Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Klopt!

En 9-10x zijn de bedragen op de bon op de verpakking ook anders ( lager ) als het daadwerkelijk betaalde bedrag..
Dus het risico is redelijk klein..
Maarja als je dan wel een keer steekproef ofzo hebt zou je dan flink moeten betalen???

Nope, als koper ben je daar niet verantwoordelijk voor. Je krijgt een mailtje met het verzoek je factuur te tonen. (zonder dat je weet wat de verzender op het pakket heeft gezet) Je maakt een screenshot in AliExpress en past het factuurbedrag aan naar believen. Je betaald dan wat handling fee (14Euro bij post.nl) en de btw over het bedrag wat je hebt opgegeven. Je kan een bedrag onder de 20 euro opgeven om geen btw te betalen, maar dan valt het sjoemelen toch wat op, dus ik zou bv voor een ESC 40Euro opgeven. Dan betaal je toch iets, maar niet de volle mep.
 
Dit is de eerste keer dat ik het heb ?maar Ik kreeg van de week helemaal een brief van post.nl dat ik moest aangeven wat ik besteld had?en ik weet ook al dat ik de Sjaak ben en 22 euro moet betalen.
Eerste keer van Ali express dat ik invoerrechten moet betalen over een een bestelling van 50 euro?.
Die kut Chinees had er niet opgezet wat het was?.

Maar goed ik durf een motor wel te kopen voor 50 euro bij AliExpress maar een esc gaan ik toch liever naar iets in de buurt.
Want garantie is ook wel handig ?
 
Dit is de eerste keer dat ik het heb ?maar Ik kreeg van de week helemaal een brief van post.nl dat ik moest aangeven wat ik besteld had?en ik weet ook al dat ik de Sjaak ben en 22 euro moet betalen.
Eerste keer van Ali express dat ik invoerrechten moet betalen over een een bestelling van 50 euro?.
Die kut Chinees had er niet opgezet wat het was?.

Maar goed ik durf een motor wel te kopen voor 50 euro bij AliExpress maar een esc gaan ik toch liever naar iets in de buurt.
Want garantie is ook wel handig ?

Jaa zat er zelf ook al mee...geen zin om achteraf gezeur te krijgen...
En mocht er wat mee zijn dat kan ik er tenminste ergens mee terecht haha
Well tripje naar toemen incoming ?
 
€ 64,57 49%OFF | Hobbywing Ezrun Sl 4274 Senseless 4 Polen 2200KV Hoge Frequentie Borstelloze Motor Zwart Voor 1/8 Rc Auto
https://a.aliexpress.com/_B0r2P2

Kan dit eigenlijk met een blx185 of moet ik dan weer een max6 of 8 kopen om het te laten werken??
Want ja de 11/11 komt eraan ?mocht je nog een koopje zoeken op AliExpress dan moet je die dag toeslaan.
Want als het kan dan gaat er een grote motor in ? of is dezelfde hetzelfde als de 4092 die nu er in heb zitten ?want ik snap er soms niks van ?

En het schiet lekker op ? ben verder dan op de foto ?maar dan zie je dat midden diff ding niet zo goed meer.

Nou dit het weer niet echt mee ?maar binnenkort de boel weer onveilig maken in Utrecht??

IMG_20201031_134605.jpg
 
€ 64,57 49%OFF | Hobbywing Ezrun Sl 4274 Senseless 4 Polen 2200KV Hoge Frequentie Borstelloze Motor Zwart Voor 1/8 Rc Auto
https://a.aliexpress.com/_B0r2P2

Kan dit eigenlijk met een blx185 of moet ik dan weer een max6 of 8 kopen om het te laten werken??
Want ja de 11/11 komt eraan ?mocht je nog een koopje zoeken op AliExpress dan moet je die dag toeslaan.
Want als het kan dan gaat er een grote motor in ? of is dezelfde hetzelfde als de 4092 die nu er in heb zitten ?want ik snap er soms niks van ?

