Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
zo mag je daar echt niet met het brood rondlopen hoor, dream onView attachment 141354nee, dat ben ik niet
Hi Rein, dat klopt, 1e keer achteruit is remmen en 2e keer is gas terug. Mijn ervaring is dat remmen in de lucht meer dan genoeg is om te corrigeren.Sooo m'n lipo kwam binnen en even in de duinen gereden. Wat een feest. De Typhon was super stabiel, hoor veel mensen praten over wheelie bar, maar geen wheelie gemaakt. Vond ik wel chill. Volgens mij heeft degene van wie ik em gekocht heb, wat zwaardere olie in de shocks gedaan, waardoor hij minder springerig wordt. Is dat het geheim? Verder moet ik eerste de auto stil zetten, voordat ik z'n achteruit in kan. Hoe zit dat met hogere sprongen? Moet je dan de esc anders instellen, dat ie meteen in z'n achteruit gaat zodat je de auto kan corrigeren tijdens z'n vlucht? Thnx!
Hi Koen, die slijtage op je hubs achter en binnenkant wiel is vrij normaal en heeft niets met afstelling te maken. Er komt gewoon troep tussen als je rijdt en dat zorgt voor slijtage. Valt nog wel mee als ik naar de foto's kijk en kan geen kwaad, gewoon gas erop!Zo, weer aantal stappen verder en natuurlijk weer een nieuw mankement ontdekt . Blijkbaar aan beide zijden mijn rear hub fors weggesleten tegen binnenzijde velg... (Voorste deel, achterste nog in tact (zie laatste foto). Hmmmmmm... Blijkbaar dus onbewust véél te lichte instelling op mijn achterveren (foto). Vast veel mensen hier ervaring mee . Is dat met name die ring fors verder omlaag schroeven waardoor je veer strakker komt te staan (nog veel ruimte om strakker te zetten) of juist andere olie? Of beiden?
(Ben sowieso aan toe om schokbrekers, difs etc van nieuwe olie te voorzien. Iedereen zegt dat het er om gaat wat je voorkeur heeft maar slechts nog ervaring met "af fabriek olie" dus tips welkom. Destijds bijgekocht op advies Toemen 500 shocks en 30000 voor achter en 75000 midden).
Hoor graag...
Wat een heerlijk weer ervoor! Snel weer in elkaar zetten!
Dank Koen
Hallo Edwin en welkom!Hoi mannen en dames,
Mijn naam is Edwin, woon in Wijchen en werk bij een grote bank. Roots in Brabant, zowel de bank als ikzelf.
Ben een fanatiek motor rijder maar wide ook iets waarmee ik kan scheuren zonder dikke boetes te krijgen :-(
Sind afgelopen weekend in het bezit van een Senton 3s BLX V3. Na veel wikken en wegen heb ik deze gekozen en wilde een nieuwe kopen. Afgelopen vrijdag kwam er 1 op MP, paar maanden oud, wat upgrade, een berg nieuwe parts erbij, 2 extra sets wielen met banden. 2 lipo 2s 5500 erbij en Ook nog op redelijke afstand. Dus gaan kijken en meteen gekocht. Ding is echt als nieuw en dat voor een hele mooie prijs! Ik ben blij.
Het is mijn eerste RC ever, dus nog een hoop te leren!
Meer mensen doe off-road rijden in de buurt van wijchen?
groete Edwin
Hi Rudolfki,Hi Guys and girls
Ik ben aan het denken om naast mijn Granite V3 en Kraton V4 een Notorious te gaan kopen.
De Granite is een super leuke MT waar weinig aan kapot gaat (mijn zoon rijdt ermee en die kijkt niet naar schade) Maar de kraton heeft wel wat problemen met name met de diffs, ondanks shimmen.
Weet iemand of de V5 versie van de Notorious hier beter in is of andere typische problemen met de V5 Notorious?
Zeker als het dan ook nog sneller gaat dan je motorBlijft gaaf zoveel power onder je vinger
Haha ja die van jou gaan helemaal bizar hard, dat durf ik echt nietZeker als het dan ook nog sneller gaat dan je motor
Hi Rein, dat klopt, 1e keer achteruit is remmen en 2e keer is gas terug. Mijn ervaring is dat remmen in de lucht meer dan genoeg is om te corrigeren.
Alleen bij backflips achteruit moet je dus 2x de trigger naar voren duwen.
Hi Koen, die slijtage op je hubs achter en binnenkant wiel is vrij normaal en heeft niets met afstelling te maken. Er komt gewoon troep tussen als je rijdt en dat zorgt voor slijtage. Valt nog wel mee als ik naar de foto's kijk en kan geen kwaad, gewoon gas erop!
Je preload vergroten (shock ring naar beneden draaien) zorg voor een hogere rijhoogte, dat rijdt beter op ruig terrein, maar wordt ie niet strakker van. Daarvoor heb je idd zwaardere olie en veren nodig.
Hallo Edwin en welkom!
Dat is dan vast de Boerenleenbank haha (kom ook uit Brabant).
