Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Aangezien ik een herintreder ben wat betreft RC auto’s met 3-diff setup zal ik nieuwe voorraad diff olie moeten kopen. Alles wat ik had heb ik 10 jaar geleden weg gedaan bij het opruimen van de hobby. Nou zit ik een beetje rond te kijken en daarbij komen de volgende vragen op:

Welke diff olie gebruiken jullie in de 6S auto’s ?
Favoriete setup (F/M/R) ?
Merk en waar te koop ?

Alvast bedankt !
De meeste 6s hebben 10k in voor en achter diff en 100k of 200k in het midden.
Team Corally diff (en shock oil) is in de meeste LHS te koop; RCSpeedshop (aanrader! Is eenmansbedrijf en eigenaar Davy is super behulpzaam!, kan overigens ook gewoon Arrma spullen leveren), TopRC, Toemen.
Je kan ook mixen, zie de calculator https://scriptasylum.com/rc_speed/oil_mixer.html

Met 10k en 100k heb je de standaard en kan je alles daartussenin maken. Eventueel aangevuld met 30k en 200k voor als je niet of nauwelijks wilt mixen.
 
Bedankt … Arrma gebruikt CST, en Team Corraly CPS. Dat is toch niet hetzelfde ?
Daar zit iets van 1% verschil in, CPS ~ ,99CST of andersom, dus in feite hetzelfde.
Ik zie nu dat ik ze ook door elkaar heb en nagenoeg alles is van Team Corally😄. Er zit wel een groot verschil met Wt t.o.v. CSTof CPS!
image.jpg
 
Aangezien ik een herintreder ben wat betreft RC auto’s met 3-diff setup zal ik nieuwe voorraad diff olie moeten kopen. Alles wat ik had heb ik 10 jaar geleden weg gedaan bij het opruimen van de hobby. Nou zit ik een beetje rond te kijken en daarbij komen de volgende vragen op:

Welke diff olie gebruiken jullie in de 6S auto’s ?
Favoriete setup (F/M/R) ?
Merk en waar te koop ?

Alvast bedankt !
Sterk afhankelijk van je auto, waar je rijd en wat je zelf wilt kunnen met de auto. Ik heb ook alleen maar Corally diff olie. Zo beetje overal te koop. Toemen, toprc etc.

Heren en dames,
Een fijne jaarwisseling toegewenst. Dat we volgend jaar maar veel bash sessies mogen hebben met elkaar🥳🥳 en weinig schades aan autos🤣
 
Happy new year !

In mijn onroads heb ik geen center diff natuurlijk.
Offroad zou ik toch ook niet te snel naar 100-200k gaan. Beetje diff-out vs altijd star, het is maar net wat je fijn vindt natuurlijk. Ik vind 40-50k ideaal voor een offroader met relatief grote wielen. Met lichte kleinere wielen (~SCT) ga ik wel hoger zitten.
 
Hallo allemaal,

Ik hang al een tijd rond op het Arrma forum maar ben eigenlijk nog weinig in de NL groep geweest dus zal me even netjes voorstellen.

Ik ben Nick, 50 jaar oud en Woon in Vleuten. Ik RC bij vlagen de ene keer een tijdje veel en de dan weer een tijdje niet.

Twee Arrma's: een Kraton EXB 1/8 (max 6 systeem) en een Outcast EXB (zo licht mogelijk met Backflip LP's en carbon van Basherqueen)

(Daarnaast een Kronos XTR en nog een Rustler. Ben nu een beetje aan het rondneuzen naar een leuke Buggy om ook af en toe eens mee op de baan te rijden en om de verzameling een beetje beperkt te houden gaat de Rustler dan de deur uit (en misschien de Kraton ook wel)

Mijn favoriete bash spot is de Haarrijnse Plas
 
Welkom @Double Apex

Met het fijne regenweer wat we nu hebben rijden wij ook niet, het is toch een beetje seizoensgebonden ;)
Leuke mix aan RC's!
Buggy op een baan rijden lijkt mij ook nog wel leuk om erbij te doen. Ik mis met bashen soms toch ook een beetje het competitieve element. Eerder wel het nodige SCT gedaan in de tuin met maten die niet van me konden winnen. Wie weet pak ik het ook nog eens op.
 
Hallo allemaal,

Ik hang al een tijd rond op het Arrma forum maar ben eigenlijk nog weinig in de NL groep geweest dus zal me even netjes voorstellen.

