Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Infraction 5,0 KG kleine lichte wielen 6s
Kraton 4,9KG grote zware wielen 6s
Raptor 4,6KG medium medium wielen. Ik rijd deze op 4s met een grotere pinion en gaat hard zat en blijft heel:).

Hetgeen je voorstelt zou ik denk ik ook overwegen, m.u.v. de Raptor combo erin houden en de Spektrum combo verkopen.
Max6 combo in de Kraton is wel een serieuze power upgrade. Met de vrij korte wielbasis en grote wielen zal de Kraton graag wheelies willen doen.
De Raptor zou ik lekker op 4s rijden eventueel met een grotere pinion. Tip: probeer eens een 15T of 16T.
Een Rocket 4092 1650kv is ook een optie voor bij een Max6 of Max8 in de Kraton (of Infraction); wat minder power dan een 4985 1650 kv, maar wel meer dan de 40/42mm diameter motor die bij de Max8 combo zit.
Spektrum heb ik nog nooit mee gereden en verkoop ik meteen.
 
Ik heb alleen maar 3s lipo's... haha
Maar ik kan dan toch ook de D/R of EPA aanpassen zodat 'ie niet full pull gaat? Zo doe ik dat nu bij de Kraton ook. Die trekt met de Max8 ook al vrij makkelijk wheelies namelijk.
 
Ik heb alleen maar 3s lipo's... haha
Maar ik kan dan toch ook de D/R of EPA aanpassen zodat 'ie niet full pull gaat? Zo doe ik dat nu bij de Kraton ook. Die trekt met de Max8 ook al vrij makkelijk wheelies namelijk.
Een Raptor op 6s, dat zal op full pull ook wel handen vol zijn om onder controle te houden;)
Ja, je kan de punch in de esc lager zetten en/of inderdaad de throttle range op de zender lager zetten.
 
Hey mensen,

Graag jullie advies... ik heb nu een Kraton 1/8 EXB met een Hobbywing Max8 combosetje erin (2200 kv) met een standaard 12T pinion, die ik rij op 6s met meestal zo'n 70-80% epa voor de throttle op de remote. Hoeft niet keihard te gaan, gewoon een beetje bashen. Ook heb ik een Reely Raptor 6s die helemaal stock is. Tot slot -voor deze vraag- ook nog een Infraction V2 die ook stock is qua esc en motor (dus de 2050kv Spektrum combo) met 15T pinion.

Nu zie ik veel forumleden een Max6-combo in hun Kraton 1/8 stoppen. Ik loop er wel eens tegenaan dat de boel te heet wordt (in alle auto's). Ik heb al van die aluminium rocket-fans, maar dat helpt nog niet genoeg.

Wat is handig? Een Max6 combosetje aanschaffen (1650 kv), deze in de Kraton (eventueel iets grotere pinion) te doen en dan de Max8 set in de Infraction en de Spektrum set in de Reely? Dat zou voor mijn gevoel wel de ideale verdeling zijn qua power, hitteontwikkeling en robuustheid, maar klopt dat wel? Zijn er betere alternatieven?
Hoe groter hoe beter vanuit warmte perspectief. Een goede fan op de esc is nuttig, op de motor veel minder.

Volgens mij zit er weinig verschil tussen de reely 6s en arrma 6s, maar sandracer weet dat natuurlijk veel beter.
 
Hoe groter hoe beter vanuit warmte perspectief. Een goede fan op de esc is nuttig, op de motor veel minder.

Volgens mij zit er weinig verschil tussen de reely 6s en arrma 6s, maar sandracer weet dat natuurlijk veel beter.
Is volgens mij beide een hobbywing rebrand, maar bij de Reely esc weet je tenminste dat het de 8bl150/quicrun esc is, die goede reviews krijgt. De Arrma Spektrum 150 mag dan misschien ook een soort van rebranded 8bl150 zijn, maar daar toch veel problemen mee (misschien de allerlaagste kwaliteit van de 8bl150🤷‍♂️) en is een stuk duurder dan de 8bl150🤣. Zelfs duurder dan de Max8 en voor een paar euro meer heb je zelfs een Max6.
Door de te hoge verkoopprijs van Spektrum kan je het misschien nog redelijk goed verkopen. En je hebt altijd mensen die (alleen) Spektrum kennen, omdat ze een Arrma of Losi hebben en dus Spektrum kopen.
Dit is puur mijn mening op basis van reviews lezen en ervaring met de 8bl150 in de Reely, zoals gezegd zelf nooit gereden met Spektrum electronica.😉
De motor van de Reely is goed, maar let wel op de lagers, maar dat geldt voor alle af-fabriek motor lagers. Soms heb je ‘goede’ en soms zijn het echt slechte.
Volgens mij is de motor van Arrma ook goed en vrijwel identiek aan de Reely motor.
 
