- Messages
- 473
- Reaction score
- 828
- Arrma RC's
- Mojave
- Mojave EXB
Die Louise wielen heb ik al een jaartje op de Mojave zitten. Ook 0 offset met 5mm extenders en de truggy maat past prima. Ze doen het erg goed op gravel en zand. Slijtage valt dan erg mee. Ik heb ze wel al een aantal malen opnieuw moeten lijmen. En de band is dun en zacht. Die graaft zich flink in bij het nemen van bochten. Op straat rij je dan al snel op de velg. Ik zou er niet te hard mee jumpen op harde ondergrond.De wide kit op de DR8 zit erop. Even het tweelingbroertje de Raptor uit de doos gehaald voor het vergelijk. Ik weet nog niet hoe het rijdt, maar optisch krijgt het van mij een dikke .
Ik heb er wielen met 0 offset opgezet (profiel zag er te goed uit om niet te proberen), met de originele wielen wordt het nog eens zo’n 2 cm breder.
View attachment 290006
Ik heb gemerkt dat er veel flex zit op de bulkheads. Na het vervangen van de plastic bulkheads door aluminium en strak shimmen heb ik geen diff problemen meer. Middendiff difft snel uit bij vol gas geven. Dat geeft enorme toerental verschillen tussen voor en achteras. Hierdoor ontstaat veel warmte in het diff. Dikkere olie helpt hier goed tegen, maar ook het plastic diffhuis geeft steeds meer flex naarmate het warmer wordt. Mijn Mojave heb ik dus met het Arrma alu diff uitgerust. De EXB diffs mogen dan sterker zijn, ik vind het limited slip effect maar niks. Dan heb je nog grote toerental verschillen en dus warmteontwikkeling. Ik heb liever dikkere olie in de normale diffs.Dan zou ik toch ook eens naar je lagers kijken; zowel de twee diff lagers als de twee diff behuizing lagers. EXB diffs zijn sterker, maar als je ergens teveel speling hebt gaat het alsnog kapot. Misschien heb je een (extra) shim nodig bij de input gear en/of de ring gear kant van het diff. Heb ik bij mij gedaan om het nog iets strakker af te stellen. Standaard FT diffs hebben nu al drie 6s sessies overleefd.
Last edited: