Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
[
Je kan in de instellingen van de esc instellen bij welk voltage de auto wordt stopgezet; dan is een alarm niet nodig. Net voor het bereiken van dat punt merk je al dat het vermogen flink wordt teruggeschroefd, dan kan je meestal nog heel klein stukje rijden (100 meter of zoiets). Je krijgt vanzelf vrij snel een idee hoe lang je ongeveer kan rijden op een accu.😉
Weet jij toevallig hoe dat zit net die standen op je max6 ? Welke stand welke voltage is
Want ik ga. Nu naar de 7% op mijn batterijen voor lvc ingaat😰 vindt ik wat aan de lage kant. Of maakt dat niet uit?

Ahaa dus goed kijken naar hoe de auto reageert dus 😜

Super thks

Jah weer wat wijzer geworden zo 😀
Valt allemaal wel mee hoor 😉want ik kan het ook 🤣🤣
 
Weet jij toevallig hoe dat zit net die standen op je max6 ? Welke stand welke voltage is
Want ik ga. Nu naar de 7% op mijn batterijen voor lvc ingaat😰 vindt ik wat aan de lage kant. Of maakt dat niet uit?
Ik heb een Max6 klaarliggen om de Quicrun te vervangen en heb net even in de manual gekeken.
LVC is hoofdmenu 3, waarbij setting 3.1 Disabled is (niet doen!), 3.2 is low, 3.3 Auto (zal wel medium zijn) en 3.4 high.
Misschien dat die van jou op 3.2 staat?
Hoe beter (de discharge van) je lipo, des te eerder zal deze bij goed gas geven even LVC aanraken, waarna de lipo zich bij gas los even een beetje herstelt. Dus hoe beter je lipo (discharge) hoe lager je je LVC in principe kunt zetten.
Ik weet niet of je weet welk voltage je cellen hebben na rijden; ik probeer geen enkele cel onder de 3.7v te krijgen. Hoe lager daaronder des te korter wordt de levensduur van je lipo.
Bij mijn eerste lipo dacht ik dat je hem paar keer goed leeg moest rijden zoals bij je Ipad of Iphone om geen luie accu te krijgen en naar 3.0v gereden (1 cell zat op 2.98v)🤷‍♂️, die lipo balanceerde steeds langzamer en begon om gegeven moment ook te zwellen; is een tijdje geleden naar de hemel gegaan😂.
 
[
Weet jij toevallig hoe dat zit net die standen op je max6 ? Welke stand welke voltage is
Want ik ga. Nu naar de 7% op mijn batterijen voor lvc ingaat😰 vindt ik wat aan de lage kant. Of maakt dat niet uit?


Valt allemaal wel mee hoor 😉want ik kan het ook 🤣🤣
Op standje medium zitten mijn lipo’s op 3,4/3,5 volt als ik weer thuis ben, voltage checker geeft dan 4% op.
7% zou wel eens high kunnen zijn.
 
Topper want ik wordt niet wijs wat welke stand is 🙈 maar zal vanavond even kijken waar hij op staat 🤓is ook zo'n gedoe om dat apparaat aan te sluiten op dat ding.
Kan er zo lekker bij met me vingers 🤣🤣

Maar ik dacht juist dat 7% veelste laag was 🙈nou lukt het niet heel vaak om een setje leeg te rijden 🤣🤣
Probeer wel een beetje zuinig om te gaan met mijn batterijen.
Heb gelukkig daar nog geen last van gehad.
Heb dan alleen mijn ventilators nog over de balance port lopen en dan wordt het aan de krappe kant..

Dat is ook het enige waarvoor ik dan bang ben is dat hij een keer in de brand 🔥 vliegt 🔥en dat het 100 meter verder op gebeurt en je te laat ben als je aan komt en totaal buiten adem 🥵😂 niks meer kan doen 😭
 
Het probleem met LVC is voltage sag. Je batterij voltage gaat niet alleen omlaag omdat je stroom verbruikt, maar ook omdat je (veel) stroom verbuikt. Als ik met een speedrun 4 tellen 500A uit de batterij trek, gaan de cellen meteen richting de 3.0V. Dat betekend niet dat de batterij dan ook zo leeg is. 5 min later klimmen ze weer omhoog naar 3.8V. En dan is het prima. Wat je niet wil is je cellen onder de 3.2V door continue lage belasting, want dan zijn ze echt zo leeg en gaat het de cell schaden.

Dus tegen alle gevoel in. Als je altijd veel lomp gas geeft, mag je de LVC best laag zetten. Ben je een rustige bestuurder kun je het beter zo hoog mogelijk laten.
 
Heb die van mij gewoon via de receiver (6v) en die klinken al alsof er een drone in mijn auto zit😂. Direct van de lipo (3s?) dan zal ie wel bijna opstijgen, niet? 😂😂
🤣🤣Het was even zoeken maar deze zijn echt het beste 🤘€ 5,26 10%OFF | Voor Avc 4028 12V 1A DBTB0428B2G High-Speed Server Fans 40*40*28Mm Dual Bal lager 4-Wire 4pin Pwm
https://a.aliexpress.com/_uQrBHu
Deze maken een hoop herrie 🤣maar wel lekker cool.