De reely motor heeft al nieuwe lagers, dus dat zit goed. En de nieuwe max8 g2? Volgens het alwetende youtube kan die set ook goed in een kraton 6s, ervaringen?

ik heb de fan van de max8 esc vervangen met zo’n rocket-fan (van surpass via Ali) van 30mm, volgens mij doet die veel meer qua wind.

toch zeg je wel esc fan is belangrijker, maar laatst op de granite van m’n zoontje met een max10 esc en een 3200kv nameless brushless motor van Ali ging toch mooi de motor in rook op… de esc is nog prima gelukkig. Of is dat dsn gewoon slechte kwaliteit?
 
De reely motor heeft al nieuwe lagers, dus dat zit goed. En de nieuwe max8 g2? Volgens het alwetende youtube kan die set ook goed in een kraton 6s, ervaringen?

ik heb de fan van de max8 esc vervangen met zo’n rocket-fan (van surpass via Ali) van 30mm, volgens mij doet die veel meer qua wind.

toch zeg je wel esc fan is belangrijker, maar laatst op de granite van m’n zoontje met een max10 esc en een 3200kv nameless brushless motor van Ali ging toch mooi de motor in rook op… de esc is nog prima gelukkig. Of is dat dsn gewoon slechte kwaliteit?

Max8 g2 is maar 4S. Voor een 4S set is het zeker niet verkeerd, maar wel gelimiteerd.

Overgeared op een mindere motor? Mijn stelling is dat een esc wel extra te koelen is, een motor is echter al efficiënt van zich zelf. Als ie te warm wordt, is de belasting te zwaar. Extra koelen kan dan een beetje doen, maar nooit veel (blijft warm worden van binnen)
 
De Max8G2
Max8 g2 is maar 4S. Voor een 4S set is het zeker niet verkeerd, maar wel gelimiteerd.

Overgeared op een mindere motor? Mijn stelling is dat een esc wel extra te koelen is, een motor is echter al efficiënt van zich zelf. Als ie te warm wordt, is de belasting te zwaar. Extra koelen kan dan een beetje doen, maar nooit veel (blijft warm worden van binnen)
Max8 G2 kan ook 6s. De G2 is sterker dan de 'originele' Max8 (160a versus 150a). De Max8 G2 heeft nagenoeg dezelfde specs als de Max6, maar de G2 is wat kleiner en lichter, heeft een kleinere ventilator en kan sensored.

Tenzij je sensored wilt rijden zou ik voor een paar euro meer voor de Max6 gaan. Mocht je extra koeling power willen kan je er een 35mm Rocket fan erop leggen;).
 
De Max8G2

Max8 G2 kan ook 6s. De G2 is sterker dan de 'originele' Max8 (160a versus 150a). De Max8 G2 heeft nagenoeg dezelfde specs als de Max6, maar de G2 is wat kleiner en lichter, heeft een kleinere ventilator en kan sensored.

Tenzij je sensored wilt rijden zou ik voor een paar euro meer voor de Max6 gaan. Mocht je extra koeling power willen kan je er een 35mm Rocket fan erop leggen;).
sorry ik had te snel naar de specs gekeken. De combo met de 4268SD is max 4S
 
Ik vond de Fireteam in de sneeuw toch wat tegenvallen. En omdat ik de pps mount van mn limitless al had geroofd, heb ik de XLX2 toch ook maar overgezet. Alles weer net iets groter dan de max5, dus moest ik nu de servo 90graden draaien.
Motor doet het duidelijk beter dan met de max5. Eerste indruk, instant wheelies, maar rustig kan ook ;)

1675018059087.png


1675018085112.png


Mijn bestuurder heeft overigens ook een ander hoofdje gekregen. Al verwacht ik er niet echt FPV mee te kunnen rijden.

