Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Is er trouwens een soort van haarnet of stofkap ofzo die ik om het frame kan vouwen?
Zag nadat het frame in 2en lag, dat 1 van de ventilatoren helemaal volzat met gras en niet meer draaide
 
Oeps. Scherp op de zondagochtend🤣👍.
Volgens mij zijn de DBXL, Super Rock Racer, Super Baja Rey, Fireteam niet echt goed vertegenwoordigd bij de forumleden. Die zouden zich allemaal prima thuisvoelen zijn voor het ‘desert’ terrein van volgende week zaterdag, dus mocht iemand ze hebben…
Off topic: ik zag dat Conrad de Reely Raptor flink in prijs heeft verhoogd😳.
Ben hier al een hele tijd niet meer actief geweest dus daar gaan we maar weer eens verandering in brengen. mits ik welkom ben uiteraard, kom ik misschien wel ff langs met een super Baja Rey 😬
 
Ben hier al een hele tijd niet meer actief geweest dus daar gaan we maar weer eens verandering in brengen. mits ik welkom ben uiteraard, kom ik misschien wel ff langs met een super Baja Rey 😬
Iedereen is welkom👍. Het is altijd gezellig en de weersvooruitzichten zijn wederom top😎.
Ik ga je er nu bijzetten, geen verplichting, maar dan hebben we idee wie en wat er komt.
Voor de tijd, locatie en verwachte opkomst:
https://www.arrmaforum.com/threads/dutch-‘buulderberg’-bash-day-4th-edition-july-23rd-2022.53296/
 
Oeps. Scherp op de zondagochtend🤣👍.
Volgens mij zijn de DBXL, Super Rock Racer, Super Baja Rey, Fireteam niet echt goed vertegenwoordigd bij de forumleden. Die zouden zich allemaal prima thuisvoelen zijn voor het ‘desert’ terrein van volgende week zaterdag, dus mocht iemand ze hebben…
Off topic: ik zag dat Conrad de Reely Raptor flink in prijs heeft verhoogd😳.
Jammer. DBXL is een fantastisch mooie auto (de andere ook overigens😚).

Ik heb nog twee schansen (30cm hoog) recent op de kop kunnen tikken. Is dat iets om mee te nemen naar de meeting? Moet alleen ff kijken hoe ik het dan allemaal kan mee slepen🤣
 
Ik heb zo te zien een ftx 6253 nodig. Of de aluminium versie ftx 6374 nodig. Is het aan te raden als iets kapot gaat om gelijk aluminium versie daarvan te bestellen?

En als ik toch aan het bestellen ben. Zijn er andere onderdelen die ik misschien gelijk mee kan bestellen, die vaak kapot gaan?

Of buiten de dust cover nog andere dingen die heel handig zijn en nog nodig ga hebben qua gereedschap, bescherming of andere dingen voor de rc?
 
Welkom @Dutchy!
En welkom terug @Mdgaming, natuurlijk ben je welkom, the more the merrier.
Ik ben wel benieuwd hoe de Super Baja Rey omgaat met het losse zand tov de Mojave
Da's mooi, als ik het ga redden ben ik er bij. Hoop wel dat de onderdelen optijd geleverd worden haha. Zonder aandrijving gaat het niet zo vlot.

Maar in los zand is de Baja Rey echt vet, kom vaak in de loonse en Drunense duinen en rijdt daar echt top. Als ik kom neem ik ook de kraton mee
 
Jammer. DBXL is een fantastisch mooie auto (de andere ook overigens😚).

Ik heb nog twee schansen (30cm hoog) recent op de kop kunnen tikken. Is dat iets om mee te nemen naar de meeting? Moet alleen ff kijken hoe ik het dan allemaal kan mee slepen🤣
Schansen zou top zijn👍 Het gesleep is wel altijd even kijken ja, dat heeft @SenTom beter bekeken want die heeft een bolderkar. @rotauq Is je quad al weer up and running?😉
Ik heb zo te zien een ftx 6253 nodig. Of de aluminium versie ftx 6374 nodig. Is het aan te raden als iets kapot gaat om gelijk aluminium versie daarvan te bestellen?