Ik ben Nick, 50 jaar oud en Woon in Vleuten. Ik RC bij vlagen de ene keer een tijdje veel en de dan weer een tijdje niet.

Twee Arrma's: een Kraton EXB 1/8 (max 6 systeem) en een Outcast EXB (zo licht mogelijk met Backflip LP's en carbon van Basherqueen)

(Daarnaast een Kronos XTR en nog een Rustler. Ben nu een beetje aan het rondneuzen naar een leuke Buggy om ook af en toe eens mee op de baan te rijden en om de verzameling een beetje beperkt te houden gaat de Rustler dan de deur uit (en misschien de Kraton ook wel)

Mijn favoriete bash spot is de Haarrijnse Plas
Welkom!
Buggy voor op een baan…Typhon TLR of Tekno EB48?
 
Dank jullie. Qua buggy ben ik me pas net aan het oriënteren en dus schiet ik lekker alle kanten op.

Tekno EB48 lijkt me heel gaaf (net als een Mugen mbx8 eco of de Kyosho mp10) maar tegelijk ook een beetje te prijzig om m’n zoontje ook onbezorgd mee te laten rijden. De Corally Radix is nu leuk geprijsd en schijn prima te sturen. Maar ik heb ook altijd een zwak gehad voor de HPI Vorza. En dan heb je nog de Typhon die de meeste aftermarket support heeft. Keuzes…. Ik blijf nog wel even lekker van het ene naar het andere uiterste springen. Enjoy the search 😁
 
Weten jullie of er kit breakers in (de buurt van NL) zitten? Zo niet, dan moet ik voordat ik verhuis alles wat ik nodig heb by Jenny's bestellen.
 
euhm...een beetje zelf promotie (hoop dat dat niet erg is) maar ik speel af en toe hobbymatig kit breaker omdat ik baalde van de hoge extra kosten waar ik bij Jenny's mee te maken kreeg (Verzendkosten, btw, invoerrechten).

Op dit moment heb net weer nieuw ingekocht en veel onderdelen van de Kraton EXB en de Outcast EXB liggen.

Ik doe dit echt puur voor de hobby en ben dus ben geen officieel bedrijf.
 
Weten jullie of er kit breakers in (de buurt van NL) zitten? Zo niet, dan moet ik voordat ik verhuis alles wat ik nodig heb by Jenny's bestellen.
Verhuis je alweer terug naar NL??
euhm...een beetje zelf promotie (hoop dat dat niet erg is) maar ik speel af en toe hobbymatig kit breaker omdat ik baalde van de hoge extra kosten waar ik bij Jenny's mee te maken kreeg (Verzendkosten, btw, invoerrechten).

Op dit moment heb net weer nieuw ingekocht en veel onderdelen van de Kraton EXB en de Outcast EXB liggen.

Ik doe dit echt puur voor de hobby en ben dus ben geen officieel bedrijf.
Ja en dat heb ik ook gehad bij Scorched uit de UK. BTW is niet erg, maar BTW over de verzendkosten bovenop invoerrechten, plus de tijd (heeft meer dan 2 weken bij de douane gelegen🙄). Hierdoor duurde het 3 weken voor een pakketje uit de UK, terwijl uit China het tegenwoordig binnen 2 weken hier is.
Eerlijk gebied me te zeggen dat dat wel vlak na de Brexit was. Maar Wetronic heeft ook Scorched👍.
 
@The Bean Terug naar Weert?

Ik vrees dat de west-Europese markt net iets te klein is om een serieuze kitbreaker business te laten renderen. Even los van het feit dat kitbreakers jammer genoeg nodig zijn in het vraag en aanbod spelletje. (wat dat betreft kan arrma nog wat leren van traxxas) Beetje zelf marketing als je dat hobbymatig doet vind ik niet erg iig @Double Apex Je zal echter niet het aanbod hebben wat bean zoekt...
 
Hier even een schaamteloze plug van wat producten die ik eerste instantie uit eigen behoefte en belang heb ontwikkeld. Uiteindelijk toch ook maar besloten om eens te proberen deze te vermarkten. Vanaf gisteren via Marktplaats verkrijgbaar binnen NL.