En het schiet lekker op ? ben verder dan op de foto ?maar dan zie je dat midden diff ding niet zo goed meer.

Nou dit het weer niet echt mee ?maar binnenkort de boel weer onveilig maken in Utrecht??
Mooi chassis hoor, jouw kerstbonus is alweer op ;)
Die motor kan prima met de BLX185, zitten alleen wel andere connectoren op. Die gaan direct in de regelaar.
 
Want als het kan dan gaat er een grote motor in ? of is dezelfde hetzelfde als de 4092 die nu er in heb zitten ?want ik snap er soms niks van ?
Een 4092 is feitelijk een grotere motor dan een 4274, 42 is een 40 met koelribben dus ze hebben dezelfde diameter. De 4274 is 18 mm korter en daardoor heeft ie (mits je 4092 volledig gevuld is) wat minder wendingen en daarmee een hoger kv en lager vermogen. 4092 gaan meestal tot 4200W en 4274 maar tot 3000.

De Ezrun is top quali met een hoge efficiencie en blijft iets koeler met zijn ribben. Daarnaast is 2200kv op 6S is zonder twijfel de 1/8 6S sweetspot. Dus je zal er zeker niet op achteruit gaan.
 
Ok ik denk het wordt een cursus solderen ?maar het hele feest gaat weer niet door ?

maar wat is dan een grotere motor want iedere keer als ik wat zie of denk dan is de 4092 toch weer groter ?en wil het ook niet meteen weer zo overdrijven als bij mijn exb ?
 
Ok ik denk het wordt een cursus solderen ?maar het hele feest gaat weer niet door ?

maar wat is dan een grotere motor want iedere keer als ik wat zie of denk dan is de 4092 toch weer groter ?en wil het ook niet meteen weer zo overdrijven als bij mijn exb ?
Haha, het moet ook altijd groter :LOL:
Wat is er mis met de blx2050? Of ga je speed runs doen?
 
Ik heb nog nooit een blx2050 gehad?dus ik kan het niet vertellen of daar wat mis mee is.
Ben toen meteen voor de 4092 gegaan ?

Maar goed ik heb het beestje weer wat zwaarder gemaakt ?want het chassis is al 112gram zwaarder dan de standaard.
En dan die exb Ackermann erbij en die dingen om de midden diff tellen ook weer op bij het totaal plaatje.
Een iets zwaarder motortje omdat weer te compenseren leek mij wel een goed idee ? maar zoek dus iedere keer dezelfde motor uit?want dat begrijp ik nog steeds niet.

Ik dacht juist dat die 4274 echt dikker was?maar kan de plaatjes met afmetingen nergens meer vinden ?
Kijk deze moet volgens mij ook passen maar is weer te veel van goede ?

€ 65,72 32%OFF | Rocket 4585 1580KV Sensorless Borstelloze Motor Voor X-MAXX Hpi 1/7 1/8 Rc Auto Vrachtwagen Voertuig Suv Rc Auto
https://a.aliexpress.com/_B1zbz2
Een TP4070CM is een grotere motor (eigenlijk een 40107) of een 5694, maar beide wil je je esc niet aandoen.
Die tp motors zijn net even te duur voor het mooie ?maar die andere is mooie prijs.
Maar hoe bedoel je dat van je esc?
Die wordt dan te heet??
Want ja als er ook een andere esc in moet hoeft het even niet
 
€ 65,72 32%OFF | Rocket 4585 1580KV Sensorless Borstelloze Motor Voor X-MAXX Hpi 1/7 1/8 Rc Auto Vrachtwagen Voertuig Suv Rc Auto
https://a.aliexpress.com/_B1zbz2

Die tp motors zijn net even te duur voor het mooie ?maar die andere is mooie prijs.
Maar hoe bedoel je dat van je esc?
Die wordt dan te heet??
Want ja als er ook een andere esc in moet hoeft het even niet

Die 4585 is fysiek 'dikker' maar niet dikker in power.(3600Watt) Hij blijft wat koeler omdat ie wat meer oppervlakte heeft. Alles draait om watts en zoals ik al zei zit je 4092 waarschijnlijk op 4200Watt.

