Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Bedankt voor je antwoord!

De zaak TopRC kende ik nog niet. Is voor mij ongeveer even ver rijden als Toemen.
TopRC lijkt op google ook betere reviews te hebben dan Toemen (die scoort zelfs vrij laag?)
Herkennen jullie dat beeld?
Welkom!

Ik vind Toemen een heel erg goede winkel met veel occasions, maar vroeger, toen het bedrijf nog in Den Bosch verkocht, was de klantenservice er veel slechter volgens veel reviews. Ik vind dat dat nu is opgelost want beide keren dat er iets ontbrak aan een occasion van toemen heb ik het opgestuurd gekregen.
Of een Talion (dat model zie ik nu pas eignlijk)?
De talion is een kraton met kleinere wielen en een andere body dacht ik. Weet ik niet zeker:)
 
Goedemorgen Nederlanders!

Ik ben momenteel aan het kijken voor een eerste RC, om samen met mijn zoontje mee te gaan rijden.
Zit te kijken naar Arrma of Traxxas (zal hier beetje vloeken in de kerk zijn).
Van Arrma kijk ik naar de Kraton 6s (8s vind ik ook gaaf maar is door de grootte wellicht onpraktisch als eerste RC).

Welke winkel(s) in Nederland raden jullie aan voor Arrma?
Ik kom uit de buurt van Rotterdam. Quartel kan ze leveren begrijp ik, maar heeft ze niet op voorraad en zijn dus niet live te bekijken.

Daarnaast begreep ik dat de levering van onderdelen (momenteel) erg lastig is.
Klopt dit? Zou vervelend zijn als de auto weken/maanden uit de running is door een kapot onderdeel dat niet te krijgen is.
Hallo Toet en welkom. Kijk eens bij RCFreaks in Rotterdam, goede ervaringen mee!
Enneh Traxxas mag ook hoor, alle merken komen hier voorbij.

Zoek je 2 rc's voor jou en je zoon of eentje voor jullie samen?
First try speaking Dutch? :ROFLMAO:
 
Last edited:
Voor onderdelen (online) neig ik steeds meer naar wetronics. Hebben ook een shop in nieuwegein (nooit geweest dus geen idee of dat ook goed is)

Waar ik echt een hekel aan heb, zowel bij toemen als toprc. Online bestellen klopt hun voorraad nooit, ik heb bij beide shops nog tal van orders open staan die 'op voorraad' stonden toen ik mijn bestelling deed en dan toch niet op voorraad blijken te zijn. Als je snel iets nodig hebt en denkt ik doe er dit of dat bij voor de bestelkosten te drukken, gaat het altijd mis...
 
Voor onderdelen (online) neig ik steeds meer naar wetronics. Hebben ook een shop in nieuwegein (nooit geweest dus geen idee of dat ook goed is)

Waar ik echt een hekel aan heb, zowel bij toemen als toprc. Online bestellen klopt hun voorraad nooit, ik heb bij beide shops nog tal van orders open staan die 'op voorraad' stonden toen ik mijn bestelling deed en dan toch niet op voorraad blijken te zijn. Als je snel iets nodig hebt en denkt ik doe er dit of dat bij voor de bestelkosten te drukken, gaat het altijd mis...
dat klopt idd wel, had op 28 sept GRP slicks bij toprc besteld, kreeg een melding dat de producten aan toprc moesten worden geleverd, dat kon 7-9 dagen duren, ik heb ze nog steeds niet binnen. Ik had wel gister een mailtje gestuurd waar ze bleven, levering was vertraagd, uiteindelijk vriendelijk geholpen en ik heb uiteindelijk voor degen met profiel gekozen.

