Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Alleen levertijden van RPM zijn ruk, ik zit al ruim 6 weken te wachten op een bulkhead voor mijn Rustler... Of Trxxs-Winkel zit te klooien maar dat weet ik niet zeker..

Serieus.. 6weken.. Pfff!!

Dat is hier in NL echt zon nadeel.. Bijna alles moet uit de VS komen.. En dus veel shops die wachten met bestellen tot ze aan de eisen voor gratis verzending voldoen..
 
Serieus.. 6weken.. Pfff!!

Dat is hier in NL echt zon nadeel.. Bijna alles moet uit de VS komen.. En dus veel shops die wachten met bestellen tot ze aan de eisen voor gratis verzending voldoen..
En ja dan heb ik het nog niet , kreeg vandaag te horen op dat het zeker nog 2 weken gaat duren.. Gelukkig heb ik al een standaard bulkhead gekocht via MP. Want anders lig je er gewoon uit..
 
Probeer de volgende keer eerst Amain of Tower Hobbies in Amerika. Die hebben veel meer op voorraad en verzenden snel (vooral Amain). Verzendkosten zijn 2 dollar en met 2 weken altijd binnen. Ik bestel daar alle kleine onderdelen. Wel onder de 25 dollar blijven anders loop je de kans op douanekosten.
 
Hallo,
Ik ben michiel, woon in arnhem en na ooit een paar nitros gehad te hebben weer terug in de hobby met een notorious 6s.
Wil vooral een beetje bashen op wat bouwterrein in de omgeving.
Morgen eerst maar eens de out of the box checks doen ondanks dat ik er al een lipo leeg gereden heb.
Merkte al dat mn throttle in reverse ingesteld was vanuit fabriek.
 
Goedemorgen!
Mijn naam is Robert, 35 jaar en woonachtig in Zoetermeer.
Ik ben helemaal nieuw in het rc gebeuren en heb gister een zgan occasion Kraton 4S gekocht bij Toemen. Mijn eerste rc auto (op een wl toys A979 uit China na)
Zo wat is dat ding snel zeg!
Het enige wat me opvalt is dat als ik zachtjes achteruit rijdt, de voorwielen soms dan heen en weer wiebelen. Na googlen zie ik dat meerdere mensen dat hebben en die beweren dat dat normaal is. iemand die dat kan bevestigen?

Ik hoop een hoop van jullie te leren!

Have a nice day!
Hallo allemaal mijn naam is Fedor en ben 52 jaar, ik woon in Zoetermeer, ik heb sinds kort een Arrma outcast 4s, na zo'n anderhalf jaar gereden te hebben met een Traxxas Rustler gaan ik en soms één van de kinderen erop uit om te rijden met de outcast. De outcast heb ik gekocht bij Toemen en ben aan het wachten tot de spareparts en upgrades beschibaar komen.
Allereers ga ik de zender en ontvanger vervangen want de standaard meegeleverde set bevalt voor geen meter.

En oh ja op tijd leren remmen anders moet ik hem zoals vanochtend uit de sloot vissen ?


View attachment 41497View attachment 41498
Hey medeZoetermeerder. Ik heb sinds gister een KRaton 4S, mijn eerste rc auto dus moet nog een hoop leren. Weet je wat leuke plekjes in Zoetermeer?
 
T-Bone Racing bumper gemonteerd op de BRCC. Aan de binnenkant vd bumper zit een rode staaf, deze had 2 moeren aan de binnenkant, waardoor er nogal wat druk op het geheel kwam te staan, nu heb ik de verzonken schroeven aan de binnenkant en de moeren aan de buitenkant, die zie je net onder de 2 leds die ik geplaatst heb om te kijken of dat de beste optie is. Bovenin zou ik de gaten moeten opboren, maar dan word de stevigheid mogelijk minder. (of kleinere leds) Leds aan de achterkant moet ik nog iets op bedenken.
De grotere wielen laten nog op zich wachten.
42328

42329

@JvG zit dat wel goed bij dat rode blokje?
 
Last edited:
EDIT!

