Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Een E-Revo V1 op 6s? Zeker veel diffs op voorraad 🤪😂
Heb ook zo’n ding gehad, echt na elke 2 lipo’s de diffs kapot
Het is een V1 ja, maar geen problemen met de diffs eigenlijk. Front diff een keer vervangen.
Ik heb hem destijds als roller gekocht en heeft dus nooit met de originele esc/motor/wielen gereden. Ik kan me niet herrineren dat er ooit meer dan 2000kv op heeft gelegen en max een 22T pinion. Dus diffs hebben nooit een zware versnelling op hun dak gehad.

Die plastic driveshafts zijn wel echt waardeloos. Na alle 4 zeker 2x vervangen te hebben, heb ik er staal opgelegd en sinds dien geen problemen meer.
 
Molshopen genoeg op dit moment, maar een dikke ramp zou niet verkeerd zijn inderdaad. De komende tijd is speedrunnen toch niet echt mogelijk. Ik was al van plan om dit weekend met mijn erevo op het gras door dronepoortjes te gaan crossen. Met nieuwe slipkoppelplaatjes, een max5 en een 4082-1900kv op 6S gaat ie weer als een tierelier.

Iets verderop in de tuin ligt ook nog mn short course track. (Dit zijn 5 jaar oude foto's) Nu staat er minstens een meter onkruid op, bijhouden is echt een kriem...

View attachment 122985

View attachment 122986

Ik moet eigenlijk mijn projectje MulcherTank maar eens afmaken, dan kan ik mn baantje tenminste op een leuke manier vrijmaken:
View attachment 122987View attachment 122988

Maar prio's liggen elders. Een mooi rampje maken is nog wel te doen denk ik
Wauw 😎 hoe groot is die achtertuin van jou wel niet 🤙 lekker bezig hoor 😎
 
Hoi, ik heb me hier al voorgesteld maar wil dat graag ook hier even doen in het Nederlands.
Ik ben nu iets meer dan een jaar bezig met RC (en het lezen van dit forum). Het begon met een Reely Bulldog (Conrad) als een verjaardag cadeau voor mijn zoon die 9 jaar werd in 2019. We hebben veel plezier gehad met die auto maar hij ging bijna altijd stuk tijdens het rijden. Toen het maart 2020 werd hebben we besloten dat het tijd was geworden voor een betere auto. Eerst wilden we een Traxxas kopen maar gingen ook informeren naar andere merken. Zo zijn we uitgekomen bij Arrma met hun leuke lineup. Na een hoop research en vergelijkingen hebben we de Kraton 4s aangeschaft. Met deze auto zijn we nog steeds heel tevreden (na enkele upgrades), maar het zou leuker zijn als ik samen met mijn zoon kan rijden. Daarom heb ik voor mezelf een tweedehands Mojave aangeschaft. Beide auto's hebben nu 3.8" wielen omdat we vooral door de bossen rijden en daarvoor grote wielen nodig hebben. Daarnaast hebben ze allebei een lading upgrades zodat de auto's beter voldoen aan onze rijstijl door de bossen, vooral over grote obstakels en nooit springen.
IMG_20200818_170157.jpg

IMG_20200818_170204.jpg

IMG_20200818_170209.jpg

IMG_20200818_170252.jpg


Voor de geïnteresseerden heb ik ook nog een RC build log gemaakt over de Mojave.
Groeten uit Enschede!
 
Ik heb gewoon siliconen lijm van de gamma gebruikt om mijn body te versterken. Ik heb barsten waardoor die bijna in 2en ligt, en die is nog 'bruikbaar'.
Ik heb ook gehoord dat het heel erg helpt om de gaastape eerst vast te maken met een lijmpistool. Dan drijft het niet naar boven, en blijft het beter zitten.
 
Bijna 4 ha, grootste deel is wel bos ;)
Wauw😍dat meen je niet wat goed zeg 😎kijk hem even de nate droom in zijn achtertuin hebben liggen 👍echt super man.
Jij kan gewoon lekker bashen in je tuin 🤙te gek

Maar ik ben ervoor en JvG zit vol goede ideeën 👍is wel ver maar arrma forum evenementen ik ben ervoor 😎super gezellig 👍

Ik vroeg me af of er nog een alternatief is voor Shoe Goo daar dit lastig te krijgen is en best duur. Ik heb nu wel Shoe GooP gekocht, zwart :-S dus dat wil ik gaan proberen op de Granite body. Maar zwart zal niet zo handig zijn denk ik
Heyy hallo 🙋 en welkom op het forum 😎 en aardig wat auto's 🤙en welke combinatie ga je in jou mojave exb gooien??
Maar lekker uit de buurt want kom zelf uit de buurt van Alkmaar 😉.
Maar die plek in bij Utrecht is de moeite waard 🤙ken het probleem van geen plek kunnen vinden 😞.

Ben toevallig ook met body's bezig en shop goo😉 want het is in Nederland moeilijk te krijgen.
In Duitsland is het goed te krijgen maar ja duur 😞
Zat ook te kijken of het anders kan met misschien een rubber spray of zo met gaas band🤷?

