Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
IMG_20210423_190517.jpg
nee, dat ben ik niet
 
Hoi mannen en dames,

Mijn naam is Edwin, woon in Wijchen en werk bij een grote bank. Roots in Brabant, zowel de bank als ikzelf.
Ben een fanatiek motor rijder maar wide ook iets waarmee ik kan scheuren zonder dikke boetes te krijgen :-(

Sind afgelopen weekend in het bezit van een Senton 3s BLX V3. Na veel wikken en wegen heb ik deze gekozen en wilde een nieuwe kopen. Afgelopen vrijdag kwam er 1 op MP, paar maanden oud, wat upgrade, een berg nieuwe parts erbij, 2 extra sets wielen met banden. 2 lipo 2s 5500 erbij en Ook nog op redelijke afstand. Dus gaan kijken en meteen gekocht. Ding is echt als nieuw en dat voor een hele mooie prijs! Ik ben blij.

Het is mijn eerste RC ever, dus nog een hoop te leren!

Meer mensen doe off-road rijden in de buurt van wijchen?

groete Edwin
 
Hi Guys and girls

Ik ben aan het denken om naast mijn Granite V3 en Kraton V4 een Notorious te gaan kopen.
De Granite is een super leuke MT waar weinig aan kapot gaat (mijn zoon rijdt ermee en die kijkt niet naar schade) Maar de kraton heeft wel wat problemen met name met de diffs, ondanks shimmen.
Weet iemand of de V5 versie van de Notorious hier beter in is of andere typische problemen met de V5 Notorious?
 
Sooo m'n lipo kwam binnen en even in de duinen gereden. Wat een feest. De Typhon was super stabiel, hoor veel mensen praten over wheelie bar, maar geen wheelie gemaakt. Vond ik wel chill. Volgens mij heeft degene van wie ik em gekocht heb, wat zwaardere olie in de shocks gedaan, waardoor hij minder springerig wordt. Is dat het geheim? Verder moet ik eerste de auto stil zetten, voordat ik z'n achteruit in kan. Hoe zit dat met hogere sprongen? Moet je dan de esc anders instellen, dat ie meteen in z'n achteruit gaat zodat je de auto kan corrigeren tijdens z'n vlucht? Thnx!
Hi Rein, dat klopt, 1e keer achteruit is remmen en 2e keer is gas terug. Mijn ervaring is dat remmen in de lucht meer dan genoeg is om te corrigeren.
Alleen bij backflips achteruit moet je dus 2x de trigger naar voren duwen.
Zo, weer aantal stappen verder en natuurlijk weer een nieuw mankement ontdekt 🤣. Blijkbaar aan beide zijden mijn rear hub fors weggesleten tegen binnenzijde velg... (Voorste deel, achterste nog in tact (zie laatste foto). Hmmmmmm... Blijkbaar dus onbewust véél te lichte instelling op mijn achterveren (foto). Vast veel mensen hier ervaring mee 😇. Is dat met name die ring fors verder omlaag schroeven waardoor je veer strakker komt te staan (nog veel ruimte om strakker te zetten) of juist andere olie? Of beiden?

(Ben sowieso aan toe om schokbrekers, difs etc van nieuwe olie te voorzien. Iedereen zegt dat het er om gaat wat je voorkeur heeft maar slechts nog ervaring met "af fabriek olie" dus tips welkom. Destijds bijgekocht op advies Toemen 500 shocks en 30000 voor achter en 75000 midden).

Hoor graag... 👍👍
Wat een heerlijk weer ervoor! Snel weer in elkaar zetten!
Dank Koen
Hi Koen, die slijtage op je hubs achter en binnenkant wiel is vrij normaal en heeft niets met afstelling te maken. Er komt gewoon troep tussen als je rijdt en dat zorgt voor slijtage. Valt nog wel mee als ik naar de foto's kijk en kan geen kwaad, gewoon gas erop!
Je preload vergroten (shock ring naar beneden draaien) zorg voor een hogere rijhoogte, dat rijdt beter op ruig terrein, maar wordt ie niet strakker van. Daarvoor heb je idd zwaardere olie en veren nodig.
Hoi mannen en dames,

Mijn naam is Edwin, woon in Wijchen en werk bij een grote bank. Roots in Brabant, zowel de bank als ikzelf.
Ben een fanatiek motor rijder maar wide ook iets waarmee ik kan scheuren zonder dikke boetes te krijgen :-(

Sind afgelopen weekend in het bezit van een Senton 3s BLX V3. Na veel wikken en wegen heb ik deze gekozen en wilde een nieuwe kopen. Afgelopen vrijdag kwam er 1 op MP, paar maanden oud, wat upgrade, een berg nieuwe parts erbij, 2 extra sets wielen met banden. 2 lipo 2s 5500 erbij en Ook nog op redelijke afstand. Dus gaan kijken en meteen gekocht. Ding is echt als nieuw en dat voor een hele mooie prijs! Ik ben blij.

Het is mijn eerste RC ever, dus nog een hoop te leren!

