The Bean
Very Active Member
Vrijwel elke kleinere (< 1:10) heeft metaal op plastic tandwielen, en er is niks mis mee.
Je moet ze niet te strak en ook niet te los afstellen, want anders gaat de plastic spur er aan, zoals bij jou.
De assen kunnen stuk zijn gegaan door 'slecht' (leuk ) rijgedrag. Als je veel gasgeeft en remt, zeker op 3s, geeft dat heel veel kracht op plastic assen.
Ik zou of de punch omlaag zetten, of meer throttle controll aanleren, of metalen assen kopen.
Mijn ervaring met m'n slash (Traxxas) is dat op 2s plastic prima is, maar als je naar 3s gaat dat je echt metaal nodig hebt.
Als je 2 wielen in de lucht hebt, zorgen de diffs ervoor dat alle kracht daarheen gaat. Ze draaien 2x zo snel, en worden heel groot, en scheuren dan ook meestal.
Probeer niet op 2 wielen te rijden, en als het toch gebeurt, verminder dan je gas een beetje. Ik denk dat dat veel zou helpen.
ARRMA servos zijn gwn stom. Dat zegt iedereen hier. Gelukkig kun je prima servos krijgen voor < €30.
Je moet ze niet te strak en ook niet te los afstellen, want anders gaat de plastic spur er aan, zoals bij jou.
De assen kunnen stuk zijn gegaan door 'slecht' (leuk ) rijgedrag. Als je veel gasgeeft en remt, zeker op 3s, geeft dat heel veel kracht op plastic assen.
Ik zou of de punch omlaag zetten, of meer throttle controll aanleren, of metalen assen kopen.
Mijn ervaring met m'n slash (Traxxas) is dat op 2s plastic prima is, maar als je naar 3s gaat dat je echt metaal nodig hebt.
Als je 2 wielen in de lucht hebt, zorgen de diffs ervoor dat alle kracht daarheen gaat. Ze draaien 2x zo snel, en worden heel groot, en scheuren dan ook meestal.
Probeer niet op 2 wielen te rijden, en als het toch gebeurt, verminder dan je gas een beetje. Ik denk dat dat veel zou helpen.
ARRMA servos zijn gwn stom. Dat zegt iedereen hier. Gelukkig kun je prima servos krijgen voor < €30.