De limiet van je esc is ~4600Watt (185A*25.2V) en daar wil je onder blijven.

Misschien is het slim om je motor te houden en 1 of 2 tanden kleinere pinion er op te zetten
 
?nou een kleinere pinion is natuurlijk vloeken in de kerk ?
Heb nu een 18t en dat is prima??ook geen probleem met temperatuur.

Maar ik denk omdat alles in de uitverkoop gaat en een grotere motor op de kop tikken voor een prikkie ?leek mij wel een goed idee.
Laat het wel bij deze en kijk wel even hoe hij het doet als hij klaar is.

https://badtouchbreakers.com/collec...s/m2c-3327-arrma-pillow-ball-insertion-wrench
Heb trouwens deze een tijdje geleden besteld met deze
https://badtouchbreakers.com/collec...s/m2c-3055-arrma-pillar-ball-retainer-nut-kit
En gisteren dan voor het eerst gebruikt ?en die dingen erin gedraaid.?echt een top ding.

Eerlijk gezegd had ik het niet verwacht dat het mij zou helpen ??want wat kan je klote om die dingen er recht in te draaien.
Ik heb al een paar van die stuur blokken scheef gedraaid ?links mag wel een keer stuk gaan ?
Dus al lopen jullie daar ook zo mee te kloten echt een handige tool
 
Niets vermoedend kocht mijn vrouw twee speelgoed RC autootjes voor onze zoontjes, de kids en ik waren direct verslaafd! Voor rij-inspiratie wat gaan zoeken op youtube en zo de gave ”basher” filmpjes gezien. Dat wilde wij ook! Ik ben gaan kijken voor “serieuzer” spul waarmee je lekker buiten kan knallen. Uiteindelijk uitgekomen bij Arrma Granite 4x4 3S BLX v3 een mooi “entry point” in de hobby. Sinds dit weekend maken wij de parkjes in Amstelveen onveilig, wat een heerlijke auto!
 
Heyyy welkom op het forum ?een maatje van mij heeft er ook een maar dan de V2 uitvoering nog echt een leuk ding om mee te rijden ?
 
Niets vermoedend kocht mijn vrouw twee speelgoed RC autootjes voor onze zoontjes, de kids en ik waren direct verslaafd! Voor rij-inspiratie wat gaan zoeken op youtube en zo de gave ”basher” filmpjes gezien. Dat wilde wij ook! Ik ben gaan kijken voor “serieuzer” spul waarmee je lekker buiten kan knallen. Uiteindelijk uitgekomen bij Arrma Granite 4x4 3S BLX v3 een mooi “entry point” in de hobby. Sinds dit weekend maken wij de parkjes in Amstelveen onveilig, wat een heerlijke auto!
Hi welkom,

ja zo begint dat. En voor je het weet heb je 4 auto's, 3 boten, 2 laders, 10 lipo's, 4 batsafes, gereedschap, heel veel onderdelen en te weinig ruimte :ROFLMAO:
Fantastische hobby dit!
 
Last edited:
Welkom
Het is zeker een mooie hobby , maar een knappe plek om te rijden in de buurt blijft moeilijk te vinden!
 
€ 31,16 | 1/8th Monster Truck 3.8 "Beadlock Wielen (2 Stuks) fit Pro-Lijn 40Serie Voor Hpi Racing Savage 4.6 5.9
https://a.aliexpress.com/_BUCj4I

Nou kom ik deze tegen en geen idee of het past zal wel niet en hoeft ook niet.
Maar weet iemand misschien waar je andere velgen kan kopen voor een kraton en een typhon.
Want wil graag wat anders maar geen idee welke ik dan moet hebben ?of is dat er weer niet voor arrma?
 
Back
Top