Meer mensen doe off-road rijden in de buurt van wijchen?

groete Edwin
Hallo Edwin en welkom!

Dat is dan vast de Boerenleenbank haha (kom ook uit Brabant).
Senton 3s is inderdaad een gaaf ding. Maar als je het echt leuk vind kan ik 6s of 8s zeker aanbevelen.
Blijft gaaf zoveel power onder je vinger :facepalm:
Hi Guys and girls

Ik ben aan het denken om naast mijn Granite V3 en Kraton V4 een Notorious te gaan kopen.
De Granite is een super leuke MT waar weinig aan kapot gaat (mijn zoon rijdt ermee en die kijkt niet naar schade) Maar de kraton heeft wel wat problemen met name met de diffs, ondanks shimmen.
Weet iemand of de V5 versie van de Notorious hier beter in is of andere typische problemen met de V5 Notorious?
Hi Rudolfki,

de kwaliteit van de diffs schommelt een beetje. Ik heb de V2, V3, V4 en nu V5 diffs gehad.
De V2 en V3 waren prima maar die V4's was iets echt niet goed mee, die had ik na 1 minuut al kapot. De V5's lijken beter maar moet ik nog testen, zit echt verschil in. Die pinnetjes blijven wel altijd breken zo af en toe. Schijnt bij de EXB's beter te zijn.
 
Last edited:
Hi Rein, dat klopt, 1e keer achteruit is remmen en 2e keer is gas terug. Mijn ervaring is dat remmen in de lucht meer dan genoeg is om te corrigeren.
Alleen bij backflips achteruit moet je dus 2x de trigger naar voren duwen.

Hi Koen, die slijtage op je hubs achter en binnenkant wiel is vrij normaal en heeft niets met afstelling te maken. Er komt gewoon troep tussen als je rijdt en dat zorgt voor slijtage. Valt nog wel mee als ik naar de foto's kijk en kan geen kwaad, gewoon gas erop!
Je preload vergroten (shock ring naar beneden draaien) zorg voor een hogere rijhoogte, dat rijdt beter op ruig terrein, maar wordt ie niet strakker van. Daarvoor heb je idd zwaardere olie en veren nodig.

Hallo Edwin en welkom!

Dat is dan vast de Boerenleenbank haha (kom ook uit Brabant).
Senton 3s is inderdaad een gaaf ding. Maar als je het echt leuk vind kan ik 6s of 8s zeker aanbevelen.
Blijft gaaf zoveel power onder je vinger :facepalm:

Hi Rudolfki,

de kwaliteit van de diffs schommelt een beetje. Ik heb de V2, V3, V4 en nu V5 diffs gehad.
De V2 en V3 waren prima maar die V4's was iets echt niet goed mee, die had ik na 1 minuut al kapot. De V5's lijken beter maar moet ik nog testen, zit echt verschil in. Die pinnetjes blijven wel altijd breken zo af en toe. Schijnt bij de EXB's beter te zijn.

Hi Guys and girls

Ik ben aan het denken om naast mijn Granite V3 en Kraton V4 een Notorious te gaan kopen.
De Granite is een super leuke MT waar weinig aan kapot gaat (mijn zoon rijdt ermee en die kijkt niet naar schade) Maar de kraton heeft wel wat problemen met name met de diffs, ondanks shimmen.
Weet iemand of de V5 versie van de Notorious hier beter in is of andere typische problemen met de V5 Notorious?
Beetje lastig of het "one bad experience" is en je niet moet weerhouden om nog een Arrma te kopen. EXB 6s diffs lees ik ook niet echt positieve verhalen over.
 
Beetje lastig of het "one bad experience" is en je niet moet weerhouden om nog een Arrma te kopen. EXB 6s diffs lees ik ook niet echt positieve verhalen over.
Ja dat klopt zeker, heel veel persoonlijke ervaringen hier maar als je het forum wat vaker bekijkt zie je wel trends, bv die diff pinnetjes.
Exb diffs achter (open diff) was de eerste batch idd niet goed maar dat is nu opgelost.
 
Dank JvG! Duidelijk! Ik ga op zoek naar optimale balans vd veren.

Iemand nog een tip waar ik een goede tutorial kan vinden om mijn diffs te reinigen / uit elkaar te halen? Thx!
 
@JvG bedankt voor de feedback!
Dank JvG! Duidelijk! Ik ga op zoek naar optimale balans vd veren.

Iemand nog een tip waar ik een goede tutorial kan vinden om mijn diffs te reinigen / uit elkaar te halen? Thx!
YouTube is de man!
Weet iemand een site waar wat Arrmas te koop staan? Marktplaats is wat schraal. Maat van me zoekt een Typhon, maar hoeft niet nieuw te zijn.

Thnx!
 
Dank JvG! Duidelijk! Ik ga op zoek naar optimale balans vd veren.