Het is dus idd wel handig om onderdelen op voorraad te hebben, al weet je nooit van tevoren wat er breekt:)
 
Voor onderdelen (online) neig ik steeds meer naar wetronics. Hebben ook een shop in nieuwegein (nooit geweest dus geen idee of dat ook goed is)

Waar ik echt een hekel aan heb, zowel bij toemen als toprc. Online bestellen klopt hun voorraad nooit, ik heb bij beide shops nog tal van orders open staan die 'op voorraad' stonden toen ik mijn bestelling deed en dan toch niet op voorraad blijken te zijn. Als je snel iets nodig hebt en denkt ik doe er dit of dat bij voor de bestelkosten te drukken, gaat het altijd mis...
Wetronics is een leuk winkeltje, niet heel groot maar lopen wel echte liefhebbers rond en altijd tijd voor RC praatje.
Dat voorraad verhaal is inderdaad irritant. Heb dat nog nooit gehad bij GearRC, die hebben dan alleen weer geen Arrma helaas.
Nog vervelender vind ik het dat wanneer er iets in backorder staat je daarna niks meer hoort.....


Heeft iemand hier al een Team Corally 6s?
Ze hebben nu nieuwe stuurblokken, steering rack stiffener en 7075 upgrades, allemaal op voorraad in België :love:
Prijzen zijn ook best ok.
Denk dat ik volgend jaar de Radix ga kopen, vind dat wel echt een gaaf ding.


1634917003571.png
 
Last edited:
Wetronics is een leuk winkeltje, niet heel groot maar lopen wel echte liefhebbers rond en altijd tijd voor RC praatje.
Dat voorraad verhaal is inderdaad irritant. Heb dat nog nooit gehad bij GearRC, die hebben dan alleen weer geen Arrma helaas.
Nog vervelender vind ik het dat wanneer er iets in backorder staat je daarna niks meer hoort.....
Ik durfde eigenlijk niet eens meer te kijken hoe lang het lijstje wel niet is. Nu toch maar gedaan en een kleine correctie is nodig. Toemen heb ik al een tijdje niks besteld omdat ik niet meer kan inloggen daar? 2 openstaande bestellingen bij toprc en 1 bij trxxs-winkel.

Ze lijken zelf niet echt opvolging te geven aan hun backorders, slechte zaak. De focus zal toch wel meer op de fysieke winkels liggen...
 
Toemen en Toprc zijn leuk voor fysiek bezoek inderdaad (bij Toprc weet je niet waar je moet beginnen met kijken zo groot is het opgezet👍) online zijn ze een stuk minder. Gearrc online werkt top en Wetronic laatst ook voor het eerst gedaan (M2C wheel extenders) en was ook prima.
MCMracing.com in België (veel Team Corally) is ook goed en uiteraard Eurorc.com.
 
Rc freaks zit nog in Rotterdam 😉 en die is altijd redelijk goedkoop.
Vindt gearrc ook wel goede winkel 👍 die belt je ook op als het niet leverbaar is of iets aan de hand met je bestelling.
👌
Moet zeggen dat de winkel wel top is van toemen als je door Jasper zelf geholpen wordt. Online ben ik niet zo fan van zijn winkel maar goed verder goede gozer 👍
En ben wel blij met zijn occasions die outcast van mijn was ook binnen een week weer verkocht 😎🤘
Maar goed was ook een mooie auto 😎maar geen spijt dat het nu een infraction is geworden 🥳🥳

IMG_20210910_130201.jpg


IMG_20210910_130642.jpg
 
Bedankt voor al het advies!

Ik koop in eerste instantie 1 auto. Als mijn zoontje het leuk vindt, koop ik er vermoedelijk 1 bij.

Vandaag bij TopRC wezen kijken en een hoop wijzer geworden. Ook keurig geholpen en van alles te zien gekregen met veel heldere uitleg erbij.

De Talion was toch wel interessant, en was er ook in een afgemonteerde EXB versie.
Ook de Kraton EXB modellen spraken mij erg aan (Zowel 6s als 8s).
Wel moet er daarbij het nodige zelf geinstalleerd worden, en met name het solderen vind ik nog wat tricky (geen ervaring mee).
Het schroefwerk en dergelijke kom ik wel uit (schat ik in).
Ik ga wat youtube filmpjes kijken om te bezien wat er allemaal komt kijken bij een roller zelf afmonteren, en dan besluiten of ik dat 'aandurf'.
Bij TopRC laten afmonteren kon ook, maar pas weer over twee weken (is ook een optie).

