Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.

Laatste test voor zaterdag en nu dat ! Wtf is dat?!
En F toemen ! 2 van 4 paddle wheels geleverd, andere 2 komen "zo vlug mogelijk".
Merci voor niks. Als iets koopbaar is verwacht ik dat ik het direct krijg en niet "later" 🤬
 

Laatste test voor zaterdag en nu dat ! Wtf is dat?!
En F toemen ! 2 van 4 paddle wheels geleverd, andere 2 komen "zo vlug mogelijk".
Merci voor niks. Als iets koopbaar is verwacht ik dat ik het direct krijg en niet "later" 🤬
een drive gear met versleten tandjes vrees ik.

Toemen is niet echt de meest betrouwbare wat betreft actuele voorraad tonen en 'actief' met backorders bezig zijn.
 
Ik maak me wel wat zorgen om het weer jongens. Voorspelling gaat niet de goede kant op...
En het is weer gedraaid en nu weer de goede kant op😉
IMG_0387.png


Laatste test voor zaterdag en nu dat ! Wtf is dat?!
En F toemen ! 2 van 4 paddle wheels geleverd, andere 2 komen "zo vlug mogelijk".
Merci voor niks. Als iets koopbaar is verwacht ik dat ik het direct krijg en niet "later" 🤬
Tja, je bent niet de enige die dat daar ooit heeft meegemaakt. In de winkel alles prima, online niet zo best.
Klinkt als een diff probleem. Ik weet niet of Olen (Team Corally) dichtbij is voor je.
 
Team Corally heeft een nieuwe RC geïntroduceerd: Syncro4; 4s buggy. Ik denk de opvolger van de Radix4.
Aardige concurrent voor de Typhon. 4s voor een buggy klinkt goed. Je hoort vaal dat 3s buggy rijders op een gegeven moment iets meer willen, maar dat 6s dan vaak too much is voor het gewicht en wielbasis. En als je een Typhon 6s op 4s wilt rijden, ben je € 250 duurder uit.
Zou me niks verbazen als Arrma ook een Typhon 4s gaat brengen, zeker nu de Mojave, Kraton en Outcast 4s lijn recent is gekomen.
Meer keuze 👍
 
Klinkt als een diff probleem
Middelste diff blijkt okee. Ignoreer hoe hij eruit ziet, daar was eens een steen tussen XD.
Maar die stang lijkt enorm los.


Juist herinnert dat ik meer dan 1 diff heb. 🤣
Dan zal het front diff zijn. Het begon ook bij het remmen, dus als er vooraan de meeste kracht op werkt.

Ik heb geen idee van diffs 😭

Okee, eventueel het probleem gevonden 😱

IMG_20240328_214607.jpg

IMG_20240328_214622.jpg


Kapotte shim gewoon eruit gehaald, morgen testen of het dat was. Beetje laat nu.
En natuurlijk iets proper gemaakt.
Toch wel veel zand in voor maar 2-3 keer op zand rijden, dacht zo een diff was dichter.

Maar hoe kan een shim ZO verbogen worden?
 
Last edited:
Middelste diff blijkt okee. Ignoreer hoe hij eruit ziet, daar was eens een steen tussen XD.
Maar die stang lijkt enorm los.


Juist herinnert dat ik meer dan 1 diff heb. 🤣
Dan zal het front diff zijn. Het begon ook bij het remmen, dus als er vooraan de meeste kracht op werkt.

Ik heb geen idee van diffs 😭

Okee, eventueel het probleem gevonden 😱

View attachment 357453
View attachment 357455

Kapotte shim gewoon eruit gehaald, morgen testen of het dat was. Beetje laat nu.
En natuurlijk iets proper gemaakt.
Toch wel veel zand in voor maar 2-3 keer op zand rijden, dacht zo een diff was dichter.

Maar hoe kan een shim ZO verbogen worden?
Shim zat er niet goed in aan een kant, hopelijk had je daardoor te veel ruimte tussen de drive gear (ziet er op de foto niet kaal uit iig) en het diff.
 
Middelste diff blijkt okee. Ignoreer hoe hij eruit ziet, daar was eens een steen tussen XD.
Maar die stang lijkt enorm los.


Juist herinnert dat ik meer dan 1 diff heb. 🤣
Dan zal het front diff zijn. Het begon ook bij het remmen, dus als er vooraan de meeste kracht op werkt.

Ik heb geen idee van diffs 😭

Okee, eventueel het probleem gevonden 😱

View attachment 357453
View attachment 357455

Kapotte shim gewoon eruit gehaald, morgen testen of het dat was. Beetje laat nu.
En natuurlijk iets proper gemaakt.
Toch wel veel zand in voor maar 2-3 keer op zand rijden, dacht zo een diff was dichter.

Maar hoe kan een shim ZO verbogen worden?
Mocht je geen shims hebben, kan die ene terugbuigen (met een tang of zoiets). Als de tanden van de input gear en ring (diff) gear nog goed zijn, kan je nog een tijdje rijden.
 
Mocht je geen shims hebben, kan die ene terugbuigen (met een tang of zoiets). Als de tanden van de input gear en ring (diff) gear nog goed zijn, kan je nog een tijdje rijden.
Heb hem doorgesneden, geen tijd en shims actueel. Dat 0,x zal niet zoo erg zijn. Blijkt nog altijd quasi geen spel te hebben.
Wel zou ik graag weten hoe het kan gebeuren dat die er zo uitzag.
 
De weesvoorspelling Budel a.s. zaterdag Bashdag is goed! 🌤️
Ik (Edwin) kom dan samen met mijn zoon Tim naar de Bashdag :giggle:
10:00 uur in de ochtend gaan we niet redden, ik verwacht eerder 10:30 - 11:00 uur voordat we er zijn, maar we weten de wegen en jullie te vinden
;)
 
De toiletten staan niet meer tegeniver de parkeerplaats maar 200 meter verderop schuin voor de bashplek in het bos. Zien en ruiken schoon met voldoende papier.
Niet onbelangrijk 😉

View attachment 357603
Alle faciliteiten aanwezig in Budel

De bier- en frietkraam staan er tegenover :ROFLMAO:
 
Heb nu 2.5u alles uit elkaar gahaald behalve diffs omdat ik daar sowieso geen materiaal voor heb. Zelfs de motor... Geluid blijft :/
Misschien heeft iemand van jullie daar morgen iets tijd voor om te zoeken.
Zal hem nu nog proper maken als de carwash open heeft en dan zeg ik tot morgen!
 
Back
Top