Het probleem met LVC is voltage sag. Je batterij voltage gaat niet alleen omlaag omdat je stroom verbruikt, maar ook omdat je (veel) stroom verbuikt. Als ik met een speedrun 4 tellen 500A uit de batterij trek, gaan de cellen meteen richting de 3.0V. Dat betekend niet dat de batterij dan ook zo leeg is. 5 min later klimmen ze weer omhoog naar 3.8V. En dan is het prima. Wat je niet wil is je cellen onder de 3.2V door continue lage belasting, want dan zijn ze echt zo leeg en gaat het de cell schaden.

Dus tegen alle gevoel in. Als je altijd veel lomp gas geeft, mag je de LVC best laag zetten. Ben je een rustige bestuurder kun je het beter zo hoog mogelijk laten.
Nou vol gas is alles 🤣🤣🤣bedankt voor de tip👍
 
🤣🤣Het was even zoeken maar deze zijn echt het beste 🤘€ 5,26 10%OFF | Voor Avc 4028 12V 1A DBTB0428B2G High-Speed Server Fans 40*40*28Mm Dual Bal lager 4-Wire 4pin Pwm
https://a.aliexpress.com/_uQrBHu
Deze maken een hoop herrie 🤣maar wel lekker cool.

Nou vol gas is alles 🤣🤣🤣bedankt voor de tip👍
Ja jouw lvc moet heel hoog staan haha.

Beetje techno babbel: capaciteit en voltage hebben geen linear verband, onder de 3.7 volt gaat het heel hard. Deze tabel is wel handig:







D06413B9-551D-4120-B56A-A26FF0FDAC8C.jpeg
 
Voor degenen die nog niet al het vakantiegeld hebben opgemaakt ... :ROFLMAO:
Conrad heeft de Reely Raptor afgeprijsd naar EUR 349 thuis afgeleverd.
Is identiek aan de FTX DR8, alleen heeft de Raptor de servo plat liggen en de DR8 'gewoon' staan.
Enige nadeel is dat er, voor zover ik weet, bij de Raptor geen schematische tekeningen 'Exploded Views' met onderdelennummer bijzit, maar mocht je die van de DR8 willen hebben, die heb ik voor je, net als een overzicht van de onderdelen(artikel)nummers DR8 versus Raptor: sommige onderdelen zijn goedkoper onder de Reely Raptor vlag en andere onder FTX DR8 vlag;)).
https://www.conrad.nl/p/reely-raptor-6s-brushless-18-rc-auto-elektro-buggy-4wd-rtr-24-ghz-1688017
 
Voor degenen die nog niet al het vakantiegeld hebben opgemaakt ... :ROFLMAO:
Conrad heeft de Reely Raptor afgeprijsd naar EUR 349 thuis afgeleverd.
Is identiek aan de FTX DR8, alleen heeft de Raptor de servo plat liggen en de DR8 'gewoon' staan.
Enige nadeel is dat er, voor zover ik weet, bij de Raptor geen schematische tekeningen 'Exploded Views' met onderdelennummer bijzit, maar mocht je die van de DR8 willen hebben, die heb ik voor je, net als een overzicht van de onderdelen(artikel)nummers DR8 versus Raptor: sommige onderdelen zijn goedkoper onder de Reely Raptor vlag en andere onder FTX DR8 vlag;)).
https://www.conrad.nl/p/reely-raptor-6s-brushless-18-rc-auto-elektro-buggy-4wd-rtr-24-ghz-1688017
mooie tip, voor de moment zelfs aan 288,43 euro
1630404982433.png
 
Damn, daar kan ik spijtig genoeg niet buiten :p
Iemand soms ervaring met Conrad?
Ik heb er nog nooit besteld.
Ja, een paar reserve onderdelen van de Raptor voor in de DR8, maar heb ik nog steeds in de reservebak liggen👍. Conrad levert snel.
Het kriebelt nu wel om een de Raptor te bestellen, bij MCM Racing (België) kost de FTX DR8 euro 440, dus dan is deze Raptor versie bijna euro 100 goedkoper). De banden passen trouwens ook perfect op de Mojave (en UDR mocht iemand die hebben).👍
 
Zag ook foto's voorbij komen maar kon hem nergens vinden 🤷 en toen zeiden ze dat hij op toemen stond.
Ja begrijp het idee er ook niet zo van🤔 typhon was prima zoals hij volgens mijn was.
 
Ik denk dat ik nogal buiten jullie leeftijdsgroep val 😂, maar bedankt.

Trouwens, we zijn druk bezig met een verhuizing! Mag ik nog wel in deze thread als ik niet in Nederland woon? 🙃
 
Back
Top