Arrma 3S/4S Carry-handle (voor Big Rock / Granite / Vorteks / Kraton 4S)

002-Arrma 3S Carry-Handle assembled.jpg


003-Arrma 3S Carry-Handle installed 1.jpg


005-Arrma 3S Carry-Handle usage.jpg



De “Arrma 3S/4S Carry-handle” is compatibel met:

ARA 4312V3 Big Rock 3S BLX RTR
ARA 4302V3 Granite 3S BLX RTR
ARA 4305V3 Vorteks 3S BLX RTR
ARA 4408V2 Kraton 4S BLX RTR

En natuurlijke op alle andere RC auto’s (bijvoorbeeld Granite Mega en Typhon 3S) waar de standaard Armma wheelie bar set (ARA320613) is gemonteerd.

link: https://link.marktplaats.nl/m1932824216


Arrma 6S Carry-handle (voor Notorious / Outcast)

003-Arrma 6S Carry-Handle assembled.jpg


004-Arrma 6S Carry-Handle installed.jpg


005-Arrma 6S Carry-Handle usage.jpg



De “Arrma 6S Carry-handle” is compatibel met:

ARA 8611V5 Notorious 6S V5 BLX RTR
ARA 106044 Notorious 6S BLX RTR
ARA 106060 Outcast 6S BLX 10th anniversary RTR
ARA 106042 Outcast 6S BLX RTR
ARA 8710 Outcast 6S BLX Extreme Bash RTR

En natuurlijke op alle andere RC auto’s (bijvoorbeeld Kraton 6S, Talion 6S en Typhon 6S) waar de standaard Arrma wheelie bar set (ARAC9493 / AR320366) is gemonteerd.

link: https://link.marktplaats.nl/m1932827960


Arrma Bodyclip-Hook (voor RC auto)

003-Bodyclip-Hook assembled 1.jpg


004-Bodyclip-Hook assembled 2.jpg


005-Bodyclip-Hook assembled 3.jpg


006-Bodyclip-Hook usage.jpg


Heb je ook wel eens moeilijkheden met het lostrekken van de bodyclips van je RC auto ? Kan je de kleine bodyclips soms maar moeilijk vastpakken en trek je de bodyclips los met de rubberen bodystraps van bijvoorbeeld je Losi of Arrma auto ? Dan heb je deze rubberstraps ongetwijfeld al eens stuk getrokken.

Met dit eenvoudige 3D geprinte stuk gereedschap trek je de bodyclips op een gemakkelijke manier los en is je grip op de bodyclip gegarandeerd. Super handig om in je bash-sack bij je te dragen, ook thuis op de work-bench is het plezierig om de “Bodyclip-Hook” onder handbereik te hebben.

link: https://link.marktplaats.nl/m1932829758
 
Last edited:
Ziet er wel aardig uit. Betwijfel of het echt iets gaat worden. Ik vind het relatief duur voor een stukje simpel 3d geprint plastic..

Wie draagt er overigens zn rc aan de wheeliebar???
 
Prijzen zijn wel inclusief verzenden, waar men elders toch al snel min 3,95€. Met de huidige inflatie vind ik ze nog best acceptabel. Filament is ook behoorlijk duurder geworden.

Ideeen zijn goed, zeker die laatste heeft wel wat gadget gehalte. Heb echter zelf geen voertuigen met een wheely bar.

Ben wel benieuwd welk filament je gebruikt. PETG? PLA wordt na een tijdje te broos, zeker voor die 6S variant met één arm.
 
Hey mensen,

Graag jullie advies... ik heb nu een Kraton 1/8 EXB met een Hobbywing Max8 combosetje erin (2200 kv) met een standaard 12T pinion, die ik rij op 6s met meestal zo'n 70-80% epa voor de throttle op de remote. Hoeft niet keihard te gaan, gewoon een beetje bashen. Ook heb ik een Reely Raptor 6s die helemaal stock is. Tot slot -voor deze vraag- ook nog een Infraction V2 die ook stock is qua esc en motor (dus de 2050kv Spektrum combo) met 15T pinion.

Nu zie ik veel forumleden een Max6-combo in hun Kraton 1/8 stoppen. Ik loop er wel eens tegenaan dat de boel te heet wordt (in alle auto's). Ik heb al van die aluminium rocket-fans, maar dat helpt nog niet genoeg.

Wat is handig? Een Max6 combosetje aanschaffen (1650 kv), deze in de Kraton (eventueel iets grotere pinion) te doen en dan de Max8 set in de Infraction en de Spektrum set in de Reely? Dat zou voor mijn gevoel wel de ideale verdeling zijn qua power, hitteontwikkeling en robuustheid, maar klopt dat wel? Zijn er betere alternatieven?
 
Back
Top