En als ik toch aan het bestellen ben. Zijn er andere onderdelen die ik misschien gelijk mee kan bestellen, die vaak kapot gaan?

Of buiten de dust cover nog andere dingen die heel handig zijn en nog nodig ga hebben qua gereedschap, bescherming of andere dingen voor de rc?
Bij een short course truck heb je gelukkig minder last dat als je ergens tegen aanrijdt je draagarmen afbreken. Want dat betreft is een SCT best ‘durable’. Wat zeker aan te raden is om op voorraad te hebben zijn lagers en dan met name die bij de wielen/assen.
Persoonlijk zou ik iets dat na 30minuten vrij simpel kapot gaat en waarvan de kans dus groot is dat het weer vrij snel kapot gaat vervangen door aluminium of een aantal plastic versies kopen en het proberen op een andere manier te verstevigen.
Verder is een heatsink met fan verstandig om de motor te coolen en een fan voor de esc mocht die er niet op zitten.
Gereedschap is een MIP set aan te raden; een super goede ‘pasvorm’ (nauwelijks kans dat je een schroef doldraait) en gaat veruit het langste mee.
En als je het nog niet hebt een flesje diff en shock olie voor als je diffs en shocks gaat bijvullen.
 
Schansen zou top zijn👍 Het gesleep is wel altijd even kijken ja, dat heeft @SenTom beter bekeken want die heeft een bolderkar. @rotauq Is je quad al weer up and running?😉

Bij een short course truck heb je gelukkig minder last dat als je ergens tegen aanrijdt je draagarmen afbreken. Want dat betreft is een SCT best ‘durable’. Wat zeker aan te raden is om op voorraad te hebben zijn lagers en dan met name die bij de wielen/assen.
Persoonlijk zou ik iets dat na 30minuten vrij simpel kapot gaat en waarvan de kans dus groot is dat het weer vrij snel kapot gaat vervangen door aluminium of een aantal plastic versies kopen en het proberen op een andere manier te verstevigen.
Verder is een heatsink met fan verstandig om de motor te coolen en een fan voor de esc mocht die er niet op zitten.
Gereedschap is een MIP set aan te raden; een super goede ‘pasvorm’ (nauwelijks kans dat je een schroef doldraait) en gaat veruit het langste mee.
En als je het nog niet hebt een flesje diff en shock olie voor als je diffs en shocks gaat bijvullen.
mip set, is dat de aandrijving? want als ik op toprc.nl mip invoer, krijg ik allerlei aandrijf assen.
Ik bestel wel gelijk 2 nieuwe plastic kapjes. Misschien moet ik gewoon wat meer open zand opzoeken ipv in het bos.
Toen ik hem kocht had ik ook eigenlijk geen idee of die gemaakt was voor een specifieke ondergrond of gewoon overal kan knallen.
 
mip set, is dat de aandrijving? want als ik op toprc.nl mip invoer, krijg ik allerlei aandrijf assen.
Ik bestel wel gelijk 2 nieuwe plastic kapjes. Misschien moet ik gewoon wat meer open zand opzoeken ipv in het bos.
Toen ik hem kocht had ik ook eigenlijk geen idee of die gemaakt was voor een specifieke ondergrond of gewoon overal kan knallen.
Dat hebben ze ook, maar bedoelde hun schroevendraaiers. Deze set is zeer populair op dit forum, niet goedkoop maar wel erg goed.
https://www.mcmracing.com/nl/home/8...1294091620?search_query=Mip+wrench&results=26
 
Schansen zou top zijn👍 Het gesleep is wel altijd even kijken ja, dat heeft @SenTom beter bekeken want die heeft een bolderkar. @rotauq Is je quad al weer up and running?😉
Nadeel van mn quad blijft toch dat ik niet veel mee kan nemen. Ik heb me dus ook maar een bolderkar geregeld.
 