1675018143230.png
 
wat bedoel je met sneeuw? heb amper een vlok gezien. 😅 ik houd die van mij (nog) stock, is bedoeld als budget backup voor de k6. misschien na wat meer run time dit jaar, upgraden naar max6 combo.

maar ik heb ook zitten denken aan een FPV camera. lijkt me gaaf om zo een backflip te doen, met een goggle op. maar moet dan eerst alles aanschaffen.

ik kijk nu al uit naar warmer weer, en de eerste bash dag van het jaar.
 
ik kijk nu al uit naar warmer weer, en de eerste bash dag van het jaar.
Ja ik kan ook niet wachten. Heb sinds de laatste bash dag van vorig jaar niet meer gereden. Alles is helemaal schoongemaakt en in staat in nieuwstaat te wachten.
Ik wil eigenlijk wel weten hoe snel ze gaan en overweeg een SkyRC GSM-020. Kan echter wel eens gevaarlijk zijn, want zo begint het hele speedrunners gebeuren🙄🤔.
 
Ja ik kan ook niet wachten. Heb sinds de laatste bash dag van vorig jaar niet meer gereden. Alles is helemaal schoongemaakt en in staat in nieuwstaat te wachten.
Ik wil eigenlijk wel weten hoe snel ze gaan en overweeg een SkyRC GSM-020. Kan echter wel eens gevaarlijk zijn, want zo begint het hele speedrunners gebeuren🙄🤔.
Zodra je snelheid kan meten ga je een onzichtbare lijn over die...
Ik heb twee gsm-020 dus als je een keer wilt meten kan je ook eentje van mij lenen.
wat bedoel je met sneeuw? heb amper een vlok gezien. 😅 ik houd die van mij (nog) stock, is bedoeld als budget backup voor de k6. misschien na wat meer run time dit jaar, upgraden naar max6 combo.

maar ik heb ook zitten denken aan een FPV camera. lijkt me gaaf om zo een backflip te doen, met een goggle op. maar moet dan eerst alles aanschaffen.

ik kijk nu al uit naar warmer weer, en de eerste bash dag van het jaar.

Dit was toch echt het geval laatst
1675027605331.png


FPV op een auto is pittig. Weinig stabilisatie tov een drone. Volgende bash dag die van mij maar eens proberen voordat je gaat investeren.
 
Ja ik kan ook niet wachten. Heb sinds de laatste bash dag van vorig jaar niet meer gereden. Alles is helemaal schoongemaakt en in staat in nieuwstaat te wachten.
Ik wil eigenlijk wel weten hoe snel ze gaan en overweeg een SkyRC GSM-020. Kan echter wel eens gevaarlijk zijn, want zo begint het hele speedrunners gebeuren🙄🤔.
Bestel dan gelijk een limitless v2 roller🤪. Goed voorbereid is het het halve werk.
Ik heb vandaag weer eens een rc uitgelaten. Lekker even op asfalt met de infraction. Wat een beest. De kleine met zn eigen rc auto. Die krijgt ookal de smaak goed te pakken. Met een beetje hulp en op 50% rijdt die voor een 3 jarige al redelijk met de infraction👌

Is het een idee om de eerste week van maart eens te kijken of we een meeting kunnen organiseren?
Mits het niet te koud of nat is😁
 
Bestel dan gelijk een limitless v2 roller🤪. Goed voorbereid is het het halve werk.
Ik heb vandaag weer eens een rc uitgelaten. Lekker even op asfalt met de infraction. Wat een beest. De kleine met zn eigen rc auto. Die krijgt ookal de smaak goed te pakken. Met een beetje hulp en op 50% rijdt die voor een 3 jarige al redelijk met de infraction👌

Is het een idee om de eerste week van maart eens te kijken of we een meeting kunnen organiseren?
Mits het niet te koud of nat is😁
Gisteren sinds lang weer eens in het bos geweest. 99,9% van de sneeuw was weg, dus als het goed is wordt het nu snel beter (voor de lagers😄).
Ik zal de 14-daags weersvoorspellingen eens goed in de gaten gaan houden.
 
