Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Hallo!

Na 25 jaar ben ik weer in de RC wereld terecht gekomen (ben 40) en ben nu de blije bezitter van een kraton 6s EXB . Ik woon in regio Zoetermeer, zijn er misschien meer die in de omgeving wonen en af en toe beetje zin hebben in beetje offroaden? alleen word het beetje saai op gegeven moment 😉
 
Goedenavond!

Net nieuw binnen de RC hobby, dus niet overal handig in. Met name elektronica en solderen..
Is er iemand hier in de buurt van Tilburg/Waalwijk die voor mij EC5 connectoren op mijn LiPo's kan solderen. Zelf geprobeerd, maar weinig succes.
Zit nu nog te kloten met deans naar EC5 verlopen, maar vertrouw dat niet zo.

Bedankt!!
 
Last edited:
Hallo!

Na 25 jaar ben ik weer in de RC wereld terecht gekomen (ben 40) en ben nu de blije bezitter van een kraton 6s EXB . Ik woon in regio Zoetermeer, zijn er misschien meer die in de omgeving wonen en af en toe beetje zin hebben in beetje offroaden? alleen word het beetje saai op gegeven moment 😉
Hallo en welkom 🙋

Kom zelf uit de buurt van Alkmaar 😉 maar ik hoor dat er in Zoetermeer een baan is?
Dus moet meer leven als hier in de buurt 🤷
Maar offroad locaties in de buurt van Zoetermeer weet ik ook niet.

Goedenavond!

Net nieuw binnen de RC hobby, dus niet overal handig in. Met name elektronica en solderen..
Is er iemand hier in de buurt van Tilburg/Waalwijk die voor mij EC5 connectoren op mijn LiPo's kan solderen. Zelf geprobeerd, maar weinig succes.
Zit nu nog te kloten met deans naar EC5 verlopen, maar vertrouw dat niet zo.

Bedankt!!
Hallo en jij ook welkom 🙋

Weet je blijven oefenen hoe kut het ook is 😉 kan er ook niks van en herken het probleem 🤣
Maar gaat al stukken beter als 2 jaar geleden 💪😎
 
Hallo!

Na 25 jaar ben ik weer in de RC wereld terecht gekomen (ben 40) en ben nu de blije bezitter van een kraton 6s EXB . Ik woon in regio Zoetermeer, zijn er misschien meer die in de omgeving wonen en af en toe beetje zin hebben in beetje offroaden? alleen word het beetje saai op gegeven moment 😉
Goedenavond!

Net nieuw binnen de RC hobby, dus niet overal handig in. Met name elektronica en solderen..
Is er iemand hier in de buurt van Tilburg/Waalwijk die voor mij EC5 connectoren op mijn LiPo's kan solderen. Zelf geprobeerd, maar weinig succes.
Zit nu nog te kloten met deans naar EC5 verlopen, maar vertrouw dat niet zo.

Bedankt!!
Welkom beide!

@SenTom Budel is ook niet echt om de hoek voor je. Maar met een half redelijke soldeerbout en youtube tutorials moet het toch wel lukken lijkt me. Kabel goed heetstoken, fluxen en van soldeer voorzien voordat je de connector eraan zet.
 
Het is wat tam de laatste tijd op het forum 😞maar dat komt vast door het weer 🤷want hier kan jij je toch niet op kleden.
Maar ook niet altijd tijd om te reageren 😂. Plus er zijn mensen die meer verstand van hebben 😉

Weet niet hoe jij of jullie het hebt maar mijn auto's staan te glimmen (bling bling) en willen graag weer een keertje buiten spelen 🤘😎

Heb er nu 500k in mijn midden diff dus ben benieuwd hoe het beestje rijdt met mijn nieuwe Proline bandjes badlands HP 2.8 🤘😎
 
Weet er iemand of er dit jaar nog wat uit komt 🤷?
Of moeten we het met met deze teleurstellingen doen dit jaar😞 want was niks nieuws maar meer van hetzelfde.
Ze zijn even goed vet🤘😎 begrijp me niet verkeerd. Het is toch een beetje tam dit jaar 🤷
Dan krijgen we vast volgend jaar een typhon exb of een 8s variant 🤘😎want dan moet ik alvast gaan sparen 🤣
 
Weet er iemand of er dit jaar nog wat uit komt 🤷?
Of moeten we het met met deze teleurstellingen doen dit jaar😞 want was niks nieuws maar meer van hetzelfde.
Ze zijn even goed vet🤘😎 begrijp me niet verkeerd. Het is toch een beetje tam dit jaar 🤷
Dan krijgen we vast volgend jaar een typhon exb of een 8s variant 🤘😎want dan moet ik alvast gaan sparen 🤣
Ik gok dat er rond kerst nog wel iets komt, maar wat, geen idee?
 
@rotauq en @Sosnl
Na nog wat proberen, en het aanschaffen van een ander soldeerboutje (op gas) is het me toch gelukt. Elektrische soldeerbout van 30watt is niet voldoende gebleken.
Op YouTube aantal video's gevonden waarbij een soldeerbrander/bout op gas werd gebruikt.

