seconden van 20 naar 110 km/u en dat is echt een kick, extremer dan een 200km/u speedrun met een auto. Nadeel van een hydro zeker tov een v-hull is wel dat je minder vlot/spectaculair kunt sturen, het is vooral rechte lijnen met ruime bochten.
224 is wel serieus hard met zo'n klein ding, pff da's bij 1800 km/u in een 1:1 :facepalm:

En je e-revo is een v1? Zeker veel diffs op voorraad :LOL: heb dat ding ook gehad, wat een ellende....

UL-1 staat ook op m'n lijst, tot nu toe samen met TFL Arrow en Popeye.
Zit nu bij Hydromarine.de te kijken, dat gaat geld kosten....

Maar rescue bootje staat al klaar (y)

1599228218913.png
 
Back
Top