Kraton 8s in het echt is overigens enorm zeg!
Eigenlijk gekkenwerk, maar kriebelt toch moet ik zeggen :)
 
Bedankt voor al het advies!

Ik koop in eerste instantie 1 auto. Als mijn zoontje het leuk vindt, koop ik er vermoedelijk 1 bij.

Vandaag bij TopRC wezen kijken en een hoop wijzer geworden. Ook keurig geholpen en van alles te zien gekregen met veel heldere uitleg erbij.

De Talion was toch wel interessant, en was er ook in een afgemonteerde EXB versie.
Ook de Kraton EXB modellen spraken mij erg aan (Zowel 6s als 8s).
Wel moet er daarbij het nodige zelf geinstalleerd worden, en met name het solderen vind ik nog wat tricky (geen ervaring mee).
Het schroefwerk en dergelijke kom ik wel uit (schat ik in).
Ik ga wat youtube filmpjes kijken om te bezien wat er allemaal komt kijken bij een roller zelf afmonteren, en dan besluiten of ik dat 'aandurf'.
Bij TopRC laten afmonteren kon ook, maar pas weer over twee weken (is ook een optie).

Kraton 8s in het echt is overigens enorm zeg!
Eigenlijk gekkenwerk, maar kriebelt toch moet ik zeggen :)
Alles wat wij in deze hobby doen is gekkenwerk!!

Ik vond het ook fantastisch, de eerste keer dat ik zo'n HPI baja hier bij quartel zag staan;)
 
Bedankt voor al het advies!

Ik koop in eerste instantie 1 auto. Als mijn zoontje het leuk vindt, koop ik er vermoedelijk 1 bij.

Vandaag bij TopRC wezen kijken en een hoop wijzer geworden. Ook keurig geholpen en van alles te zien gekregen met veel heldere uitleg erbij.

De Talion was toch wel interessant, en was er ook in een afgemonteerde EXB versie.
Ook de Kraton EXB modellen spraken mij erg aan (Zowel 6s als 8s).
Wel moet er daarbij het nodige zelf geinstalleerd worden, en met name het solderen vind ik nog wat tricky (geen ervaring mee).
Het schroefwerk en dergelijke kom ik wel uit (schat ik in).
Ik ga wat youtube filmpjes kijken om te bezien wat er allemaal komt kijken bij een roller zelf afmonteren, en dan besluiten of ik dat 'aandurf'.
Bij TopRC laten afmonteren kon ook, maar pas weer over twee weken (is ook een optie).

Kraton 8s in het echt is overigens enorm zeg!
Eigenlijk gekkenwerk, maar kriebelt toch moet ik zeggen :)
Te groot kun je niet overal lol hebben. En te groot maakt het ook zwaar. Super vet! Maar als je eerste rc is de kraton 6S echt al extreem en meer alround.
 
Want ik er van begrijp van die 1/5 modellen dat ze een beetje te zwaar 😔 Voor wat wij er mee willen doen. Moet je er wel wat euro's tegenaan gooien voor hij ok is
Als je dat wil dan kan je beter een Traxxas xmax kopen 😉 heb je minder problemen.

Durf het bijna niet te zeggen 🤣want ben echt een armma fanboy🤘😎
maar @JVC heeft er ook één 🤘😎vet ding ik heb hem persoonlijk zien vliegen. En hij kan je daarin wel verder helpen en niet stuk te krijgen 🤘😎
Denk dat Traxxas dat net even beter voor elkaar heeft als arrma als je een 1/5 model wil..
Voor de rest valt er wat te zeggen over aluminium over plastic 😉maar 7075 is mijn antwoord 🤣🤣

Voor de rest is d ze hobby voor gekkies 🥸dus welkom to the Madness.🤘😎
 
Want ik er van begrijp van die 1/5 modellen dat ze een beetje te zwaar 😔 Voor wat wij er mee willen doen. Moet je er wel wat euro's tegenaan gooien voor hij ok is
Als je dat wil dan kan je beter een Traxxas xmax kopen 😉 heb je minder problemen.