Kunnen we weer gaan knallen!
Je had op 30W gewoon niet genoeg geduld :p En met vuur spelen is natuurlijk veel leuker. Goed om te horen dat het gelukt is iig
 
Welkom Koen, gaaf hoor zo'n infraction v2!

Upgrade tips zijn afhankelijk van hoe je gebruikt. Driftkoning op lokale appie parkeerplaats of extreme topsnelheiden halen zijn 2 verschillende dingen. In de basis is het al een heel goed platform hoor, niet alle upgrades hebben meerwaarde.
 
Hallo Allemaal,

Gisteren is de Kraton EXB 1/8 binnengekomen. Vanavond ga ik de elektronica installeren:
ESC + Motor: Standaard Spektrum 150 + Motor 2050Kv voor mij snel genoeg :)
Servo: Savox SW-1210SG
Transmitter + Ontvanger: FlySky FS-GT5 reciever + FS-BS6-ontvanger
Pinion: 15T

Verder monteer in nog een rear skid plate.
Diff wil ik na een paar keer rijden veranderen naar 60k/500k/30k.

Heeft iemand nog tips? Of belangrijke updates die belangrijk zijn?

Ik rij hoofdzakelijk op het gras en af en toe in het zand (geen skatepark). Daarnaast heb ik een schans hiermee spring in rond de 2 a 3 meter hoog.

Alvast bedankt voor alle hulp!
Ivo.
 
Hallo allemaal,

Ik ben Koen, bijna 13, ik woon in Den Haag en ik ben de bezitter van een infraction V2. Leuk dat op dit forum ook een Dutch drivers topic is(y)
Als iemand nog upgrade tips heeft voor de infraction heeft etc ik hoor t graag!
Hallo 🙋 welkom🙋

En toe maar 😎 en hoe hard gaat die van jou??
Maar wel een vette auto 😎 zit er zelf ook aan te denken 🤘.

Hallo Allemaal,

Gisteren is de Kraton EXB 1/8 binnengekomen. Vanavond ga ik de elektronica installeren:
ESC + Motor: Standaard Spektrum 150 + Motor 2050Kv voor mij snel genoeg :)
Servo: Savox SW-1210SG
Transmitter + Ontvanger: FlySky FS-GT5 reciever + FS-BS6-ontvanger
Pinion: 15T

Verder monteer in nog een rear skid plate.
Diff wil ik na een paar keer rijden veranderen naar 60k/500k/30k.

Heeft iemand nog tips? Of belangrijke updates die belangrijk zijn?

Ik rij hoofdzakelijk op het gras en af en toe in het zand (geen skatepark). Daarnaast heb ik een schans hiermee spring in rond de 2 a 3 meter hoog.

Alvast bedankt voor alle hulp!
Ivo.
En jij natuurlijk ook welkom 🙋
Leuke setje heb je 👍had ik dat ook maar gedaan 🙈want die max 6 met die 4985 gaat nergens over.
Maar ja was de hype en toen wist ik ook nog niks 🤣en lekker aan het springen 🤘😎
Al veel wingmounts gebroken??
.
Kom er net achter dat mijn gyro verkeerd om staat 🙈dat verklaart ook waarom ik niet rechtdoor ga 🤣🤣🤣.Als dat aan staat..
 
Hallo 🙋 welkom🙋

En toe maar 😎 en hoe hard gaat die van jou??
Maar wel een vette auto 😎 zit er zelf ook aan te denken 🤘.


En jij natuurlijk ook welkom 🙋
Leuke setje heb je 👍had ik dat ook maar gedaan 🙈want die max 6 met die 4985 gaat nergens over.
Maar ja was de hype en toen wist ik ook nog niks 🤣en lekker aan het springen 🤘😎
Al veel wingmounts gebroken??
.
Kom er net achter dat mijn gyro verkeerd om staat 🙈dat verklaart ook waarom ik niet rechtdoor ga 🤣🤣🤣.Als dat aan staat..
Ben nog aan het wachten op nieuwe lipo's, ik verwacht iets van 100 km/u met 18t pinion✌️
 
Ben nog aan het wachten op nieuwe lipo's, ik verwacht iets van 100 km/u met 18t pinion✌️
Kijk hem nou 🤘😎 vet hoor.
Rotauq is hier de speeddevil op het forum, dus hij kan jou genoeg tips geven.
Want ik weet niet waar ik het over heb 🤣als het om die race monsters gaat.
Mijn typhon gaat ook wel maar geen idee hoe hard hij nou eigenlijk gaat
 
Kijk hem nou 🤘😎 vet hoor.
Rotauq is hier de speeddevil op het forum, dus hij kan jou genoeg tips geven.
Want ik weet niet waar ik het over heb 🤣als het om die race monsters gaat.
Mijn typhon gaat ook wel maar geen idee hoe hard hij nou eigenlijk gaat
Mijn limitless GT (~infraction) gaat wel ietsje harder ja. Maar zoals ik al zei dat is wel een keuze, zodra je over de 160 wil, moet het center diff eruit en is het eigenlijk al gedaan met het gave driften van de infraction.

Ben nog aan het wachten op nieuwe lipo's, ik verwacht iets van 100 km/u met 18t pinion✌️
Op welke lipo's wacht je?
 
Back
Top