Ik ben zaterdag lekker even met de Raptor bij het 'Rozendaalse Veld' (Posbank) geweest, wat ging dát lekker! Ook even de Kraton met de nieuwe Max6 combo uitgeprobeerd. Ik heb er een 18T pinion in zitten eerst, dit lijkt prima te zijn voor nu. Gaat nog snel zat. Geen 90+ snelheden, maar voor wat bashen hoeft dat ook niet.
Mijn zoontje had zijn Granite (met Max10SCT esc en 3652 4000kv motor) mee, die ging ook als de brandweer! Was een heel lekker uurtje, maar wel koud :cool:
 
Hier even een schaamteloze plug van wat producten die ik eerste instantie uit eigen behoefte en belang heb ontwikkeld. Uiteindelijk toch ook maar besloten om eens te proberen deze te vermarkten. Vanaf gisteren via Marktplaats verkrijgbaar binnen NL.

Arrma 3S/4S Carry-handle (voor Big Rock / Granite / Vorteks / Kraton 4S)

View attachment 270647

View attachment 270648

View attachment 270649


De “Arrma 3S/4S Carry-handle” is compatibel met:

ARA 4312V3 Big Rock 3S BLX RTR
ARA 4302V3 Granite 3S BLX RTR
ARA 4305V3 Vorteks 3S BLX RTR
ARA 4408V2 Kraton 4S BLX RTR

En natuurlijke op alle andere RC auto’s (bijvoorbeeld Granite Mega en Typhon 3S) waar de standaard Armma wheelie bar set (ARA320613) is gemonteerd.

link: https://link.marktplaats.nl/m1932824216

Zou deze ook werken op de achterbumper van de Mojave?🤔 Op de Fireteam zie ik deze niet werken door de hoeken in de bumper, maar daar kan de enkele carry handle misschien wel werken.
@Haastnooit plannen om dit jaar (hopelijk kunnen we in maart al starten) naar een van de bash dagen te komen? Kunnen we het meteen testen;)

1675255728296.png
 
Zou deze ook werken op de achterbumper van de Mojave?🤔 Op de Fireteam zie ik deze niet werken door de hoeken in de bumper, maar daar kan de enkele carry handle misschien wel werken.
@Haastnooit plannen om dit jaar (hopelijk kunnen we in maart al starten) naar een van de bash dagen te komen? Kunnen we het meteen testen;)

View attachment 274598

Ik denk dat de 3S carry handle past, misschien een kleine aanpassing in de diameter van de haken. Voor de FT heb ik nog in de planning staan om iets soortgelijks te maken. Aankomend weekend hoop ik wat tijd te hebben en zal ik eens naar de mogelijkheden kijken.

Lijkt me leuk om ook eens aan te schuiven bij 1 van de bashdagen, in de zomer fiets ik ook veel dus zal inpassen worden. Ik had wel het idee dat het een heel eind van Alkmaar is waar gereden wordt.
 
Ik denk dat de 3S carry handle past, misschien een kleine aanpassing in de diameter van de haken. Voor de FT heb ik nog in de planning staan om iets soortgelijks te maken. Aankomend weekend hoop ik wat tijd te hebben en zal ik eens naar de mogelijkheden kijken.

Lijkt me leuk om ook eens aan te schuiven bij 1 van de bashdagen, in de zomer fiets ik ook veel dus zal inpassen worden. Ik had wel het idee dat het een heel eind van Alkmaar is waar gereden wordt.
De 'record houder' is @Furious Ferret met iets meer dan 200km enkele reis.
Misschien is een Bash weekend toch nog niet zo'n gek idee...:rolleyes:. Toen @rotauq en ik eens wilde kijken of er interesse was voor een Bash dag(en) kwamen er bij mogelijke toekomstplannen o.a. voorovernachtingen, BBQ's en sponsoring voorbij;).

Ik zie dat je een DM hebt gestuurd m.b.t. de Mojave bumper. Ik zal het straks opmeten(y)
 
Back
Top