Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Ik verwacht dat er deze in zit: Hobbywing Ezrun MAX6 Combo SL 4985 1650kV Sensorless.

Ben bang dat als ik een 3s model koop ik daarna snel alsnog een 6s wil. Vandaar een 6s en beginnen met 4s lipo’s. Leek mij een redelijk veilige instapkeus 😅

En al kijkend en lezend is het lastig om niet steeds het budget te plussen. Aan de andere kant zou het zomaar kunne. Dat bik mezelf ook wel wat redenen aan het geven ben om meer uit te geven 😅

Dat de exb als rtr interessanter is geworden heeft te maken met het feit dat ik denk dat upgrades als de aluminium braces, de aluminium servo mount, de bumpers, de achter A arms waar mud guards op kunnen er sowieso zouden komen het eerste jaar.
Het is ook een lastige, beetje wat je zelf leuk vind.
Een RTR is een prima bak, zou er zeker één van de 6s lijn pakken, kan je meer mee en is redelijk bullet proof te krijgen.
Paar alu chassis braces erop en langere schroeven in de servomount. Als je er een beetje normaal mee doet (en dat wordt wel lastig weet ik :ROFLMAO:) dan blijft dat best lang heel.

Een EXB vind ik nu na 6 jaar rc's leuk omdat ik 'm dan mooi zelf kan bouwen met wat ik erin en op wil hebben. Maar die dikkere motoren en grotere lipo's zijn ook weer zwaarder en dan gaat er meer kapot als je een flinke stuiter maakt.
Het enige echte voordeel van een exb tov een RTR is voor mij de sterkere diffs.
 
Betere diffs lijkt me ook wel een flinke plus. Ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat de Arrma’s de rtr’s en de exb’s niet over de beste diffs beschikken out of the box.
De zwaardere motor snap ik, maar de lipo’s zijn zwaarder omdat ze een grotere mah nodig hebben? Want een 6s is een 6s toch?
 
Betere diffs lijkt me ook wel een flinke plus. Ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat de Arrma’s de rtr’s en de exb’s niet over de beste diffs beschikken out of the box.
De zwaardere motor snap ik, maar de lipo’s zijn zwaarder omdat ze een grotere mah nodig hebben? Want een 6s is een 6s toch?
Diffs kan je ook los kopen.

Hoe groter de motor (en vertanding) hoe meer watts een motor wil trekken en uit een batterij geknepen dient te worden. 6S zegt alleen dat ie vol is bij 25.2volt.
Batterijen hebben ook een (dubieuze) C-rating, continue en piek. Meer mah helpt dan idd ook. Want maximale watt dat een batterij kan leveren is
p=Batterij capaciteit * C * Vbat
Een 6S 5000mAh met 35C kan dus 5 * 35 * 24.2 = 4410 watt leveren

disclaimer: C rating op een batterij is altijd marketing X2, vandaar dat meer mAh wel verstandig is bij zwaardere motoren.
 
Diffs kan je ook los kopen.
Klopt, alleen zie ze maar ‘s te vinden en dan ben je zo 200 euro verder. Voor 450 heb je een nieuwe EXB, dan weet ik het wel.
Betere diffs lijkt me ook wel een flinke plus. Ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat de Arrma’s de rtr’s en de exb’s niet over de beste diffs beschikken out of the box.
De zwaardere motor snap ik, maar de lipo’s zijn zwaarder omdat ze een grotere mah nodig hebben? Want een 6s is een 6s toch?
Ja Arrma en diffs is wel een dingetje soms.
Maar die EXB diffs hoor ik nu niets meer over eigenlijk dus dat lijkt wel goed te gaan. Ik heb vooral ruzie gehad met die pinnentjes in de outdrives.
Zie veel meer ellende met de 3s lijn.

Zoals @rotauq als nauwkeurig heeft beschreven inderdaad meer power, zwaardere auto en sneller dan heb je weer betere, grotere en daarmee zwaardere lipo’s nodig anders ben je na 10 minuten met een dikke lipo.
Dat exb aluminium is het ook niet hoor en ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat het 7075 is.
Het is waarschijnlijk een hele goedkope variant 🤔.als dat al bestaat.🤷
Want die Talbot heeft het ook in een filmpje erover. Staat hij er op te rammen op een m2c chassis met een hamer of te springen en dat kan je die doen met de spulletjes van arrma want heel gek die buigt wel.
Plus ik heb er ingeboord en ging er door als boter en mijn chassis of shock towers die wel echt 7075 zijn kwam ik niet doorheen🤷
Ja dat filmpje heb ik ook gezien, echt bizar hoe dat Arrma chassis buigt, kan toch nooit hetzelfde materiaal zijn. Heb mn mandje al volgepleurd bij bulletrc met M2C spul voor de Talion. Maar wil ff wachten tot ie uit is en zeker weten dat chassis e.d. hetzelfde is...
 