Ik had niet goed gekeken en per ongeluk van de week shoe goo 2 besteld en was ook nog een kleine tube.🙈
Die is wel gewoon te krijgen in Nederland maar je hebt 2 tubes nodig of een tube van 110 ml. Om een hele body in te smeren
Geen idee of het net zo goed is als shoo goo maar ik denk dat deze minder schadelijk is voor jezelf 😉 want de damp die van shoo goo af komt is niet gezond 😷zelfs met masker 😷en hier geen last van gehad.
Hoi, ik heb me hier al voorgesteld maar wil dat graag ook hier even doen in het Nederlands.
Ik ben nu iets meer dan een jaar bezig met RC (en het lezen van dit forum). Het begon met een Reely Bulldog (Conrad) als een verjaardag cadeau voor mijn zoon die 9 jaar werd in 2019. We hebben veel plezier gehad met die auto maar hij ging bijna altijd stuk tijdens het rijden. Toen het maart 2020 werd hebben we besloten dat het tijd was geworden voor een betere auto. Eerst wilden we een Traxxas kopen maar gingen ook informeren naar andere merken. Zo zijn we uitgekomen bij Arrma met hun leuke lineup. Na een hoop research en vergelijkingen hebben we de Kraton 4s aangeschaft. Met deze auto zijn we nog steeds heel tevreden (na enkele upgrades), maar het zou leuker zijn als ik samen met mijn zoon kan rijden. Daarom heb ik voor mezelf een tweedehands Mojave aangeschaft. Beide auto's hebben nu 3.8" wielen omdat we vooral door de bossen rijden en daarvoor grote wielen nodig hebben. Daarnaast hebben ze allebei een lading upgrades zodat de auto's beter voldoen aan onze rijstijl door de bossen, vooral over grote obstakels en nooit springen.
View attachment 123167
View attachment 123168
View attachment 123169
View attachment 123170

Voor de geïnteresseerden heb ik ook nog een RC build log gemaakt over de Mojave.
Groeten uit Enschede!
Welkom op het forum 🤙en jij je hebt ook goede smaak 😎en leuk dat je het met je zoon kan doen 👍
JvG heeft het ook geprobeerd met zijn dochters 😂maar goed die spelen toch liever met poppen 😂
Ik zit ook zwaar te kijken naar een mojave 🤙als die Frankenstein niks is en voor geen meter rijdt.
Wil ik hem ombouwen naar een swb mojave🤙
IMG_20210123_142615.jpg
of moet ik het dan een senton noemen 🤷??

Ik heb gewoon siliconen lijm van de gamma gebruikt om mijn body te versterken. Ik heb barsten waardoor die bijna in 2en ligt, en die is nog 'bruikbaar'.
Ik heb ook gehoord dat het heel erg helpt om de gaastape eerst vast te maken met een lijmpistool. Dan drijft het niet naar boven, en blijft het beter zitten.
Klopt helemaal even je gaas band vast lijmen met warme lijm 👍 dat is een wereld van verschil en blijft het goed op zijn plek zitten.
Maar je moet gaas bant ook niet overlappen met elkaar dan plakt het goed aan je body😉anders laat het los maar die warme lijm zou ik zeker doen 👍
 
Hallo iedereen,

Ik ben Cyril uit Amsterdam. Ik ben 'n 8 jr geleden met RC begonnen met een Summit 1/16. Momenteel heb ik een Rustler,Slash 1/10 en 1/16, La trax Rally, Trx4, Granite, Tenacity DB Pro en een Emaxx roller. Ohja en nog een 1/16 duitse Tiger 1 tank :) Een aantal daarvan ga ik wegdoen..

Ik ben wel tevreden met de stock Granite, dat werkt goed behalve dat ik hier en daar een bandje verlies, maar dat is blijkbaar een Arrma kwaaltje :). Ik wacht momenteel met spanning op mijn Mojave EXB en kwam ook een Axial Yeti XL tegen die ik nog moet ophalen.

Niet zoveel plekjes in de buurt, ik ga laatste tijd naar Strand IJburg, dat is gesloten momenteel maar er is nog een beetje plek. Wellicht dat ik die plek in Utrecht ga proberen ;-)

Ik heb al vanalles gelezen, bedankt voor de tips!

Ik vroeg me af of er nog een alternatief is voor Shoe Goo daar dit lastig te krijgen is en best duur. Ik heb nu wel Shoe GooP gekocht, zwart :-S dus dat wil ik gaan proberen op de Granite body. Maar zwart zal niet zo handig zijn denk ik.

Ik vraag ik me af of ik de EXB diffs ook moet shimmen of dat het ok zou moeten zijn met de nieuwe diffs.
Dit werkt ook prima. Smeert iets minder lekker dan shoe goo maar geen chemische dampen. Na een half uur boven de shoe goo hangen wordt je echt misselijk!

1611952963104.png
 
Bij de Gamma: ik heb Gamma Tesa glasvezeltape en Bizon Rubber Seal (starterskit) gebruikt; kwast bij dus lekker makkelijk aan te brengen. Voelt stevig aan maar toch nog enige flexibiliteit. In mijn build thread zie je hoe het eruit ziet (zwart). Heb twee lagen gebruikt. Goed (24 uur) laten drogen.
 
Weet iemand misschien een vervanging voor de antenne buis voor de zender box ??
Ik dacht handig te zijn en gewoon wat te bestellen maar dat buisjes is dus dikker😡en die buisjes van arrma zijn al maanden uitverkocht.
 
Weet iemand misschien een vervanging voor de antenne buis voor de zender box ??
Ik dacht handig te zijn en gewoon wat te bestellen maar dat buisjes is dus dikker😡en die buisjes van arrma zijn al maanden uitverkocht.
ff met je hobbymesje dat buisje aan het einde wat dunner maken, net als MacGyver ;)
 
Last edited:
Back
Top