Durf het bijna niet te zeggen 🤣want ben echt een armma fanboy🤘😎
maar @JVC heeft er ook één 🤘😎vet ding ik heb hem persoonlijk zien vliegen. En hij kan je daarin wel verder helpen en niet stuk te krijgen 🤘😎
Denk dat Traxxas dat net even beter voor elkaar heeft als arrma als je een 1/5 model wil..
Voor de rest valt er wat te zeggen over aluminium over plastic 😉maar 7075 is mijn antwoord 🤣🤣

Voor de rest is d ze hobby voor gekkies 🥸dus welkom to the Madness.🤘😎
Ik zal het hier thuis even doorgeven…gekkies 😂😅
1/5 is supergaaf maar je moet er wel de ruimte voor hebben. X-Maxx zit mooi tussen 1/8 en 1/5 in, daar rijd ik wel het meeste mee eigenlijk :stop: een keer een lagertje vast gehad en dat was het wel. Maar wel zonder de elektronica van Traxxas, de hardware is super
 
Hallo allemaal, hier ook een nieuweling op het forum en binnen de hobby. Nadat ik een aantal minder serieuze rc's had 'voor de kinderen' (tamiya lunchbox en wltoys buggy). Nu..na talloze uurtjes rondneuzen op div fora en natuurlijk youtube een Kraton aangeschaft bij Toemen. Wilde graag een exb 6s Kraton dus toen er plots een nette occasion voorbij kwam deze aangeschaft. Moet zeggen dat ik even achter m'n oren moest krabben bij eerste ritje. Jeetje wat een geweld. Reed toen direct op 6s met een 18 tand pinion. Nu even een 11 tand erop gezet en is beter om daarmee wat feel te krijgen. Went snel 😁😉. Even paar pics.
Heb een arrma skinz cover op chasis gezet en een dewit kap zodat de andere gespaard blijft...


Ps Hopelijk kan ik via dit forum kennis maken met andere liefhebbers/misschien wel lokaal (limburg) zodat ik nog wat kan opsteken!

Groetjes William,

DSC_1488.JPG


DSC_1496.JPG


16351016409954527051521303067236.jpg
 
Welkom William👍. Ja, een Kraton 6s is redelijk wat geweld. Je kan ook even op 3s rijden om te wennen en daarna de tweede 3s aansluiten voor 6s. Hoef je niet je pinion te wisselen😉 (tenzij je een 6s lipo hebt ipv 2x3s).
Er zijn een aantal leden uit Limburg op dit forum. @rotauq en ik hebben vorige maand een forum Meet&Great gedaan in de bossen precies op de grens Weert/Budel; zie hieronder. Wat mij betreft kunnen we dit in het voorjaar of zo weer eens doen.
Veel plezier met de Kraton🤙.
https://www.arrmaforum.com/threads/...18th-2021-pics-and-drone-footage-added.43466/
 
Hallo willen 🙋

Welkom op het forum en want een leuke sticker aan de onderkant 🤘😎is die van jou ook van een oud omaatje geweest?🤣
 
Vandaag een Kraton EXB 6s opgehaald bij TopRC! Prima geholpen.
Hobbywing max6 met 4986 1650kv erbij.
Savox servo en gensacearespammers 8000mah accus.

Daarnaast ook een Sanwa m17 besteld. Die komt ergens volgende week verwacht ik.

In de tussentijd proberen de boel in elkaar te zetten.
Heb vrij dapper een soldeersetje en stekkers etc meegenomen, maar moet na het zien van wat youtube filmpjes nog wel wat moed verzamelen om dit daadwerkelijk zelf te doen!

Wel veel zij om er straks mee te rijden. Ben erg benieuwd!
 
Back
Top