Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Ja past prima maar ik moet dan 2 gaten bij boren en er zit er al 1 en zoals je ziet is het erg dichtbij allemaal en wordt zo'n gaten kaas.

Weet niet of dat dus uit maakt voor de sterkte van je chassis??
Moet ff goed uit meten want dit is gewoon op het oog gedaan.
Ben niet zo'n fan van boren of zagen want wat er af is komt ook nooit meer terug 😉
Zie ik het goed dat enkel de gaten aan de rechterkant niet overeen komen? Kan je de ingreep dan niet beperken tot 1 extra gat voor de uiterst rechtse opening?
Ja heb het op het oog gedaan achter komt het niet goed over😂maar die 4 gaten passen perfect. Gaat om die voorste 2 waar ik me zorgen over maak
 
Weet iemand eigenlijk wat precies het verschil is?

Screenshot_20210110-150721.jpg


Screenshot_20210110-150730.jpg
 
Ik heb wat leuke spulletjes voor mijn typhon die een vaste plek zoeken 😉zal mijn benieuwen die 4585 motor 😎

Maar in de categorie domme vragen 🙈want ik snap die tabellen echt niet als ik het google 🙈
Hier komt hij dan welke voor heb je nodig om M4 gat te boren??
Ik ben dat boortje kwijt 😡en moet hem dus bestellen 🤷maar ik wordt er niet wijs uit.🤷en het is iets voor mij om 3x de verkeerde te bestellen.

IMG_20210110_200521.jpg


IMG_20210111_171202.jpg


IMG_20210111_171128.jpg
 
Topper ik ga wel even een setje bestellen want is toch wel handig 👍
 
Ik heb een vraagje... er zit bij mijn o8s veel speling op de onderarm van mijn rechter voorwiel. Ik kan geen video's downloaden dus heb 2 foto's om de speling te laten zien.

Wie weet wat het probleem is en hoe ik het kan maken?

20210114_031807.jpg


20210114_031812.jpg
 
Ik heb een vraagje... er zit bij mijn o8s veel speling op de onderarm van mijn rechter voorwiel. Ik kan geen video's downloaden dus heb 2 foto's om de speling te laten zien.

Wie weet wat het probleem is en hoe ik het kan maken?

View attachment 119940

View attachment 119941

Hoi Speeddevil,

Ik kan het uit je foto's moeilijk opmaken, bedoel je speling op de draaibeweging of speling op de "steering knuckle" zelf?

Als je steering knuckle wat los zit, neem dan eens een grote inbus en draai de bovenste zwarte moer eens aan die tegen het kogelgewricht drukt. Deze komt vaak vanzelf los. Ook niet te vast want dan gaat je stuurinrichting slepen, beetje op gevoel. Als het daaraan ligt, met wat teflon-tape rond de schroefdraad blijft ie al een pak beter zitten. (lees veel teflon !!) Er bestaan ook alternatieve "hub nuts" waarbij het laatste stukje schroefdraad vervangen is door een verdikking zodat die beter blijven zitten. Zal eens achter het merk zoeken.

Als de er speling zit op de stuurbeweging zelf, de stock spektrum-servo laat soms beetje speling toe, die servo is ook een beetje ondermaats voor die zware 8S.
 
Hoi Speeddevil,

Ik kan het uit je foto's moeilijk opmaken, bedoel je speling op de draaibeweging of speling op de "steering knuckle" zelf?

Als je steering knuckle wat los zit, neem dan eens een grote inbus en draai de bovenste zwarte moer eens aan die tegen het kogelgewricht drukt. Deze komt vaak vanzelf los. Ook niet te vast want dan gaat je stuurinrichting slepen, beetje op gevoel. Als het daaraan ligt, met wat teflon-tape rond de schroefdraad blijft ie al een pak beter zitten. (lees veel teflon !!) Er bestaan ook alternatieve "hub nuts" waarbij het laatste stukje schroefdraad vervangen is door een verdikking zodat die beter blijven zitten. Zal eens achter het merk zoeken.

Als de er speling zit op de stuurbeweging zelf, de stock spektrum-servo laat soms beetje speling toe, die servo is ook een beetje ondermaats voor die zware 8S.
Dank je wel voor je reactie. Het is de steering knuckel zelf ja. Ik heb de bout van de knuckel aangedraaid en die zit vast.
Ik zal die grote zwarte bout eens aandraaien.
 