Is er een beetje te rijden met een bolderkar of moet je met een rupsbanden variant komen?🤪
 
Zo'n Baja Rey is leuk, tot er iets kapot gaat. Man wat een ellende om ook maar ergens bij te komen 🥲. Is zo'n arrma toch een stuk eenvoudiger...

IMG_20220717_223352.jpg
 
Nadeel van mn quad blijft toch dat ik niet veel mee kan nemen. Ik heb me dus ook maar een bolderkar geregeld.
Net een bolderkar op marktplaats gevonden op een paar minuten bij mij vandaan. Zijn meer geïnteresseerden dus of mijn bod het wordt…🤞
Is er een beetje te rijden met een bolderkar of moet je met een rupsbanden variant komen?🤪
Ja, maar hoe breder en groter de banden des te makkelijker. Rupsbanden zouden ideaal zijn🤣
Zo'n Baja Rey is leuk, tot er iets kapot gaat. Man wat een ellende om ook maar ergens bij te komen 🥲. Is zo'n arrma toch een stuk eenvoudiger...

View attachment 230228
Hopelijk zit ie snel weer in elkaar👍.
 
Iemand enig idee hoe het zit met het verkrijgen van onderdelen van Losi?
Is het relatief goed te verkrijgen of is het altijd weinig voorraad?

https://www.tpsracing.nl/producten/...54006-draagarm-voor-achter-losi-dbxl-set.html doen ze ook wel slim. Onder aan de streep zit je waarschijnlijk met 10x achter draagarmen..😤 doet Arrma het toch een stuk beter met losse setjes.
Heb alleen ervaring met het grote spul(sbr en dbxl) maar over het algemeen zijn de onderdelen wel te krijgen maar zal je wat beter moeten zoeken als voor arrma/Traxxas/en dergelijke merken. Een toemen en toprc hebben vaak wel alle onderdelen op de site staan maar slechts een klein deel op voorraad. Van de week wat spul besteld wat op voorraad zou moeten zijn, vervolgens blijkt maar de helft van de bestelling ook daadwerkelijk op voorraad te zijn.

Tps racing heeft de meeste voorraad aan losi spul maar geloof ik ook voornamelijk het grote 1/5-1/6.

Tl/DR: meeste spullen zijn wel redelijk te krijgen maar kost wat meer tijd en zoek werk als de andere grote merken
 
Hele run op bolderkarren nu..
Bij de Buulderberg is het redelijk te doen. Die van mij heeft smalle bandjes, dus graaft zich snel in. Meeste gewicht achterin leggen en de hardere stukken opzoeken.
Wij hebben zo een:
aktive-opvouwbare-bolderkar-50kg.jpg


Denk dat zoiets wat beter gaat:
image.jpg



Maar al met al scheelt het tillen, hoewel je stiekem wel meer mee gaat nemen dan je anders zou doen:ROFLMAO:
:ROFLMAO:
 
Iemand enig idee hoe het zit met het verkrijgen van onderdelen van Losi?
Is het relatief goed te verkrijgen of is het altijd weinig voorraad?

https://www.tpsracing.nl/producten/...54006-draagarm-voor-achter-losi-dbxl-set.html doen ze ook wel slim. Onder aan de streep zit je waarschijnlijk met 10x achter draagarmen..😤 doet Arrma het toch een stuk beter met losse setjes.
RCfox.de heeft flink wat voor o.a. de DBXL op voorraad. Laatst aantal zaken besteld (voorraad ;)) voor de Mojave die hier in NL amper te vinden waren. Daar gewoon meerdere op voorraad en binnen 3 dagen afgeleverd(y).
Die DBXL laat je niet los he? Neem je hem wel mee zaterdag als je er deze week nog een gaat halen?:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Back
Top