Om te proberen heb ik via Conrad een complete set (4 stuks) wielen besteld.. Voor 23,50 héél schappelijk geprijst!! Louise's kosten per 4 ongeveer 40 eu.. Profiel is zelfde als de "Duratrax Sixpack" en de "Louise Uphill"

20190704_170220.jpg


Mijn bevindingen zover;
Banden zitten goed verlijmt op de velg..
Rubber van de banden is van een medium tot medium/hard compound..
EDIT:
Zoals ik dat met al mijn wielen doe.. Ging ik vandaag mijn banden "venten".. Wilde beginnen met het afplakken van de gaatjes aan de binnenzijde van de velg.. Naja.. Dat bleek niet nodig.. Want deze zijn er niet.. LOL!
Alsnog voor de ontluchting de gaatjes maar in het loopvlak gemaakt..

Mijn verwachting;
Band zal beste tot zijn recht komen op los zanderige ondergrond..
Ik verwacht na de "knijptest" weinig tot geen ballooning..

Nu is het wachten op mijn AVID lagers.. Liggen al 2 dagen bij Customs.. Als ik mijn diffs opnieuw heb opgebouwd ga ik ze testen..
EDIT:
Nondejus! Nog steeds geen update over mijn lagers!

Keep you guys updated!
 
Last edited:
Goedemorgen!
Mijn naam is Robert, 35 jaar en woonachtig in Zoetermeer.
Ik ben helemaal nieuw in het rc gebeuren en heb gister een zgan occasion Kraton 4S gekocht bij Toemen. Mijn eerste rc auto (op een wl toys A979 uit China na)
Zo wat is dat ding snel zeg!
Het enige wat me opvalt is dat als ik zachtjes achteruit rijdt, de voorwielen soms dan heen en weer wiebelen. Na googlen zie ik dat meerdere mensen dat hebben en die beweren dat dat normaal is. iemand die dat kan bevestigen?

Ik hoop een hoop van jullie te leren!

Have a nice day!

Hey medeZoetermeerder. Ik heb sinds gister een KRaton 4S, mijn eerste rc auto dus moet nog een hoop leren. Weet je wat leuke plekjes in Zoetermeer?

Hoi Robert,

Grote kans dat dit mijn oude is geweest, hopelijk beleef jij er meer plezier aan. Ik heb mijn oude 4s vorige weekend n.l ingeleverd nadat in mijn optiek iets te snel kapot ging.
 
Hoi Robert,

Grote kans dat dit mijn oude is geweest, hopelijk beleef jij er meer plezier aan. Ik heb mijn oude 4s vorige weekend n.l ingeleverd nadat in mijn optiek iets te snel kapot ging.

Wat heb je er voor on de plaats meegenomen dennis?
 
Besloten om toch maar voor wat stevigs te gaan en heb de Kraton v4 6s meegenomen. De 4s vond/vind eigenlijk te slechte kwaliteit en niet berekend op 4s. Ik had n.l last van mijn achter differentieel welke smolt en daardoor de tandwielen vernagelde. En ik lees ook steeds meer verhalen over de aandrijfassen welke snel kapot gaan. Ik had geen zin om upgrades te kopen voor iets wat fundamenteel slecht gemaakt is en niet goed getest met 4s
 
Besloten om toch maar voor wat stevigs te gaan en heb de Kraton v4 6s meegenomen. De 4s vond/vind eigenlijk te slechte kwaliteit en niet berekend op 4s. Ik had n.l last van mijn achter differentieel welke smolt en daardoor de tandwielen vernagelde. En ik lees ook steeds meer verhalen over de aandrijfassen welke snel kapot gaan. Ik had geen zin om upgrades te kopen voor iets wat fundamenteel slecht gemaakt is en niet goed getest met 4s

Juist, duidelijk.. Hopen dat de 6s het beter gaat doen voor je!

Maar idd.. De 4s lijn is eigenlijk de 3s lijn met een zwaardere ESC.. En dat gaat niet in alle gevallen goed..
 
Hoi Robert,

Grote kans dat dit mijn oude is geweest, hopelijk beleef jij er meer plezier aan. Ik heb mijn oude 4s vorige weekend n.l ingeleverd nadat in mijn optiek iets te snel kapot ging.