Zwarte bout aandraaien???

Het schijnt nogal een probleem te zijn dat die dingen de hele tijd los draaien.
Er zijn trouwens filmpjes op YouTube hoe je dat het bestemoet doen👍en die tool van m2c is ook echt top en kan ik aanraden 👍
Om die dingen aan te draaien 👌want ik ben al een aantal keer scheef gegaan met erin draaien 😭kan je meteen kijken naar die pivot ball dingen van m2c want die draaien zichzelf vast.

Kom even niet op de namen van die dingen 😂is nog vroeg 😉maar kijk maar ff bij m2c👌

En hoe gaat het verder met jou monster?
Ben je al ergens tegenaan gereden??
 
Nu heb ik deze schroef die dol is😭 heeft iemand misschien een idee wat ik daar het beste tegen kan doen🤷 want ik dacht het op te lossen met een langere schroef maar 22mm is te lang en 20mm pakt hij niet 😭

IMG_20210109_195626__01.jpg
 
2BD02869-9DF7-4C0C-B59D-CDF3C7B50EB4.jpeg
78D66257-782A-4C1A-9A99-9EA9DDCA5F7B.jpeg


mijn skin vorige week erop geplakt.
Daarna wezen crossen op het cadettenkamp bij Breda.

Toch wel leuk om tijdens een jump die aap op je af te zien komen.

Na 2x 6S leeg te hebben gereden naar huis gegaan.
Schoonspuiten met water en mud-off en dan droogblazen met de compressor. WD40 erop en in de kast.

Motor was losgetrild, zo de schade eens opmaken.
 
View attachment 120371View attachment 120372

mijn skin vorige week erop geplakt.
Daarna wezen crossen op het cadettenkamp bij Breda.

Toch wel leuk om tijdens een jump die aap op je af te zien komen.

Na 2x 6S leeg te hebben gereden naar huis gegaan.
Schoonspuiten met water en mud-off en dan droogblazen met de compressor. WD40 erop en in de kast.

Motor was losgetrild, zo de schade eens opmaken.
Mooie plaatjes!! :love:
Ik heb bij de mijne het uiteinde van de motor wat gestut met hard verpakkingsmateriaal tussen motor en chassis, om wat van de klappen mee op te vangen.
Ik heb er al gezien die de spleet onder de motor volspuiten met silicone, maar heb geen zin om dat achteraf op te kuisen. ;)
 
Dat is een goede, zal de motor klem zetten om de klappen op te vangen.

schade verder viel mee. Stickers laten los, that’s all.

De Ali express veringen achter hebben het ook goed gehouden. De originele spring cups zijn na 4 maanden nog niet binnen.

876CDEB0-7BF7-466E-8650-F545308E22FC.jpeg
820FF182-DBF7-47B4-9029-3C6244BA09E1.jpeg
C74578BA-C8BF-47A9-ADDD-662CB2C197E3.jpeg
084328CF-C199-4C0A-AA46-892AE75E33E1.jpeg
D22B8699-419F-449F-A2A4-7F71F5582101.jpeg
 
Ziet er goed uit😎man die skin🤙
Dacht even na sticker last los en daar bedoel je die skin mee.
Maar zijn je vleugels 😂die zijn er bij mijn ook al af 😞.

Die veren heb ik ook op mijn nieuwe autootje zitten en heb ik een tijdje gebruikt op mijn typhon 😎 nooit problemen mee gehad.👌
Alleen dat ze 10mm langer zijn dan de typhon maten en dat zorgde voor dat hij top zwaar werd en de hele tijd om rolde.

IMG_20201219_211142.jpg
 
Je zou een stuk rubber of schuim kunnen gebruiken, niet alleen onder de motor, maar ook bijvoorbeeld onder de accu. Het lijkt me dat dat klappen veel beter opvangt dan plastic of metaal
 
Je zou een stuk rubber of schuim kunnen gebruiken, niet alleen onder de motor, maar ook bijvoorbeeld onder de accu. Het lijkt me dat dat klappen veel beter opvangt dan plastic of metaal
Ik gooi er altijd van die antislipmatjes in

 
Back
Top