Iemand nog een tip waar ik een goede tutorial kan vinden om mijn diffs te reinigen / uit elkaar te halen? Thx!
Welcome👍 Inderdaad ff naar Youtube en zoeken op Arrma diff maintenance dan krijg je tientallen video’s
@JvG bedankt voor de feedback!

YouTube is de man!
Weet iemand een site waar wat Arrmas te koop staan? Marktplaats is wat schraal. Maat van me zoekt een Typhon, maar hoeft niet nieuw te zijn.

Thnx!
Gebruikte Arrma’s inderdaad marktplaats en heel soms staat er wat op 2e hands.nl.
Toemen, TopRC en Traxxaswinkel hebben ook gebruikt spul (occassions) maar zijn wel wat duurder. Ebay kleinanzeigen in Duitsland staan er ook een paar op. Maar het aanbod is niet groot inderdaad.
 
Welcome👍 Inderdaad ff naar Youtube en zoeken op Arrma diff maintenance dan krijg je tientallen video’s

Gebruikte Arrma’s inderdaad marktplaats en heel soms staat er wat op 2e hands.nl.
Toemen, TopRC en Traxxaswinkel hebben ook gebruikt spul (occassions) maar zijn wel wat duurder. Ebay kleinanzeigen in Duitsland staan er ook een paar op. Maar het aanbod is niet groot inderdaad.
Yes.. ik hou ze in de gaten 😇. Maar dan klopt het dat er idd weinig aanbod is.
 
als newbie ondervond ik gisteren een eerste probleem met mn Senton 3s. Sinds de koop vorige week heb ik misschien 20 minuten gereden en gisteren ging ie niet meer vooruit. Aandrijving slipte door. Ik denk KAK! Al kapot... maar wat bleek, slipkoppeling boutje was los gekomen ☺️ Op u-toep stond een film over afstellen van die koppeling. Super simpel zeg!

 
Hallo 🙋

Wat leuk allemaal nieuwe mensen op het forum 😎👍even een tijdje niet op het forum geweest.
Want normaal breek ik van alles maar de laatste tijd alleen een wingmount 🤣
Dus iedereen die ik gemist heb..... hallo 🙋

En jullie zijn zo te horen ook allemaal lekker druk bezig met jullie auto's.
Het betere weer komt er weer aan alleen deze week bv even wat minder.
Ben ook wezen rijden en er gebeuren rare dingen die ik niet begrijp 🤷
Want ik sprong rustig over een heuvel en kwam toch op het dak terecht van mijn exb.🤣

Toen kon ik in eens geen gas meer geven en ik loop er heen. Hoor ik hem op nieuw aangaan en rijdt hij in eens achter uit in plaats van vooruit.
Heb werkelijk waar niks veranderd 🤔
Heb ik de settings veranderd in mijn afstandsbediening dat hij weer vooruit rijdt👍
Maar toen gingen we weg naar huis en ik had mijn hand niet op het gas maar hij ging gewoon uit zich zelf achteruit🤔
Daarna had ik geen contact en moest ik hem aan en uit zetten.
En dat laatste stukje nergens last meer van gehad.
Weet iemand wSt dat kan zijn ??
 
Hallo 🙋

Wat leuk allemaal nieuwe mensen op het forum 😎👍even een tijdje niet op het forum geweest.
Want normaal breek ik van alles maar de laatste tijd alleen een wingmount 🤣
Dus iedereen die ik gemist heb..... hallo 🙋

En jullie zijn zo te horen ook allemaal lekker druk bezig met jullie auto's.
Het betere weer komt er weer aan alleen deze week bv even wat minder.
Ben ook wezen rijden en er gebeuren rare dingen die ik niet begrijp 🤷
Want ik sprong rustig over een heuvel en kwam toch op het dak terecht van mijn exb.🤣

Toen kon ik in eens geen gas meer geven en ik loop er heen. Hoor ik hem op nieuw aangaan en rijdt hij in eens achter uit in plaats van vooruit.
Heb werkelijk waar niks veranderd 🤔
Heb ik de settings veranderd in mijn afstandsbediening dat hij weer vooruit rijdt👍
Maar toen gingen we weg naar huis en ik had mijn hand niet op het gas maar hij ging gewoon uit zich zelf achteruit🤔
Daarna had ik geen contact en moest ik hem aan en uit zetten.
En dat laatste stukje nergens last meer van gehad.
Weet iemand wSt dat kan zijn ??
Haha lekker bezig, zat je in Australië? Daar gaat alles andersom :ROFLMAO:

Klinkt mij als een kapot draadje ergens tussen je esc en receiver.

Heb ik met m'n servo ook wel eens gehad, ding ging zelf linksaf...zo onder een hek...krak...

20151101_164429.jpg
 
Haha lekker bezig, zat je in Australië? Daar gaat alles andersom :ROFLMAO:

Klinkt mij als een kapot draadje ergens tussen je esc en receiver.

Heb ik met m'n servo ook wel eens gehad, ding ging zelf linksaf...zo onder een hek...krak...

View attachment 143651
Aan je foto te zien gaat dan helemaal geen kant meer op :p
 
Back
Top