Last edited:
De standaard receiver van mijn Granite (SLR300 3CH 2.4Ghz SLT) is kapot en ik zoek vervanging. Via de mij bekende webshops (toprc, toemen, arrma en horizonhobby) kan ik het product niet bestellen of met een levertijd ergens in augustus. Hebben jullie tips voor bijvoorbeeld een andere webshop of wellicht goede hobbywinkel (omgeving Amsterdam)? Of kan ik beter een andere receiver kopen (zo ja welke?) Ik ben nog nieuw in de hobby dus tevreden met het standaard spul (want ik weet niet beter).
 
Klopt, alleen zie ze maar ‘s te vinden en dan ben je zo 200 euro verder. Voor 450 heb je een nieuwe EXB, dan weet ik het wel.
Waar koop jij dan in??
Bij Jenny zijn ze niet zo duur😉en je hebt Ron ook nog proberen 👍maar die heeft toch geen voorraad
 
De standaard receiver van mijn Granite (SLR300 3CH 2.4Ghz SLT) is kapot en ik zoek vervanging. Via de mij bekende webshops (toprc, toemen, arrma en horizonhobby) kan ik het product niet bestellen of met een levertijd ergens in augustus. Hebben jullie tips voor bijvoorbeeld een andere webshop of wellicht goede hobbywinkel (omgeving Amsterdam)? Of kan ik beter een andere receiver kopen (zo ja welke?) Ik ben nog nieuw in de hobby dus tevreden met het standaard spul (want ik weet niet beter).
Ook jij kunt Jenny's proberen. Je RX kost daar maar $30
 
Ik heb bij mijn limitless alleen de maindiffs en input gears vervangen naar GP's, dat was 'maar' 90 euro
Nou daar kan ik ze nergens meer voor vinden nu, ook niet via kit breakers. En nergens op voorraad natuurlijk.

Ron's:

1620893987754.png

Jenny's:

1620894044821.png

Toemen:
1620894102812.png

Waar koop jij dan in??
Bij Jenny zijn ze niet zo duur😉en je hebt Ron ook nog proberen 👍maar die heeft toch geen voorraad
3 diff's via Jenny, shipping, en ik ga dan uit van btw en douanekosten zit je op €190,-.
Jij hebt jezelf zeker wijsgemaakt dat het niet zo duur is allemaal haha (doe ik ook hoor)
 
Last edited:
Over diffs gesproken, vervangen jullie ook de silicone olie?, ik zelf rij met de Infraction met 1milioen in de midden diff en 80K in de voor en achter diffs.
 
Per toepassing verschilt de keuze van olie natuurlijk.

1M in je center diff, dan had je net zo goed een spoel erin kunnen zetten!?
Zelf heb ik heb wel ook 500k in de F/R diffs zitten, maar met speed runnen wil je ook niet dat er veel verschil van wielsnelheid ontstaat
 
Heb gisteren een spoel gemaakt, moet 'm alleen nog monteren.
Gisteren ook 178 kph met de Max6 combo gereden maar heel veel meer zit er denk niet meer in, word tijd voor de XLX2.
 
Heb gisteren een spoel gemaakt, moet 'm alleen nog monteren.
Gisteren ook 178 kph met de Max6 combo gereden maar heel veel meer zit er denk niet meer in, word tijd voor de XLX2.
Ow ja, je ging er zelf een maken inderdaad. Ga je zelf ook een andere center achteras maken?

178 kph is zeer netjes met de max6 ja, veel meer zal er niet inzitten. Goed genoeg voor een plekje op de PB lijst:
https://www.arrmaforum.com/threads/speed-run-list-personal-bests-of-the-forum.35486/
 
🤣🤣 jij bent een mooie weer rijder😎
Verwacht niet dat jij naar buiten gaat om een beetje te springen als het regent 🤣
 
Back
Top