Dat zou idd niet anders kunnen.. ik hoop dan dat ik iets meer geluk heb aangezien dit mijn eerste rc auto is en ik nog een hoop te leren heb qua onderhoud en reparaties. Tips waar ik extra op moet letten?
 
Dat zou idd niet anders kunnen.. ik hoop dan dat ik iets meer geluk heb aangezien dit mijn eerste rc auto is en ik nog een hoop te leren heb qua onderhoud en reparaties. Tips waar ik extra op moet letten?

Goed de temperatuur in de gaten houden van motor en differentieel. En regelmatig je differentieel behuizing controleren of deze niet is gaan smelten dusdanig vervormen dat je dif gaat rattelen. Controleer ook regelmatig je aandrijfassen. Zie dit meer en meer voorbij komen.

Ik ben ook maar een newbie en de 4s was ook mij eerste RC auto, reed erg fijn maar vond hem af te fragiel.
 
Goedemorgen!
Mijn naam is Robert, 35 jaar en woonachtig in Zoetermeer.
Ik ben helemaal nieuw in het rc gebeuren en heb gister een zgan occasion Kraton 4S gekocht bij Toemen. Mijn eerste rc auto (op een wl toys A979 uit China na)
Zo wat is dat ding snel zeg!
Het enige wat me opvalt is dat als ik zachtjes achteruit rijdt, de voorwielen soms dan heen en weer wiebelen. Na googlen zie ik dat meerdere mensen dat hebben en die beweren dat dat normaal is. iemand die dat kan bevestigen?

Ik hoop een hoop van jullie te leren!

Have a nice day!

Hey medeZoetermeerder. Ik heb sinds gister een KRaton 4S, mijn eerste rc auto dus moet nog een hoop leren. Weet je wat leuke plekjes in Zoetermeer?

Hi Robert, beetje late reactie... maar in Zoetermeer zijn eigenlijk niet zoveel bashing spots. Ik rij soms bij de nieuwbouw van de hoogvliet a12 daar ligt het terrein nog wel eens open. De fietscrossbaan bij de skibaan zou ook kunnen maar volgens mij moet je dan over het hek klimmen...Verder bevalt mijn outcast 4s nog prima, 1 x een draagarm afgebroken, en gelijk nieuwe besteld ff zoeken maar gevonden in Zweden. Verder heb ik al mijn zender, esc, en servo geupgrade, maar ik vindt het sleutelen aan de auto zelf ook erg leuk. Mocht ik naar de 1/8 schaal gaan dan zou het waarschijnlijk de notorius 6s zijn.

Groet
 
@Lexi Welkom!

Zag dat je wat problemen jad met je voorste dogbone.. Als die pillow balls uit zichzelf los blijven draaien.. Even 3 wikkelingen teflontape om de schroefdraad draaien.. Je weet wel.. Dat witte spul wat je voor gas of waterleiding koppelingen gebruikt.. Mocht dat ook niet werken.. Secondelijm.. Wat je ook doet.. GEEN Loctite!! Dat vreet je plastic op!

Groet
 
Hi Robert, beetje late reactie... maar in Zoetermeer zijn eigenlijk niet zoveel bashing spots. Ik rij soms bij de nieuwbouw van de hoogvliet a12 daar ligt het terrein nog wel eens open. De fietscrossbaan bij de skibaan zou ook kunnen maar volgens mij moet je dan over het hek klimmen...Verder bevalt mijn outcast 4s nog prima, 1 x een draagarm afgebroken, en gelijk nieuwe besteld ff zoeken maar gevonden in Zweden. Verder heb ik al mijn zender, esc, en servo geupgrade, maar ik vindt het sleutelen aan de auto zelf ook erg leuk. Mocht ik naar de 1/8 schaal gaan dan zou het waarschijnlijk de notorius 6s zijn.

Groet

Die crossbaan zat ik ook aan te denken maar is idd afgesloten. Gister ff bij noord a geweest maar wat te druk on te rijden. Ik heb nog een hoop te leren dus weet je te vinden als ik er niet uitkom ? haha
 
Back
Top