Europe Dutch Drivers United!

This site may earn a commission from merchant affiliate
links, including eBay, Amazon, and others.
Marine grease is marine grease. Er kan wel wat verschil zitten in viscositeit.(dikte/stooperigheid) Je flex shaft is een open 'glijlager'. Je wilt niet dat ie er alles bij de eerste keer gasgeven al uitblaast.

Het wordt niet slecht door blootstelling aan de lucht. Deksel houdt wel de muizen weg.
 
Andere heeft toch ook een deksel?
ja, maar dat is een patroon voor in een vetspuit normaliter:
Pressol%20vetspuit%20handbediend.jpg


alles kan natuurlijk, maar een pot is wat toegankelijker naarmate ie verder leeg gaat ;)
 
Thanks Rotauq en Senton. Wordt dus de 600gr variant. Varen jullie ook? Anders kunnen we ook een keer bashdag op het water houden🤪😁
 
Thanks Rotauq en Senton. Wordt dus de 600gr variant. Varen jullie ook? Anders kunnen we ook een keer bashdag op het water houden🤪😁
Ik heb 2 boten, een hydroplane en een 36" cat. Maar beide hebben onderhoud/tuning nodig. Laatste keer kwam de hydro niet eens in plane. Dus voor mij is het niet zomaar een kwestie van een datum prikken. Mocht er veel animo zijn, wil ik het nog wel overwegen.
 
Geen boten, weet ook niet of dat iets voor mij is ;)
Hou het voorlopig bij voertuigen op 4 wielen
Voor mij is het ook nog een nieuw avontuur. Ik heb dan ook gekozen voor de sr80 pro. Een relatief goedkope boot, die zowel via de Chinese winkels als lokale RC winkels wordt verkocht.
 
Ja hier ook boten, supergaaf. Heb er nu nog 1 en een rescue boot, had er 3. Dus nog op zoek naar een nieuwe, maar ben er nog niet helemaal uit. Zoek iets op schaal met een dubbele jet. SR80 pro heb ik ook gehad, da’s wel een grappig ding. Maar ging me niet hard genoeg en upgraden was lastig. Zo’n tube marine grease met handige spuitmond van een rc winkel is idd wat duurder, maar je doet er wel heeeeeeeel lang mee!
In Nieuwegein ligt een mooie plas om te varen 👍
 
Voor mij is het ook nog een nieuw avontuur. Ik heb dan ook gekozen voor de sr80 pro. Een relatief goedkope boot, die zowel via de Chinese winkels als lokale RC winkels wordt verkocht.
SR80 is een leuk bootje hoor. Draait ook lekker. Topsnelheid wordt alleen snel jammer. Je wilt uiteindelijk toch steeds sneller.

Zeker als je de accelleratie van een hydro kent:
 
Neem er dan ook gelijk een rescue onderzeeër bij als je dit gaat doen met een RC auto🤪. Wel gaaf!

Wat maakt een hydroplane zoveel leuker als bijv. Deze?
https://www.toemen.nl/proboat-miss-geico-zelos-twin-brushless-catamaran-rtr-120-kmh-p-51127.html

120 is een aardige snelheid😲
Ik had het enkel over dat de acceleratie van een hydroplane, niet dat het per se leuker is.

Daarom heb ik ook een 36" cat (on-going zelfbouw), vergelijkbaar met die Zelos hierboven.
  • V-hulls / mono-hulls zoals de SR80 is het meest wendbaar en doen het ook goed op wild water. Heeft weinig stabiliteit voor hoge snelheid, maar zal ook niet snel crashen. Geen recovery boot nodig ;)
  • Catamarans zijn sneller omdat ze minder diep en met minder contact met het water hebben, maar leveren wat wendbaarheid in en hebben meer moeite met wild water. Hoe groter hoe beter ie met wild water om kan gaan. Zeker in een grote cat heb je veel ruimte voor batterijen en dat heb je ook nodig. Beduidend meer onderhoud. Een recovery boot wordt al sneller een noodzaak.
  • Hydroplane is gemaakt om plane te varen, dus vrijwel volledig boven het water en nog minder contact, dus nog sneller (en efficiënter/langere runtime) Voordat ie in plane gaat is een hydro ook beter wendbaar als een cat. Gaat ie in plane wordt dat wat minder, maar schiet ie wel van 20 naar 100kph in 2 seconde. Hydro houden nog minder van wild water, liefst enkel superglad oppervlak. Waar cats vooral voorwaarts over de kop kunnen vliegen kan een hydro ook zijwaarts gaan stuiteren. Een hydro hoeft ook niet zo groot te zijn als een cat.
Lang verhaal kort. Vergelijk het met auto's zonder rekening te houden met kosten : Golf GTI, SRT Hellcat, Agera RS
 
Ik had het enkel over dat de acceleratie van een hydroplane, niet dat het per se leuker is.