Senton 3s is inderdaad een gaaf ding. Maar als je het echt leuk vind kan ik 6s of 8s zeker aanbevelen.
Blijft gaaf zoveel power onder je vinger
Hi Rudolfki,
de kwaliteit van de diffs schommelt een beetje. Ik heb de V2, V3, V4 en nu V5 diffs gehad.
De V2 en V3 waren prima maar die V4's was iets echt niet goed mee, die had ik na 1 minuut al kapot. De V5's lijken beter maar moet ik nog testen, zit echt verschil in. Die pinnetjes blijven wel altijd breken zo af en toe. Schijnt bij de EXB's beter te zijn.
Beetje lastig of het "one bad experience" is en je niet moet weerhouden om nog een Arrma te kopen. EXB 6s diffs lees ik ook niet echt positieve verhalen over.Hi Guys and girls
Ik ben aan het denken om naast mijn Granite V3 en Kraton V4 een Notorious te gaan kopen.
De Granite is een super leuke MT waar weinig aan kapot gaat (mijn zoon rijdt ermee en die kijkt niet naar schade) Maar de kraton heeft wel wat problemen met name met de diffs, ondanks shimmen.
Weet iemand of de V5 versie van de Notorious hier beter in is of andere typische problemen met de V5 Notorious?
Ja dat klopt zeker, heel veel persoonlijke ervaringen hier maar als je het forum wat vaker bekijkt zie je wel trends, bv die diff pinnetjes.Beetje lastig of het "one bad experience" is en je niet moet weerhouden om nog een Arrma te kopen. EXB 6s diffs lees ik ook niet echt positieve verhalen over.
YouTube is de man!Dank JvG! Duidelijk! Ik ga op zoek naar optimale balans vd veren.
Iemand nog een tip waar ik een goede tutorial kan vinden om mijn diffs te reinigen / uit elkaar te halen? Thx!
Welcome Inderdaad ff naar Youtube en zoeken op Arrma diff maintenance dan krijg je tientallen video’sDank JvG! Duidelijk! Ik ga op zoek naar optimale balans vd veren.
Iemand nog een tip waar ik een goede tutorial kan vinden om mijn diffs te reinigen / uit elkaar te halen? Thx!
Gebruikte Arrma’s inderdaad marktplaats en heel soms staat er wat op 2e hands.nl.@JvG bedankt voor de feedback!
YouTube is de man!
Weet iemand een site waar wat Arrmas te koop staan? Marktplaats is wat schraal. Maat van me zoekt een Typhon, maar hoeft niet nieuw te zijn.
Thnx!
Yes.. ik hou ze in de gaten . Maar dan klopt het dat er idd weinig aanbod is.Welcome Inderdaad ff naar Youtube en zoeken op Arrma diff maintenance dan krijg je tientallen video’s
Gebruikte Arrma’s inderdaad marktplaats en heel soms staat er wat op 2e hands.nl.
Toemen, TopRC en Traxxaswinkel hebben ook gebruikt spul (occassions) maar zijn wel wat duurder. Ebay kleinanzeigen in Duitsland staan er ook een paar op. Maar het aanbod is niet groot inderdaad.
Betekent dat het een goeie wagen is, als niemand z´n typhon te koop aanbiedtYes.. ik hou ze in de gaten . Maar dan klopt het dat er idd weinig aanbod is.
Haha lekker bezig, zat je in Australië? Daar gaat alles andersomHallo
Wat leuk allemaal nieuwe mensen op het forum even een tijdje niet op het forum geweest.
Want normaal breek ik van alles maar de laatste tijd alleen een wingmount
Dus iedereen die ik gemist heb..... hallo
En jullie zijn zo te horen ook allemaal lekker druk bezig met jullie auto's.
Het betere weer komt er weer aan alleen deze week bv even wat minder.
Ben ook wezen rijden en er gebeuren rare dingen die ik niet begrijp
Want ik sprong rustig over een heuvel en kwam toch op het dak terecht van mijn exb.
Toen kon ik in eens geen gas meer geven en ik loop er heen. Hoor ik hem op nieuw aangaan en rijdt hij in eens achter uit in plaats van vooruit.
Heb werkelijk waar niks veranderd
Heb ik de settings veranderd in mijn afstandsbediening dat hij weer vooruit rijdt
Maar toen gingen we weg naar huis en ik had mijn hand niet op het gas maar hij ging gewoon uit zich zelf achteruit
Daarna had ik geen contact en moest ik hem aan en uit zetten.
En dat laatste stukje nergens last meer van gehad.
Weet iemand wSt dat kan zijn ??
Aan je foto te zien gaat dan helemaal geen kant meer opHaha lekker bezig, zat je in Australië? Daar gaat alles andersom
Klinkt mij als een kapot draadje ergens tussen je esc en receiver.
Heb ik met m'n servo ook wel eens gehad, ding ging zelf linksaf...zo onder een hek...krak...
View attachment 143651
Register and gain access to Discussions, Reviews, Tech Tips, How to Articles, and much more - on the largest Arrma RC community for RC enthusiasts that covers all aspects of the Arrma-RC brand!
Register Today It's free! This box will disappear once registered!