Daarom heb ik ook een 36" cat (on-going zelfbouw), vergelijkbaar met die Zelos hierboven.
  • V-hulls / mono-hulls zoals de SR80 is het meest wendbaar en doen het ook goed op wild water. Heeft weinig stabiliteit voor hoge snelheid, maar zal ook niet snel crashen. Geen recovery boot nodig ;)
  • Catamarans zijn sneller omdat ze minder diep en met minder contact met het water hebben, maar leveren wat wendbaarheid in en hebben meer moeite met wild water. Hoe groter hoe beter ie met wild water om kan gaan. Zeker in een grote cat heb je veel ruimte voor batterijen en dat heb je ook nodig. Beduidend meer onderhoud. Een recovery boot wordt al sneller een noodzaak.
  • Hydroplane is gemaakt om plane te varen, dus vrijwel volledig boven het water en nog minder contact, dus nog sneller (en efficiënter/langere runtime) Voordat ie in plane gaat is een hydro ook beter wendbaar als een cat. Gaat ie in plane wordt dat wat minder, maar schiet ie wel van 20 naar 100kph in 2 seconde. Hydro houden nog minder van wild water, liefst enkel superglad oppervlak. Waar cats vooral voorwaarts over de kop kunnen vliegen kan een hydro ook zijwaarts gaan stuiteren. Een hydro hoeft ook niet zo groot te zijn als een cat.
Lang verhaal kort. Vergelijk het met auto's zonder rekening te houden met kosten : Golf GTI, SRT Hellcat, Agera RS
De vergelijking met een grote catamaran en Hellcat klopt wel. Die dingen driften als dikke Americano's :ROFLMAO:

En 120km/h met een Geico 36" is wel echt hard weet ik uit eigen ervaring, eigenlijk gewoon eng zo hard. En je moet een flinke plas hebben.
Kan ook heel snel heel erg mis gaan. Heb dat ding op de raarste momenten zien opstijgen. Net een golfje of zucht wind verkeerd en ze gaat vliegen.
Mijn voorkeur is een goed afgestelde V-hull. Daar kan je zo lekker mee vol gas de bocht door en een golfje meer of minder maakt niet zoveel uit.

Dit was onze Miss Geico:

 
Kijk dat is duidelijke taal voor degenen die wat meer met auto’s hebben😉🤙
Golf GTI hoort in een ander rijtje dan de andere 2😁😂. Wel een rappen auto, maar het heeft door de jaren heen een bepaald beeld gevormd (en dan bedoel ik voornamelijk de personen die er in rijden..). Maar dit is een andere discussie😂.

Bedankt voor je uitgebreide toelichting Rotauq. Mocht de dag ooit komen dat ik een andere boot wil dan zou ik jou en JVG wel even pm'en voor advies😁
 
Golf GTI hoort in een ander rijtje dan de andere 2😁😂. Wel een rappen auto, maar het heeft door de jaren heen een bepaald beeld gevormd (en dan bedoel ik voornamelijk de personen die er in rijden..). Maar dit is een andere discussie😂.

Bedankt voor je uitgebreide toelichting Rotauq. Mocht de dag ooit komen dat ik een andere boot wil dan zou ik jou en JVG wel even pm'en voor advies😁
Los van het negatieve imago is de GTI het wel een goede rijders auto en ideaal om mee te beginnen als snelle auto. Ik had ook een bmw M3 of een subaru WRX kunnen noemen.

Dit is een fiat multipla in dezelfde vergelijking :p
1659477762216.png


ps. Om me te weerhouden van het kopen van een mojave, talion of xmax ben ik maar begonnen om van mijn oude HSP een 1/6 duinracer frankenstein te maken. Moet een leuk vakantie project worden. Foto's volgen morgen...
 
Los van het negatieve imago is de GTI het wel een goede rijders auto en ideaal om mee te beginnen als snelle auto. Ik had ook een bmw M3 of een subaru WRX kunnen noemen.

Dit is een fiat multipla in dezelfde vergelijking :p
View attachment 233593

ps. Om me te weerhouden van het kopen van een mojave, talion of xmax ben ik maar begonnen om van mijn oude HSP een 1/6 duinracer frankenstein te maken. Moet een leuk vakantie project worden. Foto's volgen morgen...
Ben benieuwd... Wilde gok: Max5, TP motor, Beetle body.
 
2/3 juist so far:

Max5 en een TP motor dusverre inderdaad. Maar eigenlijk kan het nog alle kanten op.

1659520626291.png


Mijn oude hummer body zou ook passen. maar dan wordt ie ook meteen weer zo hoog:

1659521068244.png
 
Back
Top